Kaufland Marketplace ma trzy miliony użytkowników miesięcznie

Platforma Kaufland Marketplace, która zadebiutowała w Polsce w sierpniu 2024 roku, podsumowuje swój pierwszy rok działalności. Z wynikami sięgającymi nawet trzech milionów użytkowników miesięcznie oraz ofertą obejmującą ponad sześć milionów produktów w ponad 6400 kategoriach, Kaufland ugruntował swoją pozycję na rynku e-commerce i pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się platform w kraju.

Rozpoznawalność marki Kaufland w Polsce wynosi 99%, a dzięki integracji platformy z aplikacją sieci i programem lojalnościowym Kaufland Card, sprzedaż internetowa i stacjonarna są ze sobą ściśle powiązane.

„Choć rynek e-commerce w Polsce jest niezwykle konkurencyjny, z naszej platformy korzysta każdego miesiąca aż trzy miliony osób. Od wprowadzenia platformy zwiększyliśmy liczbę dostępnych artykułów już czterokrotnie i wyraźnie widzimy, że jesteśmy na dobrej drodze. W ciągu najbliższych lat chcemy stać się jedną z największych platform internetowych w Polsce, oferując klientom asortyment porównywalny do tego dostępnego już w Niemczech, liczący aż 45 milionów artykułów. Dążymy do tego, aby Kaufland Marketplace był najlepszym miejscem sprzedaży dla polskich przedsiębiorców, którzy dzięki nam mogą rozwijać działalność zarówno w kraju, jak i na rynkach międzynarodowych” – mówi Przemysław Witkowski, Członek Zarządu w Kaufland Polska.

Rozwój i stabilne wyniki

Na Kaufland.pl swoje produkty oferuje obecnie 3000 sprzedawców internetowych, którzy odnotowali średni wzrost obrotów o ponad 15%. Średnia wartość koszyka zakupowego wynosi 140 euro, a największym zainteresowaniem cieszą się smartfony, tablety, meble, rowery oraz perfumy. Najczęściej wybierane kategorie to elektronika i komputery, wyposażenie wnętrz oraz ogród i majsterkowanie.

Na tle rynku Kaufland Marketplace wyróżnia się wyjątkowo niskim wskaźnikiem zwrotów. Podczas gdy w Polsce średnia zwrotów wynosi 14% (według danych Statista), na platformie Kaufland wskaźnik ten wynosi zaledwie 3%, co świadczy o wysokiej jakości obsługi i zaufaniu klientów.

Europejska platforma wśród globalnych gigantów

Kaufland Marketplace wyróżnia się także swoim pochodzeniem. Kaufland, jako część Grupy Schwarz, przestrzega europejskich regulacji, gwarantując bezpieczeństwo danych i przejrzyste zasady współpracy. W ramach Kaufland Global Marketplace sprzedawcy zyskują również łatwy dostęp do sprzedaży w wielu krajach jednocześnie. Obecnie dostępnych jest siedem platform handlowych, a sprzedawcy mogą korzystać z bezpłatnych usług dodatkowych, takich jak tłumaczenia opisów produktów czy indywidualne wsparcie sprzedażowe.

e-Commerce i zrównoważony rozwój

Od początku marca, oprócz produktów nowych, używanych czy tych klasy B, sprzedawcy mają możliwość oferowania także artykułów odnowionych. Obecnie dostępnych jest około 20 000 takich ofert, a ich liczba z pewnością będzie sukcesywnie rosła. Wprowadzenie tej opcji odpowiada na rosnące zainteresowanie klientów bardziej zrównoważonymi zakupami i daje sprzedawcom nowe możliwości w dynamicznie rozwijającym się segmencie e-commerce.

Dynamiczny wzrost w Europie

Ekspansja autorskiej platformy Kaufland Marketplace objęła w ostatnim czasie m.in. Polskę, Austrię, Czechy i Słowację, co przyczyniło się do imponującego wzrostu wartości sprzedaży (GMV) o 106% rok do roku. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju Kaufland wzmacnia swoją pozycję jako jedna z kluczowych europejskich platform sprzedażowych, łącząc korzyści zarówno dla klientów, jak i sprzedawców.

W Polsce Kaufland posiada 253 markety

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 253 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz