Kodano Optyk rozwija poza Polską sieć soczewkomatów

Kodano Optik kontynuuje zagraniczną ekspansję. Firma zainstalowała 8 nowych soczewkomatów w Holandii, udostępniając tym samym na kolejnym europejskim rynku na szybkie, komfortowe i przystępne cenowo zakupy soczewek kontaktowych. To kolejny krok w dynamicznym rozwoju Grupy KODANO S.A., która stawia na innowacje oraz wygodę klienta.

„Kolejny kraj na mapie Soczewkomatów KODANO – Holandia! Aż 8 nowych maszyn znalazło się w różnych częściach tego kraju, aby pomagać klientom w jeszcze wygodniejszej formie zakupu soczewek jaką są Soczewkomaty!” – napisał w komunikacie Karol Kożusznik, Członek zarządu Kodano i Dyrektor ds. rozwoju sieci.

„Cieszymy się w KODANO S.A. nie ostatni raz tej jesieni: właśnie zainstalowało się 8 nowych soczewkomatów w Holandii, udostępniając tym samym na kolejnym europejskim rynku na szybkie, komfortowe i przystępne cenowo zakupy soczewek kontaktowych! To kolejny krok w dynamicznym rozwoju Grupy KODANO S.A., która stawia na innowacje oraz wygodę klienta. Europa staje się coraz bardziej dostępna dla nowoczesnych rozwiązań KODANO!” – skomentował Karol Wilczko, wiceprezes zarządu, Kodano Optyk.

Zagraniczna ekspansja

Sieć Kodano Optyk konsekwentnie rozwija działalność na rynkach zagranicznych, umacniając swoją pozycję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Firma uruchomiła w Austrii sklep internetowy Kodano.at, dzięki czemu klienci w tym kraju mogą zamawiać okulary i soczewki kontaktowe online. W Niemczech powstał również sklep internetowy Kodano Optyk, a sieć rozwija tam także sieć soczewkomatów.

Dynamicznie rozwija się także działalność stacjonarna. Na Słowacji marka otworzyła pierwszy zagraniczny salon w maju – w Avion Shopping Park w Bratysławie (ok. 60 mkw.). Wkrótce później uruchomiono drugi punkt w prestiżowym Eurovea Shopping Mall, a następnie kolejny salon w Central Bratysława, umacniając obecność w stolicy.

Ekspansja obejmuje również Czechy, gdzie Kodano Optyk otworzył już trzy salony. Dwa z nich znajdują się w Pradze – w galeriach Fenix (Megastore z szeroką ofertą markowych oprawek i okularów przeciwsłonecznych) oraz Harfa. Trzeci salon działa w Aupark Hradec Králové, a sieć zapowiada kolejne otwarcia w najbliższych miesiącach.

Zgodnie ze strategią rozwoju, Kodano Optyk planuje dalsze wejścia na rynki europejskie.
Aktualne kierunki ekspansji obejmują:

  • Słowację – e-commerce i salony stacjonarne,
  • Czechy – e-commerce i salony,
  • Rumunię – e-commerce i planowane salony,
  • Niemcy – e-commerce i soczewkomaty,
  • Węgry – e-commerce,
  • Litwę – e-commerce.

Z ponad 100. salonami

Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, a poprzez franczyzę otwiera drzwi do zamkniętego dotąd biznesu optycznego dla osób z różnych środowisk zawodowych. Polska sieć, znana z wysokiej jakości usług optycznych i szerokiego wyboru opraw, rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz większe uznanie wśród klientów.

Sieć Kodano Optyk posiada obecnie sieć ponad 100 salonów. Rozwija się też poprzez franczyzę. Plany rozwoju zakładają osiągnięcie liczby 300 salonów w przeciągu najbliższych kilku lat.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz