InPost inwestuje w rozwój aplikacji InPost Mobile

Grupa InPost rozszerza funkcjonalność aplikacji InPost Mobile o integrację z Apple CarPlay. Pozwoli to użytkownikom odbieranie przesyłek bezpośrednio z ekranu samochodu – bez konieczności używania telefonu. Integracja umożliwi nawigację do wybranego urządzenia Paczkomat®, ułatwiając odbiór przesyłek w trakcie codziennych podróży.

InPost jest wystawcą  targów #scf2025fall, które odbędą się we wrześniu tego roku, na terenie EXPO XXI w Warszawie.

„Wprowadzamy aplikację InPost Mobile na Apple CarPlay, która umożliwi korzystanie z usług oferowanych przez InPost Mobile bez konieczności korzystania z telefonu. Obecnie większość aplikacji obecnych na CarPlay dostępnych na polskim rynku to rozwiązania z kategorii nawigacji, muzyki czy komunikatorów – dlatego możliwość obsługi InPost Mobile zdecydowanie jest czymś przełomowym.

Wszyscy użytkownicy CarPlay będą mogli nawigować do maszyny Paczkomat, a następnie zdalnie otworzyć skrytkę bezpośrednio z ekranu samochodu, bez konieczności użycia telefonu. Takie rozwiązanie zwiększa komfort, bezpieczeństwo oraz ułatwia odbiór paczek podczas codziennych aktywności. Nowa funkcjonalność z pewnością ucieszy miłośników technologicznych innowacji, którzy cenią sobie integrację urządzeń mobilnych z innymi „smart” rozwiązaniami” mówi Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.

Korzystanie z InPost Mobile w systemie CarPlay to wygodny sposób na odbiór paczek bezpośrednio z samochodu. Aby w pełni wykorzystać tę funkcję, należy posiadać zainstalowaną aplikację oraz wyrazić zgodę na udostępnianie lokalizacji – by aplikacja mogła precyzyjnie wskazywać położenie urządzeń Paczkomat. Następnie wystarczy połączyć swój telefon z systemem CarPlay, a na ekranie dotykowym auta pojawi się znajoma ikona InPost Mobile. Po otwarciu aplikacji można wygodnie sprawdzić listę paczek, które czekają na odbiór – aplikacja wyraźnie rozróżnia pojedyncze paczki od multiskrytek.

Wybierając konkretną paczkę z listy, uzyskasz dostęp do szczegółowych informacji – wyświetlą się dwa kluczowe przyciski: „Nawiguj” i „Otwórz skrytkę”. Użycie przycisku „Nawiguj” spowoduje automatyczne uruchomienie domyślnej aplikacji do nawigacji w samochodzie i wyznaczenie optymalnej trasy prosto do wybranego urządzenia Paczkomat. Gdy dotrzesz na miejsce, po kliknięciu „Otwórz skrytkę”, na ekranie natychmiast pojawi się potwierdzenie otwarcia. Jeśli spróbujesz otworzyć skrytkę ze zbyt dalekiej odległości, aplikacja wyświetli czytelny komunikat przypominający o konieczności zbliżenia się do urządzenia InPost. Dzięki temu cały proces jest intuicyjny i bezpieczny dla kierowców.

Grupa InPost w 2024 roku miała 9,85 mld złotych przychodu i zapłaciła 375 mln złotych podatku CIT, czyli o ponad 100 mln złotych więcej niż rok wcześniej. Podatek wyniósł 3,8% przychodów – to po raz kolejny rekordowa kwota w historii firmy. Za 375 mln zł można sfinansować na przykład: 2 polskie satelity przemysłowe SAT-AIS-PL, 194 drony FlyEye, 1875 placów zabaw, 125 orlików, 39 000 rocznych świadczeń 800+, 468 nowoczesnych karetek pogotowia, 557 km ścieżek rowerowych czy roczny budżet dużego szpitala.

InPost ma ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec Q1 2025 roku dysponowała ponad 83 000 punktami out-of-home, w tym ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 33 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek, a w Q1 2025 r. wolumen paczek wyniósł 272 mln (+12% r/r).

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz