W 40 sklepach Neonet w całej Polsce klienci mogą odbierać zamówienia złożone na stronie x-kom.pl. To pierwszy namacalny dowód na skuteczność synergii między firmami, przekładającej się na realne korzyści dla konsumentów.
Neonet zyskał nową funkcję – poza sprzedażą elektroniki, AGD i RTV, jego salony stały się punktami odbioru zamówień x-kom. Dzięki temu obie marki lepiej wykorzystują swój potencjał, a współpraca szybko przekłada się na wymierne efekty.
Uruchomienie procesu wsparła nowa aplikacja do obsługi przesyłek, opracowana z pomocą AI. Pozwoliło to przyspieszyć wdrożenie i usprawnić pracę pracowników, którzy sprawniej przyjmują i wydają paczki.
„To dopiero początek. Wspólnie z x-komem będziemy sukcesywnie rozszerzać liczbę lokalizacji, w których odbiór zamówień stanie się możliwy” – napisał w komunikacie Neonet.
Wzmacnianie współpracy
Obecnie NEONET stał się częścią grupy x-kom w wyniku przejęcia 51-proc. pakietu udziałów firmy. Konsolidacja pozwoli na dalszą restrukturyzację oraz odbudowę marki Neonet, jednocześnie gwarantując klientom jeszcze lepszą ofertę.
Warunki umowy inwestycyjnej zostały spełnione, w tym uzyskanie niezbędnych zgód antymonopolowych oraz zatwierdzenie układu z wierzycielami Neonetu.
Plany Grupy zakładały skupienie się na zwiększeniu udziału w sprzedaży internetowej i stacjonarnej.
„Wierzymy, że powyższe działania – wykorzystanie najlepszych rozwiązań, jakie mamy sobie nawzajem do zaoferowania oraz ścisła współpraca połączonych zespołów przywrócą rentowność i siłę marki Neonet w ciągu najbliższych miesięcy” – napisano w komunikacie.
W październiku x-kom sp. z o.o. i Neonet w restrukturyzacji podpisały umowę umowy inwestycyjną. Jej zawarcie stanowiło istotny element realizacji strategii obydwu spółek. Miała ona na celu pogłębienie współpracy obu podmiotów, pozwalając osiągnąć liczne synergie kluczowe dla wzmocnienia ich dalszego rozwoju.
“Transakcja przejęcia Neonetu przez x-kom stworzy silnego gracza w sprzedaży detalicznej asortymentu komputerów, RTV, AGD i elektroniki konsumenckiej, działającego w modelu omnichannel, z obecnością na terenie całej Polski” – mówił wówczas Michał Świerczewski, prezes spółki x-kom.
“Jesteśmy przekonani, że pozyskanie inwestora w postaci x-komu umożliwi skuteczne zakończenie procesu restrukturyzacji Neonetu z korzyścią dla spółki i jej pracowników, wierzycieli, dostawców, a przede wszystkim naszych klientów” – skomentował Marek Majewski, prezes zarządu spółki Neonet
W listopadzie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na na przejęcie sieci Neonet przez x-kom.
x-kom jest liderem w branży sprzedaży detalicznej komputerów oraz urządzeń elektroniki użytkowej w Polsce. Od momentu otwarcia pierwszego sklepu ponad 20 lat temu, spółka dynamicznie się rozwija – ma sieć 26 własnych salonów stacjonarnych, które są zlokalizowane w dużych miastach. Prowadzi też jedną z najważniejszych platform e-commerce w Polsce.
Neonet, jedna z największych polskich sieci stacjonarnych sklepów oraz sklep e-commerce, specjalizuje się w sprzedaży produktów z branż RTV, AGD oraz multimediów. Z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku, 200 salonami zlokalizowanymi w średnich i mniejszych miastach całej Polski, spółka aktywnie przyczynia się do dynamicznego wzrostu tego segmentu w Polsce.