Zarejestruj się na SCF 2025 Fall!

Kaufland rozwija koncepcję shop-in-shop

Kaufland intensywnie rozwija obecność marki Parkside, odpowiadając na rosnące zainteresowanie klientów produktami DIY. W wybranych marketach pojawiają się specjalne strefy shop-in-shop – odrębne przestrzenie z szeroką ofertą Parkside, dostępne przez cały rok. Pierwsza strefa Parkside w formule shop-in-shop została uruchomiona w Gdyni przy ul. Morskiej. Jeszcze w tym roku planowana jest kontynuacja wdrożeń w kolejnych marketach.

Marka własna Parkside zyskuje nową przestrzeń w sklepach Kaufland. W Niemczech działa już 30 dużych stref o powierzchni od 50 do 120 mkw., a w niemal 200 kolejnych sklepach zmodernizowano działy non-food, rozszerzając ofertę o najchętniej wybierane produkty marki. Zespół Kauflandu przygotował różne warianty ekspozycji – od klasycznych regałów z możliwością rozbudowy, przez moduły sezonowe, po pełne koncepcje shop-in-shop – tak, by dopasować je do konkretnej lokalizacji.

„Dzięki elastycznemu podejściu jesteśmy w stanie dopasować naszą ofertę do możliwości danej lokalizacji”– tłumaczy Thomas Schäfer-Schumann, Dyrektor Międzynarodowego Pionu Zarządzania Kategoriami Produktów.

„Istotną rolę odgrywa zarówno dostępna przestrzeń, jak i lokalne nawyki zakupowe. W razie potrzeby ograniczamy mniej popularne kategorie, by zrobić miejsce na ekspozycję Parkside” – dodaje.

Nowe strefy są spójne z układem sklepu i wizualną identyfikacją marki. Kolorystyka Parkside, oznaczenia podłogowe i materiały promocyjne wspierają intuicyjne zakupy i ułatwiają klientom poruszanie się po ofercie.

Co istotne, koncept wdrażany jest także poza Niemcami – strefy pojawiają się w kolejnych krajach, w tym w Polsce. Pierwsza strefa Parkside w formule shop-in-shop została uruchomiona w Gdyni przy ul. Morskiej. Jeszcze w tym roku planowana jest kontynuacja wdrożeń w kolejnych marketach.

„Już teraz widzimy, że klienci wykazują duże zainteresowanie nową ekspozycją produktów Parkside. Dzięki koncepcji shop-in-shop możemy lepiej wyeksponować najpopularniejsze linie produktowe, dostosowując ofertę do konkretnej lokalizacji i nawyków zakupowych. We wrześniu uruchomimy kolejne strefy w Warszawie i Krakowie, a w październiku we Wrocławiu – to dla nas ważny krok w dalszym rozwoju tego konceptu. Widzimy w tym kierunku duży potencjał” – mówi Katinka Jonitz, Dyrektor Departamentu Organizacji Sprzedaży w Kaufland Polska.

PARKSIDE to marka własna dostępna w Kaufland – zarówno stacjonarnie, jak i online. Od 2023 roku w ofercie znajduje się ponad 300 produktów, w tym popularna linia akumulatorowa Parkside 20V, narzędzia ręczne i sprzęt ogrodowy. Jesienią klienci mogą spodziewać się kolejnych nowości – bez potrzeby wizyty w wyspecjalizowanym sklepie.

W Polsce Kaufland posiada 253 markety

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 253 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników. Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Marka dostępna w dwóch sieciach

Marka PARKSIDE – dostępna w Lidl i Kaufland – oferuje produkty typu zrób to sam (DIY), które pozwalają każdemu szybko i sprawnie przeprowadzić prace w ogrodzie, domu czy warsztacie. Linia PARKSIDE Performance skierowana jest do bardziej zaawansowanych użytkowników. Seria akumulatorów X 20 V obejmuje ponad 100 narzędzi warsztatowych i ogrodowych, które można obsługiwać jednym, kompatybilnym akumulatorem. Niezależnie od poziomu zaawansowania – PARKSIDE zyskał uznanie klientów dzięki wysokiej jakości, znakomitemu stosunkowi jakości do ceny, szerokiemu asortymentowi oraz atrakcyjnemu wzornictwu.

SCF 2025 Fall
Dołącz do 1600+ uczestników!