Stary Browar w Poznaniu 5 listopada 2025 r. świętuje 22. urodziny. Jako kamienie milowe ostatnich dwunastu miesięcy Dyrekcja Centrum wymienia powiększenie Multikina, otwarcie Food Hallu, metamorfozy wielu salonów, premiery nowych konceptów, w tym Arte Restaurant, funkcjonującej w ramach hotelu BlowUp Hall, i autorskie projekty marketingowe, m.in. wystawę Andy’ego Warhola w Pop Culture Gallery.
Rocznica otwarcia to okazja do celebrowania sukcesów, jakie wydarzyły się pod dachem Starego Browaru w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Niedostępne czasowo przestrzenie otrzymały nowe życie i funkcje. Imponująca liczba remontów lokali i nowe sklepy wzmocniły ofertę, a przede wszystkim – przyjemność zakupów i przebywania w galerii. Sfinalizowano duże inwestycje na poziomie +2 w Pasażu. Multikino powiększyło się o trzy nowe sale, w pełni wyposażone w komfortowe, elektrycznie sterowane fotele SuperVIP. Jednym z najważniejszych wydarzeń w 22. roku działalności Centrum było otwarcie Food Hallu.
„Wprowadziły się do nas koncepty ze street-foodowym menu: Pita Bros, Silk & Spicy, Maczane, SmashUp, Kim Chi Ken, Kura Warzyw oraz bary Świt i Zmierzch” – mówi Magdalena Kowalak, Prezes Spółki Zarządzającej Starym Browarem.
„Ofertę Food Hallu współtworzą niezależni restauratorzy i niszowe sieci, dla części z nich to debiut na poznańskiej scenie kulinarnej. Różnorodność kuchni to dla gości okazja, żeby próbować nowych smaków i dzielić się jedzeniem podczas spotkań w większym gronie – w końcu Food Hall to też miejsce spotkań i centrum towarzyskie” – podkreśla Kowalak.
Dobitną manifestacją tego założenia była lutowa „parapetówka” z udziałem najpopularniejszego polskiego blogera kulinarnego Rozkosznego, która wypełniła po brzegi strefę zaprojektowaną przez prestiżowe studio mode:lina™.
Metamorfozy i premiery
Dowodem na mocną kondycję rynkową Starego Browaru są też decyzje najemców o rozwoju obecności w poznańskim Centrum. Nowe wnętrza zyskały salony Vistula, Patrizia Aryton, Calzedonia i Intimissimi. W. Kruk i Douglas zostały znacznie powiększone i wyremontowane. Eobuwie.pl wprowadziło nowy koncept, a przychodnia Lux Med udostępniła kolejne gabinety. Nowe adresy na browarowej mapie, w pakiecie z piękną aranżacją i większą powierzchnią, otrzymały marki Ochnik, Vision Express, YES, Dorothee Schumacher, Optyk 1242 i Smoke Shop.
„W tle każdego aneksu o zwiększeniu metrażu i przedłużeniu współpracy jest dobry rynkowy performance marki w Starym Browarze – podkreśla Renata Gralec, Dyrektor Centrum.
Ostatnie 12 miesięcy to także ciekawe premiery.
„W gronie Najemców przywitaliśmy koncepty Alba1913, Bialcon, My Solo, Balagan, Bottlery, MUUV, Monnari, Snipes, Sklep Biegacza, Bloch Optyk, Hexeline, piekarnię i restaurację Poznaje oraz Tao Tao Spa. Ponownie otworzyły się podwoje Hotelu BlowUp Hall w zupełnie nowej odsłonie, wraz z fine-diningowym konceptem Arte Restaurant” – wymienia Gralec.
Centrum doświadczeń
Stary Browar może pochwalić się jedną z najmocniejszych i najbardziej wyrazistych marek miejsca wśród polskich centrów handlowych. To zasługa unikalnej, długofalowej strategii komunikacji i promocji, realizowanej w znacznej części „in house”, przez zespół marketingu.
„Trudno podsumować krótko setki wydarzeń i akcji z ostatnich 12 miesięcy” – mówi Joanna Tupalska, Dyrektor Marketingu Starego Browaru.
„Naszym klientom szczególną radość sprawiły takie projekty, jak świąteczne dekoracje inspirowane „Dziadkiem do Orzechów”, zakupowa akcja w aplikacji z wielkanocnymi zającami (z rekordową pulą zarejestrowanych paragonów o wartości ponad 4,6 mln złotych), Joga na dachu, Blue Summer Jazz Festival w Parku, modowy piknik Safari, rozgrywki Bingo w Food Hallu, nasza wielka duma – wystawa Andy’ego Warhola w Pop Culture Gallery, która przyciąga do Starego Browaru nawet kilkaset osób dziennie”.
Wystawa „Andy Warhol. A Kind of Retrospective” walczy właśnie o nagrodę w plebiscycie magazynu Viva! Projekt otrzymał nominację w kategorii Wydarzenie Roku.
Stary Browar w Poznaniu to pionierski projekt mixed-use, który stał się benchmarkiem dla inwestycji z elementami rewitalizacji i kompleksów łączących funkcje komercyjne z kulturalnymi. Otwarcie pierwszego skrzydła, Atrium, odbyło się 5 listopada 2003 r. Drugą część, Pasaż, udostępniono dla Klientów w 2007 r. Pomysłodawczynią i założycielką Starego Browaru jest Grażyna Kulczyk. Od samego początku za zarządzanie poznańskiego Centrum odpowiada spółka Fortis Centrum. Od 2015 r. właścicielem Starego Browaru jest DWS Grundbesitz GmbH – jeden z czołowych funduszy inwestycyjnych na świecie.