CCC odpiera zarzuty zawarte w raporcie Ningi Research

W raporcie Ningi Research padły zarzuty wobec CCC o sztuczne zawyżanie wyników finansowych, ukryte powiązania z partnerem handlowym MKRI oraz potencjalne naruszenie przepisów antymonopolowych. Analitycy twierdzą, że nawet 20% EBITDA Grupy w ostatnich kwartałach mogło pochodzić z ryzykownych transakcji, a część należności jest zagrożona. CCC odrzuca te zarzuty i deklaruje, że współpraca z MKRI odbywa się na rynkowych zasadach.

W opublikowanym raporcie analitycznym firma Ningi Research stawia szereg poważnych zarzutów wobec Grupy CCC, kwestionując przejrzystość jej wyników finansowych, strukturę powiązań z partnerami oraz zgodność działań z przepisami prawa. Ningi Research twierdzi m.in, że CCC zawyża wyniki finansowe, wypychając nadmierne ilości towarów do partnera hurtowego – spółki MKRI – mimo braku realnego popytu na nie. Ten mechanizm, znany jako channel stuffing, miałby sztucznie zwiększać sprzedaż i marżę raportowaną przez Grupę.

Publikacja raportu wywołała znaczące poruszenie na rynku – kurs akcji CCC odnotował gwałtowny spadek. Spółka w odpowiedzi odrzuciła zarzuty i opublikowała szczegółowe stanowisko, odnosząc się do wszystkich kluczowych tez.

„Odniesiemy się do głównego zarzutu Ningi Research, gdyż pozostałe mają w naszej ocenie na celu jedynie zbudować sensacyjną otoczkę.

Do połowy października 2025 r., Grupa CCC wygenerowała 91 mln PLN wartościowej marży brutto na sprzedaży hurtowej do MKRI (80 mln PLN w 1H’25 [3% wartościowej marży brutto Grupy] i 122 mln PLN od początku współpracy) w ramach normalnej działalności biznesowej polegającej na sprzedaży produktów do dwóch sieci sklepów partnera: kaes – sieci, którą chcemy przejąć po zgodzie UOKiK i worldbox – sieci będącej przedmiotem umowy franczyzowej). Średnia marża brutto Grupy na tej współpracy to 33% i jest ona tożsama z marżą brutto generowaną na współpracy z innymi partnerami w ramach działalności hurtowej.

W 2025 r. MKRI wygeneruje stratę podobną do zeszłorocznej lub nieznacznie większą, która wynika z upłynniania starych towarów sprzed okresu wejścia we współpracę z Grupą. Wszystkie towary nabywane obecnie przez MKRI od Grupy mają pozytywny wpływ na wynik EBITDA MKRI. Obecnie działamy w kierunku restrukturyzacji tego podmiotu. Jego wyniki w przyszłym roku ulegną znaczącej poprawie” – czytamy w oświadczeniu CCC.

CCC ma 6 szyldów w portfolio

Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Na 23 rynkach Grupa rozwija unikatowy, omnichannelowy model biznesowy, opierający się o ok. 1200 sklepów oraz silny e-commerce, pod szyldami CCC, HalfPrice, eobuwie, MODIVO, worldbox i Boardriders. CCC S.A. wchodzi w skład indeksu giełdowego WIG20 i jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.   

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz