Smyk rezygnuje z wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych

SMYK Holding S.A. oraz AMC V Gandalf SA podjęli decyzję o odstąpieniu od pierwszej oferty publicznej akcji SMYK. Nie wykluczają powrotu do planów wprowadzenia spółki na GPW w Warszawie w przyszłości.

„Podjęliśmy decyzję o odstąpieniu od pierwszej oferty publicznej akcji SMYK. Po zakończeniu procesu budowy księgi popytu doszliśmy do wniosku, że nie bylibyśmy w stanie przeprowadzić transakcji na warunkach satysfakcjonujących dla Spółki i Akcjonariusza Sprzedającego.

Mieliśmy okazję przedstawić inwestorom nasz sprawdzony model biznesowy, a także plan wzrostu i dalszego rozwoju Grupy SMYK w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej. W ciągu ostatniej dekady SMYK zwiększył przychody z 1 mld zł do 2,25 mld zł w 2024 roku i wierzymy, że w przyszłości będzie nadal się rozwijać. Dziękujemy wszystkim inwestorom, którzy zaangażowali się w ten proces” – w imieniu spółki i akcjonariusza sprzedającego skomentował Michał Grom, prezes zarządu SMYK.

W związku z odstąpieniem od oferty, dokonane płatności za oferowane akcje zostaną zwrócone inwestorom indywidualnym najpóźniej w ciągu siedmiu dni od daty publikacji informacji o decyzji o odstąpieniu od oferty.

Grupa Smyk ma w Polsce 253 sklepy

Grupa SMYK jest liderem rynku produktów dla dzieci w Polsce, ciesząc się zaufaniem szerokiego grona klientów, wysoką rozpoznawalnością marki utrzymywaną przez lata oraz bogatym doświadczeniem. Według raportu opracowanego przez firmę doradztwa strategicznego OC&C, Grupa SMYK w 2024 roku posiadała w Polsce 14,3% udział w głównym rynku docelowym, obejmującym modę dziecięcą, zabawki i gry oraz sprzęt i akcesoria dla dzieci.

Poza działalnością krajową, Grupa SMYK umacnia pozycję jednego z wiodących sprzedawców detalicznych produktów dla dzieci w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, rozwijając działalność w Rumunii i planując dalszą ekspansję na wybranych rynkach CEE.

Grupa SMYK oferuje kompleksowy asortyment, obejmujący odzież, obuwie, zabawki, gry, artykuły szkolne oraz akcesoria dziecięce – wszystko dostępne pod jednym dachem, zgodnie z koncepcją „one-stop-shop”. Klienci mogą wybierać spośród starannie dobranych produktów w różnych kategoriach, przedziałach cenowych i dla wielu grup wiekowych, obejmujących zarówno marki własne, jak i propozycje od cenionych producentów. Na tle konkurencji ofertę SMYK wyróżniają marki własne: COOL CLUB (odzież i obuwie), SMIKI (zabawki i akcesoria dziecięce), KAYOKKI (plecaki i artykuły szkolne), a od września 2025 roku także NOWEAR (linia odzieży dla starszych nastolatków i młodych dorosłych). Uzupełnieniem są produkty światowych liderów branży dziecięcej, takich jak LEGO, Fisher-Price, Hasbro, Mattel i wielu innych.

Na koniec czerwca 2025 roku sieć sprzedaży Grupy SMYK obejmowała 253 sklepy własne w Polsce oraz 35 w Rumunii, strategicznie zlokalizowane w galeriach i parkach handlowych. Grupa prowadzi także w ograniczonym zakresie działalność w Ukrainie (12 sklepów na koniec czerwca 2025 roku). SMYK łączy świat online i offline, oferując klientom spójne i wygodne doświadczenie zakupowe. Sklepy stacjonarne są zintegrowane z nowoczesnym sklepem internetowym oraz intuicyjną aplikacją mobilną, dostępną w Polsce i Rumunii. Dzięki temu zakupy w SMYKU to nie tylko wygoda, ale także przyjemność – niezależnie od wybranego kanału. Produkty oferowane przez Grupę SMYK są ponadto dostępne w 20 krajach Europy i Azji poprzez sieć partnerską.

SMYK planuje rozszerzyć swój sprawdzony model działalności – działający od lat w Polsce i z powodzeniem wdrożony w Rumunii – na inne rynki regionu Europie Środkowo-Wschodniej. W ramach międzynarodowej ekspansji, w sierpniu 2025 roku Grupa SMYK otworzyła swój pierwszy własny sklep stacjonarny w Słowacji, a w 2026 roku planuje także otworzyć własne sklepy w Czechach oraz Bułgarii.

Efektywne funkcjonowanie modelu omnichannel, a także dalszy rozwój działalności na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, wspierane są przez własne, nowoczesne centrum dystrybucyjne Grupy SMYK zlokalizowane w Łodzi. W 2024 roku obsłużyło ono 4,5 miliona zamówień online klientów indywidualnych, zaopatrując jednocześnie zarówno sklepy własne SMYK, jak i sklepy wszystkich partnerów w 20 krajach.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz