komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
EPP: Galeria Młociny przyciąga i zatrzymuje marki

Galeria Młociny, należąca do EPP i Echo Investment, konsekwentnie poszerza swoją ofertę. W ostatnich miesiącach centrum handlowe podpisało 8 nowych umów najmu: z siecią kawiarni Starbucks, studiem projektowym Castorama, Stowarzyszeniem JK Sport, punktem ubezpieczeń CUK, strefą rozrywki Arena VR, owocowym barem Fruitisimo, butikiem polskiej marki kosmetycznej HDRÈY oraz dyskontem przemysłowym ACEZ.
Ponadto obiekt przedłużył współpracę z 20 markami, w tym CCC, które powiększyło zajmowaną dotychczas przestrzeń oraz eobuwie i Sephora. Łączna powierzchnia objęta wszystkimi kontraktami to niemal 7 000 mkw., co stanowi niemal 9% GLA Galerii Młociny.
EPP jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się we wrześniu tego roku, na terenie EXPO XXI w Warszawie.
„Galeria Młociny to przestrzeń synergii – tu marki spotykają swoich odbiorców, a klienci mają dostęp do szerokiej oferty produktów i usług w jednym miejscu. Takie połączenie sprzyja współpracy z najemcami”– komentuje zmiany Michał Pękala, Asset Manager w EPP.
„W ostatnim czasie wzbogaciliśmy ofertę centrum o atrakcyjne funkcje i nowe koncepty – działa już klub sportowy JK Sport z zajęciami z akrobatyki, gimnastyki powietrznej oraz stretchingu dla dzieci i dorosłych oraz zapowiadany wcześniej flagowy sklep MR.DIY, malezyjskiej sieci dyskontowej”.
Nowi najemcy
Galeria Młociny od marca tego roku podpisała umowy współpracy z 8 nowymi najemcami, wzmacniając tym samym swoją ofertę handlową i usługową. Klienci mogą już korzystać z nowych lokali, w tym z przestrzeni klubu sportowego JK Sport, punktu ubezpieczeń CUK, strefy rozrywki Arena VR, a także owocowego baru Fruitisimo, studia projektowego Castorama czy też butiku polskiej marki kosmetycznej HDRÈY.
Niedługo do dyspozycji odwiedzających udostępniony zostanie także lokal sieci kawiarni Starbucks oraz dyskont przemysłowy ACEZ, którego asortyment obejmuje m.in.: artykuły gospodarstwa domowego, zabawki, akcesoria kuchenne, dekoracje, narzędzia w atrakcyjnych cenach, tak aby zaspokoić różnorodne potrzeby klientów w codziennym życiu. Łączny metraż objęty umowami wynosi blisko 1 500 mkw.
Przedłużenia umów
Drugim filarem budowania oferty są przedłużenia z markami, które od lat cieszą się zaufaniem i sympatią klientów Galerii Młociny. Dzięki reagowaniu na zmieniające się potrzeby najemców zarówno w zakresie zajmowanej przestrzeni, jak i lokalizacji w obiekcie na dłużej pozostają firmy z sektora obuwniczego, takie jak CCC, eobuwie, których salony zostały relokowane zgodnie z aktualnymi wymaganiami biznesowymi.
Swoją działalność w centrum handlowym kontynuują również przedstawiciele branży odzieżowej, tacy jak Gatta, CHANGE Lingerie czy Triumph, dystrybutorzy elektroniki MediaMarkt i RTV Euro AGD, drogeria Sephora i OCHNIK, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek oferujących galanterię i odzież skórzaną oraz Centrum Rozrywki MK Bowling. Przedłużone kontrakty obejmują niemal 5 500 mkw.
Galeria Młociny ma ponad 200 najemców
Unikalny dobór najemców, największa strefa gastronomiczno-rozrywkowa w Polsce i nowatorsko zaprojektowane wnętrza czynią Galerię Młociny wyjątkową destynacją na handlowej mapie Warszawy. Ten wielofunkcyjny obiekt usytuowany na warszawskich Bielanach, w pobliżu węzła komunikacyjnego obsługującego 24 miliony pasażerów rocznie, oferuje około 81 tys. mkw. powierzchni handlowej i biurowej, która mieści ponad 200 sklepów i ponad 30 punktów gastronomicznych i kawiarni.
Jest to też miejsce debiutu wielu marek modowych i konceptów gastronomicznych na rynku polskim. Do grona najemców Galerii Młociny należy m.in. pierwszy w Polsce sklep Primark, marki z grupy Inditex (Zara, Zara Home, Oysho, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear), H&M, VAN GRAAF, TK Maxx, C&A, CCC, MediaMarkt czy RTV EURO AGD. Swoje pierwsze sklepy w Polsce otworzyły tu też takie marki jak MODIVO, Gagliardi.
Galerię Młociny wyróżnia nowatorskie podejście do projektowania miejsc spotkań, rozrywki i gastronomii. Przestrzeń restauracyjna i rozrywkowa – zajmująca cały poziom +2 i połączona z zielonym ogrodem na dachu – została podzielona na różne strefy funkcjonalne m.in. Halę Hutnik. Różnorodna oferta kulinarna kuchni m.in. bliskowschodniej, amerykańskiej i włoskiej, spotyka się tam z wyjątkową rozrywką: shuffleboard, Pac-Man, flippery czy automaty do koszykówki. Design Hali Hutnik inspirowany jest pobliską hutą, a do aranżacji zostały wykorzystane akcenty industrialne, nawiązujące do jej historii.
Ofertę Galerii Młociny uzupełnia: wielosalowe Multikino wyposażone w fotele VIP, dwupoziomowy klub fitness Zdrofit, kręgielnia, centrum medyczne ENEL-MED i miejsca zabaw dla dzieci, w tym pierwszy w Polsce teatr edukacyjno-musicalowy WAM.
Inwestorami są spółki EPP (70% udziałów) i Echo Investment (30% udziałów).
EPP ma w portfolio 28 obiektów handlowych
EPP jest największym zarządcą centrów handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu (GLA). Portfel, którym zarządzamy, obejmuje 34 projekty (28 obiektów handlowych i 6 kompleksów biurowych) o łącznej wartości około 2,9 miliardów euro i powierzchni najmu wynoszącej ponad 1,2 miliona metrów kwadratowych. Nieruchomości są zlokalizowane w najbardziej atrakcyjnych polskich miastach o największym popycie konsumenckim i potencjale wzrostu.
Dąży do dostarczenia najemcom atrakcyjnej i innowacyjnie zarządzanej powierzchni, wspierając w ten sposób rozwój ich biznesu. EPP należy do Redefine Properties, drugiego największego funduszu inwestującego w nieruchomości (REIT) notowanego na giełdzie w Johannesburgu (JSE).