Maxi Zoo ma już 157. sklepów i wchodzi do kolejnych miast

Maxi Zoo rozwija swoją obecność w kraju i otworzyła dwa nowe sklepy. 15 października został otwarty pierwszy sklep Maxi Zoo w Bydgoszczy. Tego samego dnia sieć uruchomiła również swój pierwszy sklep w Dąbrowie Górniczej. Jest to już 157. sklep Maxi Zoo w Polsce, co potwierdza dynamiczny rozwój sieci.

W Bydgoszczy pierwszy sklep Maxi Zoo został otwarty 15 października w Galerii Pomorskiej. Lokal o powierzchni 337 mkw. urządzono w nowoczesnym koncepcie 3.0, który łączy industrialny, minimalistyczny design z funkcjonalnością. Jasne oświetlenie, niższe regały i modułowe strefy ekspozycyjne sprawiają, że poruszanie się po sklepie jest wygodne, a produkty – atrakcyjnie prezentowane.

Równolegle, w Dąbrowie Górniczej, w Parku Handlowym S1 Dąbrovia, sieć otworzyła swój 157. sklep w Polsce. Tak jak w Bydgoszczy, sklep w Dąbrowie Górniczej oferuje karmy, suplementy, akcesoria, zabawki i kosmetyki dla zwierząt domowych, a wykwalifikowany personel służy pomocą w wyborze odpowiednich produktów dla każdego pupila.

Polska częścią europejskiego sukcesu Grupy Fressnapf

Ekspansja Maxi Zoo w Polsce wpisuje się w szerszą strategię Grupy Fressnapf, która działa obecnie w 15 krajach europejskich i zarządza ponad 2700 sklepami, w tym placówkami franczyzowymi. W 2024 roku Grupa wypracowała wzrost przychodów o 5% i osiągnęła skorygowany wynik EBITDA na poziomie 342 milionów euro. Kluczowe znaczenie dla tego wzrostu miała intensywna ekspansja na rynkach takich jak Francja (50 nowych sklepów), Włochy (43 sklepy) oraz Polska, gdzie uruchomiono 27 nowych lokalizacji.

„Rok 2024 był dla Maxi Zoo Polska czasem wyjątkowo dynamicznego rozwoju. W ciągu 12 miesięcy zwiększyliśmy liczbę sklepów ze 118 do 145, a nasze przychody wzrosły o 25% w porównaniu z rokiem wcześniejszym. To nie tylko dowód na skuteczność naszej strategii, ale również na zaufanie, jakim obdarzają nas polscy opiekunowie zwierząt.” – mówił Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

Polska odpowiada obecnie za około 4% przychodów międzynarodowych Grupy Fressnapf i jest uznawana za jeden z kluczowych rynków wzrostu w perspektywie średnioterminowej.

Grupa Fressnapf i Maxi Zoo nie zwalniają tempa. W planach jest otwarcie w Europie trzycyfrowej liczby nowych sklepów w 2025 roku, ze szczególnym uwzględnieniem takich rynków jak Francja i Polska. Równocześnie firma kontynuuje rozwój zintegrowanych formatów sprzedaży, rozbudowuje ofertę e-commerce oraz inwestuje w logistykę, co przekłada się na jeszcze lepszą dostępność produktów i komfort zakupów.

Mai Zoo ma portfelu 157 sklepów

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 157 sklepów w większych i mniejszych miastach w Polsce.

W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami, a w listopadzie 2024 roku usługę Click&Collect we wszystkich sklepach na terenie kraju. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 15 krajach europejskich. Obecnie do grupy należy około 2 700 sklepów Fressnapf i Maxi Zoo zatrudniających ponad 20 000 pracowników z ponad 50 krajów. Od 2024 mniejszościowy udział w Grupie posiada Międzynarodowa firma inwestycyjna Cinven.

Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2023-2024″, nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022″, wyróżnienie w rankingu „Gazele Biznesu” 2023 i 2024 oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023-2024”, a także “Innowacyjna Sieć Roku” oraz “Promocja Roku”, które zostały przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. Sieć Maxi Zoo została także uhonorowana prestiżowym godłem „Friendly Workplace 2024” za swoje nowoczesne podejście do zarządzania relacjami z pracownikami i budowanie przyjaznego środowiska pracy.

W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci zostały oparte na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji czy współpraca z GOPR to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz