Benefit Systems zanotował dwucyfrowe wzrosty

W drugim kwartale br. Grupa Benefit Systems odnotowała stabilne wzrosty wolumenów kart sportowych oraz karnetów B2C na wszystkich rynkach. Przychody Grupy Benefit Systems wyniosły:1 094,0 mln zł (+29% rdr) w 2 kwartale br. oraz2 046,0 mln zł (+24% rdr) w 1 półroczu br. Zysk operacyjny skorygowany o koszt programu motywacyjnego oraz księgowania wynikające z rozliczenia ceny nabycia Grupy MAC („purchase price allocation”) wyniósł: 237,5 mln zł (+17% rdr). Zarząd Benefit Systems podtrzymuje plan wzrostu wolumenu kart sportowych w 2025 roku łącznie o 280 tys. sztuk na sześciu rynkach.

Benefit Systems jest wystawcą  targów #scf2025fall, które odbędą się we wrześniu tego roku, na terenie EXPO XXI w Warszawie.

„Za nami bardzo intensywne półrocze, w którym zamknęliśmy rekordową transakcję nabycia lidera tureckiego rynku fitness Grupę MAC. Dzięki m.in. tej transakcji na koniec drugiego kwartału prowadziliśmy łącznie 470 klubów fitness, z których korzystało blisko 650 tys. użytkowników. Nie zwalniamy tempa również w programie MultiSport, gdzie na koniec okresu liczba kart była wyższa o 17% w stosunku do analogicznego okresu w 2024 roku. Zgodnie z przyjętą strategią stawiamy na dalszy silny rozwój naszego biznesu w Polsce oraz konsekwentne poszerzanie naszych zasięgów na arenie międzynarodowej” – mówi Marcin Fojudzki, członek Zarządu Benefit Systems.

W drugim kwartale br. przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems wyniosły 1 094,0 mln zł i były o 29% wyższe, niż w analogicznym okresie w 2024 r. Grupa odnotowała 237,5 mln zł skorygowanego zysku operacyjnego (o koszt programu motywacyjnego oraz księgowania wynikające z rozliczenia ceny nabycia MAC („purchase price allocation”)) oraz 142,9 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego (zmiana o 31% rdr).

W pierwszym półroczu przychody osiągnęły poziom 2 046,0 mln zł (+24% rdr), a skorygowany zysk operacyjny (w pierwszym półroczu korygowany również o koszty nabycia MAC) 386,5 mln zł (wzrost o 16%), podczas gdy zysk netto za pierwsze 6 miesięcy b.r. wyniósł 199,6 mln zł (zmiana o -1% rdr).

Komentarz Emilii Rogalewicz, członka Zarządu Benefit Systems: Benefit Systems dysponuje silnym potencjałem wzrostu zarówno w Polsce, jak i na rynkach europejskich, korzystając z utrwalającego się trendu prozdrowotnego i rosnącej roli pracodawców w zakresie wspierania dobrostanu pracowników. Program MultiSport, od lat cieszący się wysokim poziomem zaufania w Polsce, znajduje coraz większe uznanie także poza rodzimym rynkiem. W dłuższej perspektywie ekspansja, rozwój oferty w obszarze wellbeingu oraz rosnące znaczenie benefitów pracowniczych w budowaniu przewagi konkurencyjnej pracodawców mogą stanowić kluczowe czynniki wzrostu wartości Grupy.

Segment Polska

Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w drugim kwartale 711,1 mln zł, co oznacza wzrost o 15% rok do roku (w pierwszym półroczu: 1 393,0 mln zł, zmiana o 16% rdr). Liczba kart w tym okresie w Polsce osiągnęła poziom 1 687,6 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 13% rdr. Obecnie w Programie MultiSport dostępnych jest kilkadziesiąt różnych aktywności sportowych, oferowanych przez blisko 5,8 tys. obiektów partnerskich. Na koniec drugiego kwartału b.r. własne sieci fitness liczyły w Polsce 251 klubów (1 klub pozyskany w ramach akwizycji, 3 otwarcia organiczne), a liczba karnetów B2C wyniosła 283 tys.

Segment Zagranica UE

Przychody Segmentu Zagranica UE wyniosły 288,0 mln zł w drugim kwartale (wzrost o 27% rdr) oraz 551,1 mln w pierwszym półroczu (zmiana o 24% rdr). Kwartalny zysk operacyjny segmentu wyniósł 25,4 mln zł, a półroczny 44,8 mln zł. Na koniec czerwca br. aktywnych było łącznie 614,1 tys. kart MultiSport. Na wyniki Segmentu Zagranica UE intensywnie wpływa przyspieszony wzrost własnej sieci fitness, w ramach której na koniec kwartału Grupa posiadała 93 kluby, co oznacza wzrost o 138% rdr.

Segment Turcja

Najmłodszy rynek, na którym działa Grupa Benefit Systems odnotował w drugim kwartale przychody na poziomie 97 mln zł (w analogicznym okresie w 2024 roku było to 2,2 mln zł) oraz 105 mln zł w pierwszym półroczu. Na wyniki Grupy w Turcji w największym stopniu wpływ miała konsolidacja wyników Grupy MAC, lidera rynku fitness w Turcji.

Raportowane i uwzględnione w wynikach Grupy przychody Grupy MAC w drugim kwartale za okres od dnia przejęcia wyniosły 87,6 mln zł, a zysk EBIT bez korekt ceny nabycia wyniósł 39,4 mln zł. Liczba użytkowników sieci MAC kształtowała się na poziomie 326 tys. (wzrost o 12%), a liczba klubów wyniosła 131 (wzrost o 19% rdr). – Zaraportowane przez Grupę wyniki Grupy MAC utwierdzają nas w przekonaniu o jakości nabytych aktywów oraz o wysokim profesjonalizmie kadry zarządzającej w Turcji. Liczymy na to, że silna i rozpoznawalna marka MAC pomoże nam wykorzystać potencjał rynku tureckiego w rozwoju naszych produktów – komentuje Marcin Fojudzki.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz