Benefit Systems ma blisko 500 klubów fitness

W trzecim kwartale br. Grupa Benefit Systems odnotowała rekordowy przychód, po raz drugi z rzędu przekraczając ponad miliard złotych (1 184 mln PLN), co stanowi wzrost o 42% rdr. Skorygowany zysk operacyjny Grupy wyniósł 283 mln PLN (zmiana o 42% rdr.)

Na solidne, dwucyfrowe wzrosty wpływ miały zrealizowane przez Grupę działania sprzedażowe – przyrost liczby kart MultiSport oraz karnetów sieci fitness, oraz inwestycyjne – w turecką sieć MAC. Na koniec trzeciego kwartału Grupa posiadała na wszystkich rynkach blisko 2,4 mln kart sportowych, około 650 tys. karnetów B2C oraz niemal 500 klubów fitness.

„Za nami bardzo intensywne i dobre trzy kwartały roku, na które spoglądamy z satysfakcją. Utrzymujemy dobrą dynamikę sprzedaży na wszystkich rynkach, a podejmowane działania sprzedażowo-marketingowe przynoszą pożądane rezultaty. Wyniki Grupy w tym i pozostałych kwartałach roku dają jasny sygnał, że przyjęta strategia jest słuszna i zapewnia nam zarówno oczekiwaną odporność biznesu, jak i sukcesywne wzrosty.

Szczególnie satysfakcjonujące są przychody Grupy i wyraźny wzrost skorygowanego zysku EBIT o 42% względem analogicznego okresu minionego roku. W kolejnych okresach spodziewamy się poprawy wyników na rynku tureckim i zgodnych z założeniami, stabilnych wzrostów w pozostałych regionach” – wskazuje Marcin Fojudzki, CFO, członek Zarządu Benefit Systems.

W trzecim kwartale br. przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems wyniosły rekordowe 1 184 mln zł i były o 42% wyższe, niż w analogicznym okresie w 2024 r. Grupa odnotowała 283 mln zł skorygowanego zysku operacyjnego (korekta o koszty Programu Motywacyjnego i inne zdarzenia o charakterze jednorazowym) oraz 211,9 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego (zmiana o +58% rdr).

Grupa posiadała na koniec trzeciego kwartału 2 376 tys. kart sportowych na wszystkich rynkach.

„Wzrost liczby kart jest lepszy od przewidywań, a po pierwszych dwóch miesiącach bieżącego kwartału wiemy, że przekroczyliśmy zakładany na ten rok cel w postaci 280 tys. kart w Polsce i za granicą” – komentuje Emilia Rogalewicz, członek zarządu Benefit Systems.

Segment Polska

Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w trzecim kwartale 712,8 mln PLN, co oznacza wzrost o 16% rok do roku (w trzech kwartałach 2025 r.: 2 105,8 mln PLN, zmiana o 16% rdr). Liczba kart na koniec kwartału osiągnęła w Polsce poziom 1 697 tys. sztuk, co oznacza stabilny wzrost o 13% rdr. W pierwszych dwóch miesiącach czwartego kwartału 2025 r. liczba kart na rynku polskim wzrosła o kolejne 66 tys. kart osiągając ogólny pułap 1 763 tys. szt.

„Z satysfakcją obserwujemy systematyczny przyrost kart na rodzimym rynku, gdzie karta obecna jest od ponad dwóch dekad. To sygnał, że mimo upływu czasu, karta wpisuje się w oczekiwania nowych pokoleń pracowników, a przyświecający jej cel – wsparcia profilaktyki zdrowotnej i dobrostanu użytkowników, coraz silniej rezonuje z pogłębiającymi się problemami społecznymi i wyzwaniami na rynku pracy. Siłą programu MultiSport jest zarówno jego adekwatność względem potrzeb, jak i bogata oferta kilkudziesięciu różnych form aktywności i ponad 6000 obiektów partnerskich” – dodaje Emilia Rogalewicz.

Na koniec trzeciego kwartału b.r. własne sieci fitness liczyły w Polsce 257 klubów (3 kluby pozyskane w ramach akwizycji, 3 otwarcia organiczne), a liczba karnetów B2C wyniosła 292 tys.

