Stary Browar w Poznaniu przyciąga klientów nie tylko różnorodną ofertą zakupową i kulinarną, ale także szeregiem atrakcji kulturalnych i inicjatyw społecznościowych. W poznańskim centrum do końca lutego 2026 r. trwa wyjątkowa wystawa Andy’ego Warhola. Dziennie odwiedza ją nawet tysiąc osób. Niestandardowe projekty z zakresu customer experience to jeden z kluczowych wyróżników Starego Browaru.
Zespół marketingu od lat rozwija ambitny program wydarzeń artystycznych. Kulturalnym sercem Starego Browaru jest Pop Culture Gallery z całorocznym programem wystaw dedykowanych sztuce i modzie. Aktualnie można tam oglądać ekspozycję „Andy Warhol. A Kind of Retrospective”, prezentującą bogaty zbiór prac amerykańskiego mistrza pop-artu, m.in. instalacje wideo wypożyczone z prestiżowej kolekcji Andy Warhol Museum w Pittsburghu.
Wystawę odwiedza nawet tysiąc osób dziennie. O projekcie pisały i mówiły najważniejsze media w Polsce, m.in. vogue.pl, „Twój Styl”, „Polityka”, Newonce, Radio 357, onet.pl, zwierciadlo.pl i wiele innych. Wystawa otrzymała nominację w plebiscycie magazynu VIVA! w kategorii Wydarzenie Roku. Dotychczasowy wynik kampanii PR wokół projektu to ponad 4,2 mln złotych ekwiwalentu reklamowego i ponad 5,5 mln zasięgu.
Kultura zakupów w Starym Browarze
Dużą popularnością wśród Klientów Starego Browaru cieszy się promocja Kultura Zakupów – z paragonami za min. 90 zł z danego dnia można odwiedzić Galerię bezpłatnie. To przykład umiejętnego łączenia oferty zakupowej z eventową. Bogaty kalendarz wydarzeń kulturalnych to także zasługa licznych współprac z lokalnymi organizacjami. W ostatnich miesiącach browarowe przestrzenie gościły takie inicjatywy jak Blue Summer Jazz Festival, Festival Animator, Biennale Tkaniny czy Poznań Design Festiwal.
„Te liczne współprace pokazują, że Stary Browar jest cenionym mecenasem, partnerem i producentem” – mówi Joanna Tupalska, Dyrektor Marketingu Staregi Browaru.
„Program kulturalny realnie przyczynia się do budowania odwiedzalności w Starym Browarze, nasze wydarzenia przyciągają jednorazowo nawet kilka tysięcy osób. Różnorodny kalendarz eventowy pomaga nam docierać do nowych grup klientów, a także generować wartościowe zasięgi medialne” – podkreśla Tupalska.
Pozytywne emocje budują lojalność
Ponad 4,6 mln złotych – to wartość paragonów zarejestrowanych podczas prosprzedażowej akcji w aplikacji wiosną 2025 r., kiedy klienci wymieniali paragony ze sklepów, restauracji i punktów na kultowe figurki wielkanocnych zajęcy Starego Browaru. Akcja o podobnej mechanice towarzyszyła letnim wyprzedażom – wtedy zakupy nagradzane były karnetami na Blue Jazz Festival. W kolejnych miesiącach motywacją do odwiedzin w Browarowych sklepach i restauracjach była możliwość zdobycia zaproszeń na unikalne wydarzenie w parku: modowy piknik z dress-codem w stylu safari.
„Wszystkie te działania łączą jasno sprecyzowane cele: chcemy dawać klientom radość, upiększać ich codzienność, tworzyć pozytywne wspomnienia – to najlepszy, najtrwalszy budulec lojalności” – mówi Joanna Tupalska.
„Dzięki promocjom w aplikacji możemy fenomen i popularność naszych akcji wykorzystywać do budowania obrotów”.
W najbliższych dniach klienci Starego Browaru poznają także nową odsłonę innego flagowego projektu customer experience – w drugim tygodniu listopada wnętrza Atrium i Pasażu wypełniają się gwiazdkowymi dekoracjami. Ozdoby co roku są inne, a wiele osób przyjeżdża do Starego Browaru specjalnie po to, żeby je zobaczyć. Od kilku lat dekoracje po demontażu są rozdawane za darmo dzieciom.
Komunikacja poza standardami
Obok autorskich formatów eventowych i skutecznych akcji prosprzedażowych, komunikację marketingową Starego Browaru wyróżnia wysoka jakość kreacji reklamowych i śmiałe wdrażanie nowych kanałów komunikacji. Przykładem są awangardowe edytoriale w duchu high fashion, promujące modową ofertę Centrum, szczycącego się najbardziej różnorodnym miksem marek premium, autorskich i popularnych w regionie.
Kampania „Moda na wiosnę 2024” otrzymała nominację do nagrody Retail Awards w kategorii Kampania Prosprzedażowa Roku. Tegoroczną nowością w planie promocyjnym poznańskiego Centrum jest produkcja wideocastów. „Stary Browar od kuchni” to seria rozmów z twórcami kulinarnymi i restauratorami. W cyklu „Beauty Browar”, dedykowanym promocji oferty marek kosmetycznych i perfumerii, ekspertka Paulina Kurowiak przedstawia godne polecenia produkty dostępne w salonach w Starym Browarze.
Za strategię komunikacji i promocję Starego Browaru odpowiada pion marketingu, działający w unikalnym na polskim rynku centrów handlowych trybie „in-house”. Oznacza to, że całość kampanii i projektów – od koncepcji kreatywnej po produkcję – realizowany jest przez zespół poznańskiego centrum.
„Kierunkowskazy dla naszej strategii to z jednej strony DNA Starego Browaru, czyli łączenie funkcji komercyjnych z kulturotwórczymi, z drugiej – to uważna obserwacja i analiza trendów i potrzeb naszych Klientów” – mówi Joanna Tupalska.
„Stary Browar jest unikalnym miejscem, dlatego komunikacja i promocja jego oferty ucieka przed banałem i wymyka się standardom” – podsumowuje.