W trakcie tegorocznej jesiennej edycji targów Shopping Center Forum Fall 2025, firma JB Development zaprezentowała na stoisku Karuzela, bogate portfolio projektów, w tym 11 obiektów funkcjonujących pod marką własną Karuzela oraz ponad 15 realizacji partnerskich. Spotkania z najemcami oraz liczne rozmowy branżowe zaowocowały nowymi kontaktami i wzmocnieniem istniejących relacji biznesowych.
„SCF to dla nas nie tylko okazja do zaprezentowania inwestycji, ale przede wszystkim do bezpośrednich rozmów i regularnego kontaktu z najemcami i naszymi partnerami. To były bardzo udane targi, pełne inspirujących spotkań, konstruktywnych dyskusji i nowych możliwości współpracy” – podkreśla Katarzyna Gruszczyńska Head of Leasing Karuzela / JB Development
Portfolio Karuzela – rozbudowy jako odpowiedź na duże zainteresowanie najemców
Portfolio projektów pod marką Karuzela to dziś obiekty o ugruntowanej pozycji na rynku, w pełni wynajęte i cieszące się nieustającym zainteresowaniem ze strony zarówno klientów, jak i najemców. To właśnie ten silny popyt sprawia, że wszędzie tam, gdzie istnieją warunki techniczne i rynkowe, realizowane są rozbudowy istniejących obiektów.
Jednym z projektów, który wzbudził szczególną uwagę podczas rozmów na SCF Fall 2025, jest inwestycja we Wrześni. W bezpośrednim sąsiedztwie funkcjonującej Galerii Karuzela powstanie dodatkowo Park Handlowy Karuzela o powierzchni 14 000 mkw. tworząc spójną i synergiczną przestrzeń zakupową. Inwestycja ma na celu zaspokojenie rosnących potrzeb zakupowych zarówno lokalnej społeczności, jak i marek, które chcą zaistnieć w tym dynamicznie rozwijającym się regionie.
Równolegle trwają prace nad rozbudową innych obiektów Karuzeli, m.in. w Lublińcu, Kołobrzegu, Białej Podlaskiej i Ełku. W ten sposób centra handlowe Karuzeli przejmują rolę głównego i docelowego punktu handlowego w mieście, stając się centrum zakupowym pierwszego wyboru. Wszystkie działania mają na celu dalsze wzmacnianie pozycji projektów Karuzela jako atrakcyjnych i stabilnych lokalizacji dla handlu w miastach średniej wielkości.
Europa Centralna w nowej odsłonie
Jednym z projektów, który wzbudził szczególne zainteresowanie odwiedzających stoisko była prezentacja projektu przebudowy i modernizacji centrum handlowego Europa Centralna w Gliwicach. Obiekt należący do belgijskiego funduszu MITISKA REIM już wkrótce będzie przechodził gruntowną metamorfozę i zmianę w nowoczesny park handlowy. Nowa koncepcja zakłada przekształcenie dotychczasowej galerii handlowej w innowacyjny i funkcjonalny projekt z dużo lepszą ekspozycją najemców, otwartą przestrzenią handlową, przeszklonymi witrynami, ulepszoną komunikację oraz strefę gastronomiczno-rekreacyjną.
Jak zapowiada inwestor Europa Centralna ma stać się bardziej otwarta, przejrzysta i dostosowana do współczesnych trendów rynkowych. Projektowana przestrzeń handlowa będzie uzupełniona o atrakcyjną strefę gastronomiczno-rekreacyjną oraz ulepszoną komunikację pieszą i parkingową. Otwarcie nowej Europy Centralnej, realizowanej we współpracy z parkiem rozrywki Momentum Leisure, planowane jest na przełomie 2026 i 2027 roku.
Inwestycje partnerskie komercjalizowane w całej Polsce – Projekty A Centrum, Pixel Parki, Korona, Aura Park
Dużym zainteresowaniem cieszyły się również inne komercjalizowane przez JB Development inwestycje, w szczególności Park Handlowy Korona w Krośnie Odrzańskim, którego otwarcie planowane jest na jesień 2026 roku, a prace budowlane idą pełną parą. Na stoisku zaprezentowano także postępy w realizacji sieci obiektów handlowych Pixel Park w miejscowościach Opalenica, Strzelin, Chojnów i Ziębice. Ponadto Najemcy mieli okazję do bezpośrednich rozmów z wieloletnim partnerem JB Development, firmą Agile Development, a jej przedstawicie odpowiadali na pytania dotyczące kolejnych inwestycji, między innymi we Wrocławiu, Pabianicach, Będzinie i Świebodzicach.
Na stoisku można było również zasięgnąć szczegółowych informacji na temat projektu Parku Handlowego Aura Park realizowanego w Czarnkowie, którego inwestorem jest firma Terg S.A. ze Złotowa
Współpraca z najemcami – Xtreme Fitness i nowe kontrakty
Podczas targów SCF 2025 prowadzone były także zaawansowane rozmowy z firmą Xtreme Fitness, które zaowocowały finalizacją pakietu 8 umów najmu – 4 w rozbudowywanych obiektach sieci Karuzela (Września, Lubliniec, Kołobrzeg, Ełk) oraz 4 w projektach partnerskich ( Krosno Odrzańskie, Opalenica, Strzelin, Chojnów, Czarnków).
„Spotkania podczas targów miały na celu omówienie bieżącej współpracy, dalszych planów rozwoju oraz wspólnych działań na nadchodzące miesiące. Cieszy nas otwartość, zaangażowanie i gotowość do partnerskiego dialogu, które są fundamentem trwałych relacji biznesowych” – podkreśla Maria Tomczak, Dyrektor Operacyjny JB Development.
Targi SCF były również okazją do nawiązania nowych relacji w zakresie prac budowlanych i wykończeniowych (fit-out).
„Dział budowlany w naszej firmie to kolejny obszar, który konsekwentnie i intensywnie rozwijamy, realizując projekty w formule Project Management lub Generalnego Wykonawstwa” – podkreśla Janusz Botorek – Prezes firmy JB Development.
„Cieszymy się, że rozmowy z inwestorami przebiegły bardzo pomyślnie i będą solidną i konkretną bazą do dalszej współpracy”.
Podziękowania i dalsze plany
„Cieszymy się, że nasze projekty i inwestycje spotykają się z tak dużym zainteresowaniem i entuzjazmem. Serdecznie dziękujemy wszystkim naszym partnerom i najemcom za zaufanie, rozmowy oraz wieloletnią współpracę i nie możemy się doczekać kolejnych wspólnych realizacji” – podsumowuje Katarzyna Gruszczyńska, Head of Leasing Karuzela / JB Development.
„JB Development potwierdza swoją silną pozycję na rynku i zapowiada kolejne dynamiczne działania w 2026 roku”.
JB Development (udziałowiec i współwłaściciel obiektów Karuzela) specjalizuje się również w kompleksowej obsłudze inwestycji komercyjnych na każdym etapie projektu, oferując usługi w zakresie: profesjonalnego doradztwa inwestycyjnego, komercjalizacji i zarządzania obiektami handlowymi, project managementu, generalnego wykonawstwa oraz prac wykończeniowych typu fit-out.
JB Development to firma z wieloletnim doświadczeniem, zdobytym zarówno poprzez stworzenie własnego portfolio 11 centrów handlowych pod marką Karuzela, jak i liczne projekty zrealizowane dla zewnętrznych inwestorów o łącznej powierzchni przekraczającej 400 000 mkw.