„Liczba nowych karnetów sukcesywnie przyrasta, a przychody klubów w przeliczeniu na metr kwadratowy rosną szybciej niż koszty. Wpływ na to mają zarówno efektywne zarządzanie, jak i rozwój oferty fitness, który obejmuje m.in. sukcesywne dodawanie nowych, konkurencyjnych formatów treningowych, niedostępnych w innych sieciach fitness. W efekcie segment klubów fitness w Polsce zamyka trzeci kwartał z imponującym wzrostem EBIT aż o 55% względem analogicznego okresu w 2024 r.” – wyjaśnia Marek Trepko, członek Zarządu Benefit Systems, odpowiedzialny m.in. za rozwój sieci fitness w Polsce i za granicą.

Segment Zagranica UE

Przychody Segmentu Zagranica UE wyniosły w trzecim kwartale 297,5 mln PLN (wzrost o 34% rdr) oraz 848,7 mln PLN w trzech kwartałach 2025 (zmiana o +27% rdr). Kwartalny zysk operacyjny segmentu wyniósł 39,5 mln, a za okres 9 miesięcy tego roku 84,3 mln PLN. Na koniec trzeciego kwartału Grupa posiadała 635 tys. kart MultiSport na rynkach UE, a dynamika przyrostu wyniosła +29 proc. rdr. Dobre wyniki sprzedażowe odnotowano także w październiku i listopadzie – w tych miesiącach dodano kolejne 32 tys. kart.

Na koniec kwartału Grupa posiadała  104 kluby na rynkach UE – w trzecim kwartale otwarto aż 8 nowych lokalizacji i przeprowadzono akwizycję 3 klubów, a od początku 2025 r. dołączyły łącznie 22 nowe obiekty. Grupa ma zamiar kontynuować rozwój sieci, planując otwarcie kolejnych lokalizacji jeszcze w tym roku oraz co najmniej 20 w 2026 roku. Po intensywnej rozbudowie sieci, Grupa skupi się na zmianach w ofercie klubów oraz działaniach sprzedażowych i marketingowych w kanale B2C.

Segment Turcja

Rynek turecki, który wyróżnił się w 2025 roku pod kątem przeprowadzonych inwestycji, odnotował w trzecim kwartale przychody na poziomie 175,5 mln PLN oraz 280,7 mln PLN w pierwszych trzech kwartałach. Zysk operacyjny w trzecim kwartale 2025 r. wyniósł 46 mln PLN, w porównaniu do 8 mln straty przed rokiem. Liczba aktywnych kart MultiSport na koniec trzeciego kwartału wyniosła 43,7 tys. szt. – od 2024 roku na tym rynku zwiększyła się dwukrotnie. Z klubów przejętej w tym roku sieci MAC korzystało 334 tys. osób, a liczba klubów wyniosła 138 (w tym 7 otwartych tylko w Q3 2025).

„Wyniki Grupy MAC utwierdzają nas w przekonaniu, że inwestycja w rynek turecki była dobrą decyzją. Widzimy też dalszy potencjał rozwoju sieci MAC i w 2026 planujemy ponad 30 nowych otwarć. Wierzymy, że wszystkie te zmienne zapewnią dynamiczny wzrost grona użytkowników B2C, ale przede wszystkim programu MultiSport” – komentuje Marek Trepko.

Benefit Systems ma w portfolio niemal 500 klubów fitness

Benefit Systems działa na polskim rynku od ponad dwóch dekad i należy do liderów w dostarczaniu benefitów pozapłacowych, które wspierają dobrostan pracowników. Spółka jest twórcą Programu MultiSport, który umożliwia podejmowanie aktywności fizycznej w obiektach sportowych w całym kraju. W portfolio Benefit Systems jest także platforma kafeteryjna MyBenefit oraz program wellbeingowy Multi.Life.

Od kilku lat oferta sportowa spółki jest rozwijana na rynkach zagranicznych – w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Chorwacji i Turcji. Grupa Benefit Systems jest także operatorem klubów fitness na sześciu rynkach (w Polsce odpowiada m.in. za sieci: Fabryka Formy, FitFabric, Fitness Academy, My Fitness Place, Total Fitness i Zdrofit). Ważnym obszarem działań Benefit Systems jest promowanie aktywnego stylu życia na każdym jego etapie, dlatego Spółka realizuje inicjatywy wspierające aktywność fizyczną dzieci, dorosłych oraz seniorów. Cele te realizowane są m.in. przez Fundację MultiSport.

Od 2018 roku Benefit Systems jest częścią globalnej inicjatywy B Corp, zrzeszającej spółki działające i angażujące się w rozwiązywanie najważniejszych problemów społecznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz