Sieć Lidl Polska kontynuuje dynamiczny rozwój na Pomorzu. 25 września mieszkańcy Pruszcza Gdańskiego zyskali dostęp do nowego sklepu przy ul. PCK 2. Jest to trzecia placówka marki w mieście. Sala sprzedaży sklepu ma powierzchnię ok. 1500 mkw.
Nowa placówka ma zapewnić klientom komfortowe zakupy w atrakcyjnych cenach oraz w nowoczesnym, przyjaznym środowisku obiekcie.
Nowy sklep mieści się przy ul. PCK 2 i jest częścią parku handlowego. Sala sprzedaży Lidla ma powierzchnię ok. 1500 mkw. Dla zmotoryzowanych przygotowano 106 miejsc parkingowych. Sklep zatrudnił 20 pracowników, którzy będą obsługiwać klientów na co dzień.
Z okazji otarcia dla klientów czekały liczne atrakcje, m.in. darmową kawę, strefę pizzy, popcorn, watę cukrową oraz zabawy dla dzieci oraz specjalne promocje na wybrane produkty.
W zgodzie z ESG
Nowy Lidl w Pruszczu Gdańskim został wyposażony w energooszczędne i przyjazne środowisku technologie. Zastosowano m.in. oświetlenie LED, pompy ciepła oraz system odzysku ciepła z lad chłodniczych.
Plany ekspansji
„Myślę, że w przyszłym roku otworzymy ponad 50 nowych sklepów, a w kolejnych 2–3 latach chcemy utrzymać to wysokie tempo powyżej 50 otwarć. W dalszej perspektywie, do 2035 roku, zakładamy otwieranie kilkudziesięciu sklepów rocznie” – powiedział PAP Biznes Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska.
Równolegle Lidl Polska inwestuje w rozwój logistyki. Trwa budowa 14. centrum dystrybucyjnego w Skawinie pod Krakowem, które zostanie oddane do użytku w 2027 roku.
„W planach mamy kolejne, ale rozwój centrów dystrybucyjnych musi iść za liczbą sklepów” – dodał Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska w wywiadzie dla PAP Biznes.
Według szacunków spółki, w Polsce jest miejsce na co najmniej 1 400–1 500 sklepów Lidl. Spółka posiada ok. 950 sklepów w Polsce.
Wzrost przychodów
Lidl jest obecny w Polsce od 23 lat i zajmujący 6. miejsce pod względem przychodów.
W samym 2024 roku wygenerował 11,4 mld zł wartości dodanej dla polskiej gospodarki (+1,3 mld zł r/r). Ponadto pobił rekord eksportu produktów lidlowych marek – blisko 6,9 mld zł. Wsparł utrzymanie ponad 57 tys. miejsc pracy oraz wygenerował 2,9 mld zł wynagrodzeń. Do budżetu państwa i samorządów trafiło ponad 3,5 mld zł podatków i składek.
Ponadto Lidl Polska konsekwentnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, m.in. dążąc do: zerowej emisji netto do 2050 roku, ograniczenia zużycia plastiku w markach własnych o 30%, i wspierając gospodarkę obiegu zamkniętego.
Z ponad 900. sklepami
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku.
Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 350 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 900.