Dołącz do 1600 uczestników
SCF 2025 Fall!

Rozwój najemców potwierdza silną pozycję Starego Browaru

Dotychczasowe miesiące 2025 r. w Starym Browarze to czas obfitujący w rozwój współpracy z długoletnimi najemcami. Długookresowe przedłużenia umów, remonty, powiększenia i wdrożenia najnowszych konceptów – otwartość na rozwój firm w poznańskim Centrum o potwierdzenie mocnej kondycji rynkowej galerii.

Stary Browar działa w Poznaniu od 2003 roku, a od 2007 roku, kiedy otwarto drugie skrzydło obiektu, Pasaż, udostępnia łącznie blisko 60 tys. mkw. powierzchni pod wynajem na sklepy, lokale gastronomiczne i usługowe oraz biura. Przez ponad dwie dekady zespół zarządzający Centrum zbudował silne relacje z wieloma najemcami. Owocem udanych współprac jest rozwój salonów marek: powiększenia lokali, wprowadzanie nowych konceptów, rozszerzanie oferty. W 2025 r. wydarzyło się wiele sukcesów na tym polu.

Umowy na kolejne lata

W ostatnich miesiącach zespół leasingu Starego Browaru sfinalizował przedłużenia najmu dla autorskiej cukierni Deseo, salonów Twinset, Olsen, Ecco oraz restauracji KFC. Decyzję o kontynuacji podjął New Yorker działający na ponad 1500 mkw. oraz restauracja McDonald’s. Ważną transakcją jest długoterminowe przedłużenie kontraktu z Mensa Home. Marka działa na lokalu o powierzchni ponad 900 mkw. w Pasażu.

„Mensa Home funkcjonuje u nas od 2014 rok”– mówi Renata Gralec, Dyrektor Centrum Stary Browar.

„To unikalny format salonu z artykułami nowoczesnego gospodarstwa domowego i home decor marek premium. Wspaniale się rozwija, poszerzając asortyment, a przy tym zapewnia kompetentny i świetnie wyszkolony personel. Profil i oferta sklepu i doskonale wpisuje się w potrzeby naszych klientów, szukających wyboru, jakości i profesjonalnego serwisu. Decyzja Mensa Home potwierdza, że lokalizacja generuje satysfakcjonujące najemcę obroty” – podsumowuje Gralec.

Mensa Home, Stary Browar

Dobry performance przekłada się na inwestycje

Bieżący rok to też seria inwestycji najemców w butiki i salony w Starym Browarze. Kilka miesięcy temu metamorfozę przeszedł butik marki Patrizia Aryton. Salon Vision Express od czerwca ma nową lokalizację w Pasażu. Przeprowadzka była połączona z wprowadzeniem nowej aranżacji z efektowną ekspozycją oferty oraz komfortową przestrzenią dla obsługi klientów i realizacji usług. W I kwartale powiększenie zrealizował W.Kruk, a w czerwcu w nowej większej lokalizacji w Atrium zadebiutował najnowszy koncept YES.

Na tym samym poziomie dobiega końca remont Douglas. Perfumeria zyska nowe wnętrza i zajmie dodatkowe 180 mkw. powierzchni – to już drugie powiększenie salonu, pierwsze miało miejsce w 2016 r. Do przeprowadzki przygotowuje się modowa marka premium Dorothee Schumacher. Nowy salon będzie aż trzykrotnie większy od dotychczasowego.

„Dobre relacje to niezbędny element udanego biznesu, co nie zmienia faktu, że kryterium decyzyjnym są dobre wskaźniki finansowe” – podkreśla Renata Gralec.

„W tle każdego aneksu o zwiększeniu metrażu i przedłużeniu współpracy jest dobry rynkowy performance marki w Starym Browarze„.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz