LIDL konsekwentnie realizuje strategię rozwoju

Sieć Lidl Polska kontynuuje dynamiczny rozwój na Pomorzu. 25 września mieszkańcy Pruszcza Gdańskiego zyskali dostęp do nowego sklepu przy ul. PCK 2. Jest to trzecia placówka marki w mieście. Sala sprzedaży sklepu ma powierzchnię ok. 1500 mkw.

Nowa placówka ma zapewnić klientom komfortowe zakupy w atrakcyjnych cenach oraz w nowoczesnym, przyjaznym środowisku obiekcie.

Nowy sklep mieści się przy ul. PCK 2 i jest częścią parku handlowego. Sala sprzedaży Lidla ma powierzchnię ok. 1500 mkw. Dla zmotoryzowanych przygotowano 106 miejsc parkingowych. Sklep zatrudnił 20 pracowników, którzy będą obsługiwać klientów na co dzień.

Z okazji otarcia dla klientów czekały liczne atrakcje, m.in. darmową kawę, strefę pizzy, popcorn, watę cukrową oraz zabawy dla dzieci oraz specjalne promocje na wybrane produkty.

W zgodzie z ESG

Nowy Lidl w Pruszczu Gdańskim został wyposażony w energooszczędne i przyjazne środowisku technologie. Zastosowano m.in. oświetlenie LED, pompy ciepła oraz system odzysku ciepła z lad chłodniczych.

Plany ekspansji

„Myślę, że w przyszłym roku otworzymy ponad 50 nowych sklepów, a w kolejnych 2–3 latach chcemy utrzymać to wysokie tempo powyżej 50 otwarć. W dalszej perspektywie, do 2035 roku, zakładamy otwieranie kilkudziesięciu sklepów rocznie” – powiedział PAP Biznes Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska.

Równolegle Lidl Polska inwestuje w rozwój logistyki. Trwa budowa 14. centrum dystrybucyjnego w Skawinie pod Krakowem, które zostanie oddane do użytku w 2027 roku.

„W planach mamy kolejne, ale rozwój centrów dystrybucyjnych musi iść za liczbą sklepów” – dodał Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska w wywiadzie dla PAP Biznes.

Według szacunków spółki, w Polsce jest miejsce na co najmniej 1 400–1 500 sklepów Lidl. Spółka posiada ok. 950 sklepów w Polsce.

Wzrost przychodów

Lidl jest obecny w Polsce od 23 lat i zajmujący 6. miejsce pod względem przychodów.

W samym 2024 roku wygenerował 11,4 mld zł wartości dodanej dla polskiej gospodarki (+1,3 mld zł r/r). Ponadto pobił rekord eksportu produktów lidlowych marek – blisko 6,9 mld zł. Wsparł utrzymanie ponad 57 tys. miejsc pracy oraz wygenerował 2,9 mld zł wynagrodzeń. Do budżetu państwa i samorządów trafiło ponad 3,5 mld zł podatków i składek.

Ponadto Lidl Polska konsekwentnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, m.in. dążąc do: zerowej emisji netto do 2050 roku, ograniczenia zużycia plastiku w markach własnych o 30%, i wspierając gospodarkę obiegu zamkniętego.

Z ponad 900. sklepami

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku.

Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 350 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 900.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz