KiK kontynuuje ekspansję i otwiera kolejne sklepy

Marka KiK konsekwentnie rozszerza swoją obecność na polskim rynku, otwierając kolejne sklepy w różnych regionach kraju. Nowe lokalizacje wpisują się w strategię firmy, która zakłada dostępność oferty zarówno w większych, jak i mniejszych miejscowościach, blisko codziennych potrzeb klientów.

Już 6 listopada KiK otworzy nowy salon sprzedaży w Parku Handlowym w Policach przy ul. Tanowskiej 18. W kolejnych dniach listopada są planowane również otwarcia sklepów w Nowej Soli oraz Kłodzku, dzięki czemu marka jeszcze mocniej zaznaczy swoją obecność w południowo-zachodniej Polsce.

Nowe sklepy

W październik KiK przyniósł otwarcia aż czterech nowych sklepów, które powstały w Poddębicach, Trzebiatowie, Wałczu oraz Miłkowie. To kolejny krok w realizacji strategii ekspansji, której celem jest zwiększenie dostępności oferty KiK w różnych regionach kraju.

Pierwszy z nowych salonów sprzedaży został otwarty w Poddębicach w województwie łódzkim w dniu 9 października. Pozostałe sklepy w Trzebiatowie, Wałczu oraz Miłkowie rozpoczęły działalność 30 października. Rozszerzenie sieci w tych lokalizacjach wpisuje się w długofalowy plan firmy, mający na celu umocnienie obecności KiK w Polsce.

Pierwszy sklep sieci KiK w Poddębicach znajduje się przy ul. Łęczyckiej 29B.

Nowy format sklepów

Pod koniec Q1, KiK ogłosił prace nad wprowadzeniem nowego formatu sklepów – U400. To koncept salonów sprzedaży o zmniejszonej powierzchni handlowej – do 400 mkw. „Kompaktowy” model daje sieci możliwość wejścia do mniejszych miejscowości oraz galerii i pasaży handlowych, gdzie dotąd ograniczenia przestrzenne uniemożliwiały rozwój.

„Nowy format umożliwia nam wejście do lokalizacji, które dotąd były poza naszym zasięgiem ze względu na ograniczoną dostępność większych powierzchni. Mówimy tu o sklepach o metrażu 360–440 mkw., zlokalizowanych m.in. w retail parkach i centrach handlowych, czy o lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu – na przykład w rejonach dworców kolejowych, autobusowych czy nowych osiedli mieszkaniowych w dużych miastach.

W takich lokalizacjach jesteśmy w stanie zaprezentować nasz najmocniejszy asortyment – najlepiej rotujące produkty, które odpowiadają na potrzeby klientów. Z pewnością będziemy musieli zrezygnować z części oferty, ale za to zwiększymy efektywność handlową sklepu” – mówił Jan Skowron, dyrektor zarządzający KiK Polska.

„Trzeba podkreślić, że nowy format nie zastąpi całkowicie naszego standardu, ale uzupełni go w tych lokalizacjach, które dotychczas były poza naszym zasięgiem ze względu na ograniczenia metrażowe. Nadal większość otwarć będzie realizowana w dotychczasowym, „złotym” formacie – 500-600 mkw”.

Wszystkie te działania są częścią szerszej strategii rozwoju marki w Polsce. KiK zakłada wzrost sprzedaży o 9% w 2025 roku, co ma zostać osiągnięte dzięki nowym otwarciom, modernizacji istniejących placówek zgodnie z koncepcją Dynamics 2.0 oraz lepszemu dopasowaniu oferty do oczekiwań polskich konsumentów.

KIK ma w Polsce około 460 sklepów

KiK Textil Sp. z o.o. to firma działająca na rynku od 1994 roku. Na przestrzeni lat osiągnęła status jednej z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Kolebką sieci są Niemcy, ale jej koncept przyjął się już także na terenie Polski, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji, Włoch, Rumunii, Niderlandów, Bułgarii, Hiszpanii oraz Portugalii. Aktualnie pod szyldem KiK działa ponad 4 000 sklepów, w tym około 460 w Polsce. Misją KiK jest oferowanie produktów modnych i uniwersalnych w dobrej jakości, ale niskiej cenie. Poza szerokim wyborem tekstyliów dla kobiet, mężczyzn i dzieci w asortymencie KiK można znaleźć także dodatki do aranżacji wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz