Kodano Optyk kontynuuje ekspansję i wprowadza nowy koncept

Sieć KODANO Optyk rozszerzyła działalność o nowe punkty handlowe. Uruchomiono dwa salony w Słupsku i Gorzowie Wielkopolskim, a kolejny rozpoczął działalność w rejonie Warszawy, w centrum handlowym M1 Marki. Równocześnie wdrożono nowy koncept sprzedażowy LUKSY – gotowe okulary w 20 minut, którego pierwsze wyspy uruchomiono w dwóch warszawskich galeriach handlowych. Koncept obejmuje dostęp do gotowych okularów wykonywanych na miejscu w krótkim czasie.

Nowe lokalizacje sieć KODANO Optyk znajdują się w Centrum Handlowym Jantar w Słupsku i w Centrum Handlowym NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim

Dodatkowo otwarto nowy salon w rejonie Warszawy – w centrum handlowym M1 Marki, co stanowi kolejny etap rozbudowy sieci na terenie aglomeracji warszawskiej.

Nowy koncept

Równolegle wdrożono nowy koncept sprzedażowy LUKSY – gotowe okulary w 20 minut. Pierwsze wyspy działające w ramach konceptu zostały uruchomione w dwóch warszawskich galeriach: G-City Targówek oraz Promenada. Koncept zakłada możliwość wykonania gotowych okularów na miejscu w krótkim czasie.

Plany ekspansji sieci zakładają posiadanie ponad 130 lokalizacji do końca 2025 roku, a w perspektywie kilku lat nawet 300 salonów w Polsce.

Zagraniczna ekspansja

Kodano otwiera pierwszy salon optyczny w Rumunii – w Shopping City Buzău. To część strategii ekspansji zakładającej otwarcie co najmniej 20 sklepów rocznie.

Firma Kodano Optik zainstalowała 8 nowych soczewkomatów w Holandii, udostępniając tym samym na kolejnym europejskim rynku na szybkie, komfortowe i przystępne cenowo zakupy soczewek kontaktowych. To kolejny krok w dynamicznym rozwoju Grupy KODANO S.A., która stawia na innowacje oraz wygodę klienta.

Firma uruchomiła w Austrii sklep internetowy Kodano.at, dzięki czemu klienci w tym kraju mogą zamawiać okulary i soczewki kontaktowe online. W Niemczech powstał również sklep internetowy Kodano Optyk, a sieć rozwija tam także sieć soczewkomatów.

Dynamicznie rozwija się także działalność stacjonarna. Na Słowacji marka otworzyła pierwszy zagraniczny salon w maju – w Avion Shopping Park w Bratysławie (ok. 60 mkw.). Wkrótce później uruchomiono drugi punkt w prestiżowym Eurovea Shopping Mall, a następnie kolejny salon w Central Bratysława, umacniając obecność w stolicy.

Ekspansja obejmuje również Czechy, gdzie Kodano Optyk otworzył już trzy salony. Dwa z nich znajdują się w Pradze – w galeriach Fenix (Megastore z szeroką ofertą markowych oprawek i okularów przeciwsłonecznych) oraz Harfa. Trzeci salon działa w Aupark Hradec Králové, a sieć zapowiada kolejne otwarcia w najbliższych miesiącach.

Zgodnie ze strategią rozwoju, Kodano Optyk planuje dalsze wejścia na rynki europejskie.
Aktualne kierunki ekspansji obejmują:

  • Słowację – e-commerce i salony stacjonarne,
  • Czechy – e-commerce i salony,
  • Rumunię – e-commerce i salony,
  • Niemcy – e-commerce i soczewkomaty,
  • Węgry – e-commerce,
  • Litwę – e-commerce.

Z ponad 100. salonami

Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, a poprzez franczyzę otwiera drzwi do zamkniętego dotąd biznesu optycznego dla osób z różnych środowisk zawodowych. Polska sieć, znana z wysokiej jakości usług optycznych i szerokiego wyboru opraw, rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz większe uznanie wśród klientów.

Sieć Kodano Optyk posiada obecnie sieć ponad 100 salonów. Rozwija się też poprzez franczyzę. Plany rozwoju zakładają osiągnięcie liczby 300 salonów w przeciągu najbliższych kilku lat.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz