Dołącz do 1600 uczestników
SCF 2025 Fall!

W pierwszej połowie 2025 centra Gemini Holding podpisały 44 umowy najmu

Wysoka odwiedzalność, debiuty topowych marek i atrakcyjne zmiany w konceptach obecnych najemców – to było bardzo udane półrocze 2025 r. dla wszystkich trzech centrów Gemini Park. W tym czasie zostały podpisane 44 umowy najmu na łączną powierzchnię ponad 16,5 tys. mkw. W efekcie centra odnotowały wzrosty sprzedaży w kluczowych segmentach.

Pierwsze półrocze 2025 roku Gemini Holding zamyka z bardzo dobrymi wynikami odwiedzalności. Wszystkie centra Gemini Park – w Bielsku-Białej, Tarnowie i Tychach – odnotowały footfall wyższy niż średnie krajowe i wojewódzkie, zgodne z danymi TOP-KEY. Najlepszy wynik osiągnęło Gemini Park Tychy, notując wzrost odwiedzalności na poziomie ponad 10% rdr., co znacznie przewyższa wskaźnik TOP-KEY, który dla całego kraju wyniósł w tym okresie -1,3%.

„Z satysfakcją patrzymy na te wyniki, bo wiemy, że nie są one dziełem przypadku. To efekt wieloaspektowych działań zarówno leasingowych, operacyjnych, jak i marketingowych. Odpowiednio skomponowany tenant mix, rozmowy z najemcami owocujące nowoczesnymi formatami sklepów, podnoszenie jakości doświadczeń zakupowych, a także przemyślane kampanie marketingowe, realnie przekładają się na zaangażowanie klientów. Dzięki temu regularnie osiągamy stabilne wyniki i budujemy trwałą przewagę konkurencyjną” – mówi Anna Malcharek, Dyrektor Zarządzająca Gemini Holding.

Trzy różne rynki, jeden sukces

W pierwszym półroczu 2025 r. centra handlowe Gemini Park podpisały łącznie 44 umowy najmu i aneksy przedłużające obecnie funkcjonujące umowy, obejmujące ponad 16,5 tys. mkw. powierzchni. Wśród nich znalazło się 15 kontraktów z nowymi markami – w tym debiutującymi na lokalnych rynkach. Pozostałe umowy to efekt dobrych wyników biznesowych osiąganych przez najemców i centra handlowe Gemini Park oraz wypracowanych, partnerskich relacji z najemcami kontynuującymi swoją obecność w bielskim, tarnowskim oraz tyskim centrum.

„Każde z naszych centrów funkcjonuje w innym otoczeniu rynkowym i posiada nieco inny profil. Gemini Park Bielsko-Biała to silny ośrodek w regionie turystycznym, z wyraźnym akcentem na ofertę rodzinną i rozrywkową, Gemini Park Tarnów pełni rolę wiodącego centrum modowego w regionie, a Gemini Park Tychy konsekwentnie buduje pozycję ulubionej destynacji zakupowej mieszkańców aglomeracji śląskiej.

Niezależnie od tych różnic wszystkie trzy obiekty są mocno zakorzenione lokalnie i jednocześnie zajmują wiodącą pozycję na swoich rynkach. To sprawia, że cieszą się statusem cenionego partnera dla renomowanych marek, które zarówno debiutują na lokalnych rynkach, jak i umacniają tu swoją działalność” – mówi Joanna Zemczak, Head of Lease w Gemini Holding.

Spektakularne debiuty

Dla Gemini Park Bielsko-Biała jednym z kluczowych kontraktów z ostatnich miesięcy jest m.in. umowa ze szwedzkim gigantem wnętrzarskim. Jeszcze w tym roku w centrum zostanie otwarty sklep IKEA w nowym formacie. Będzie to pierwszy w Polsce, a drugi w Europie tego typu koncept, o 2 000 mkw. powierzchni, analogiczny do modelu testowanego już w Wielkiej Brytanii. Format ten będzie mniejszy od znanych dotąd sklepów IKEA, ale zaoferuje wszystkie usługi marki, w tym gastronomię.

Szerokim echem w Bielsku-Białej odbił się także debiut malezyjskiej sieci MR.DIY będącej jednym z największych na świecie sprzedawców artykułów do majsterkowania i wyposażenia domu. Centrum poszerzyło także ofertę gastronomiczną o burgerownię Giga Buła, założoną przez znanego polskiego influencera, co przyczynia się do jej dużej popularności, szczególnie wśród młodzieży. Łącznie centrum podpisało kontrakty na sumaryczną powierzchnię 3,7 tys. mkw.

Gemini Park Tarnów zamknęło półrocze z 17 nowymi umowami najmu na łączną powierzchnię blisko 6,2 tys. mkw., umacniając swą pozycję lidera w regionie. Oferta centrum wzbogaciła się o nowości takie jak sklep popularnej sportowej sieci odzieżowej JD Sports, restaurację azjatycką Thai Long oraz markę biżuteryjną Verona, która jest efektem poszerzenia współpracy z aktualnym najemcą centrum – YES. Uzupełnieniem oferty home są też dwa znane brandy wnętrzarskie – Pan Materac i Dla Spania. Do centrum również wróciła sieć bieliźniarska Triumph.

W swojej aktywności nie ustaje również Gemini Park Tychy – tylko ostatnie pół roku przyniosło centrum 17 umów najmu na łączną powierzchnię niemal 6,7 tys. mkw. Do portfolio najemców dołączyły marki o silnej rozpoznawalności, wśród nich Pan Materac – ogólnopolska sieć z wysokiej jakości produktami sypialnianym czy Pandora – jedna z czołowych światowych sieci jubilerskich. Ponadto na jesień zaplanowano otwarcie sklepu niemieckiej sieci Woolworth, znanej z szerokiego asortymentu produktów codziennego użytku w przystępnych cenach.

Modernizacja – strategia, nie kosmetyka

W centrach Gemini Park rozwój oferty to nie tylko pozyskiwanie nowych marek, ale również konsekwentne wzmacnianie pozycji obecnych najemców. Proces ten obejmuje relokacje, powiększenia i w finale prezentowanie klientom nowych konceptów sprzedaży, co bezpośrednio przekłada się na komfort zakupów i – co najważniejsze – doświadczenia oraz emocje klientów. W ostatnich miesiącach portfolio centrum w Bielsko-Białej wzbogaciło się o nowe formaty salonów YES, Pitbull, Levi’s czy Greenpoint. Wszystkie zostały powiększone i zmodernizowane, a część z nich także relokowana, zgodnie ze strategią zachowania synergii między brandami. W Tarnowie zaprezentowano klientom zmodernizowany Rossmann, Mohito oraz Apart, poszerzony o Mennicę. Z kolei w Tychach po rebrandingu został otwarty dla klientów salon marki Sizeer.

Modernizacja portfela to w naszej strategii coś znacznie więcej niż zmiana estetyki. To przemyślana odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów i wymogi rynku. Współczesne centra tylko wtedy, gdy są elastyczne i wspierają najemców w rozwoju, mogą utrzymać i wzmacniać konkurencyjność. Dlatego aktywnie współpracujemy z markami przy relokacjach, powiększeniach i wdrażaniu nowoczesnych formatów sprzedaży, które lepiej pozycjonują najemców i zwiększają komfort zakupów w naszych obiektach podkreśla Joanna Zemczak, Head of Lease w Gemini Holding.

Fala wzrostu w kluczowych segmentach

Pierwsze półrocze 2025 roku w centrach Gemini Park przyniosło dynamiczny rozwój w kilku strategicznych kategoriach handlowych. W Gemini Park Bielsko-Biała jednym z najszybciej rozwijających się sektorów pozostaje rozrywka, której obroty na mkw. wzrosły o ponad 20%. Dynamiczny rozwój notuje tu także segment zdrowia i urody (obroty na mkw. +8%), potwierdzając umacniającą się multifunkcyjność centrum. W Gemini Park Tarnów wyraźny rozwój osiągnęły kategorie uzupełniające ofertę modową takie jak obuwie czy biżuteria, które odnotowały wzrost obrotów o ponad 17%. Z kolei w Gemini Park Tychy szczególną dynamikę widać w segmencie wyposażenia wnętrz (wzrost obrotów na mkw. o ponad 14%) oraz mody męskiej (obroty na mkw. niemal +10%), co jest efektem konsekwentnego wzmacniania kompleksowego tenant mixu w tyskim centrum.

Więcej niż zakupy

„W centrach Gemini Park łączymy modę, zdrowie, sport, usługi, rozrywkę i gastronomię, tworząc nowoczesne, wielofunkcyjne przestrzenie, w których handel harmonijnie przenika się z rozmaitymi usługami oraz wypoczynkiem. Naszym celem jest, aby były one ważnymi na lokalnej mapie punktami zakupów, spotkań i aktywności, odpowiadającymi na potrzeby klientów dziś i w przyszłości” – podsumowuje Dyrektor Zarządzająca Gemini Holding Anna Malcharek.

W portfolio z Gemini Parkami

Gemini Holding to zorientowana na nowoczesne inwestycje polska firma deweloperska, która od ponad 30 lat z sukcesem rozwija swoje portfolio, a także wspiera największych graczy rynkowych w realizacji inwestycji. Spółka jest jednym z pionierów rodzimego rynku handlowego, stojąc za projektami deweloperskimi takich marek jak m.in. Géant, Carrefour, Tesco, Lidl czy McDonald’s. Od ponad dekady Gemini Holding rozwija także własne portfolio, tworząc sieć centrów handlowych Gemini Park.

Do aktywów będących własnością firmy należą dziś trzy obiekty – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy. Gemini Holding jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. European Property Awards, Eurobuild Awards, PRCH Retail Awards i CEE Retail Awards.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz