LPP Logistics: Centrum Dystrybucyjne w Rumunii wesprze ekspansję

LPP Logistics podpisało umowę najmu na potrzeby nowego Centrum Dystrybucyjnego w Rumunii. Strategiczna lokalizacja pod Bukaresztem i zastosowanie nowoczesnych technologii magazynowych wzmocnią obsługę salonów Grupy LPP w Rumunii, Bułgarii oraz Grecji, a w przyszłości także w innych krajach Europy Południowo-Wschodniej. Nowe centrum będzie kluczowym elementem w dalszej ekspansji Grupy, szczególnie w kontekście rozwoju marki Sinsay w tym regionie.

Podpisana na 11 lat umowa najmu powierzchni w CTPark Bucharest West ma na celu zwiększenie efektywności operacyjnej Grupy LPP na rynkach Europy Południowo-Wschodniej. W pierwszym etapie nowy obiekt umożliwi zaopatrzenie sklepów LPP w Rumunii, Bułgarii i Grecji, a w kolejnych latach będzie wspierał także pozostałe rynki regionu.

Magazyn odegra również kluczową rolę w obsłudze sprzedaży internetowej, zapewniając zaplecze logistyczne dla fulfillment centers zarządzanych przez LPP Logistics w Rumunii. Uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego stworzy Grupie LPP warunki do realizacji ambitnych planów ekspansji marki Sinsay, która w listopadzie br. otworzyła w Rumunii swój 200. salon.

„Nasze inwestycje magazynowe są ściśle skorelowane z planami rozwoju Grupy LPP. Po wyłączeniu z użytkowania pierwszego zagranicznego obiektu tego typu, priorytetem stało się zapewnienie ciągłości operacyjnej w Europie Południowo-Wschodniej. Dzięki zwinności operacyjnej i możliwości tymczasowego przeniesienia procesów do innych magazynów w Europie udało się utrzymać płynność zaopatrzenia dla kilkuset salonów w regionie i magazynów e-commerce.

Mając jednak na uwadze długofalową stabilność i efektywność naszej sieci dystrybucji, ponowne uruchomienie obiektu w Rumunii stało się koniecznością. Nowe centrum nie tylko usprawni obsługę lokalnych rynków, ale będzie też kluczowym elementem ambitnego planu ekspansji Sinsay w regionie” – komentuje Sebastian Sołtys, prezes LPP Logistics.

Po niedawnym pożarze działającego dotychczas na rynku rumuńskim centrum dystrybucyjnego, priorytetem dla polskiego operatora było podjęcie szybkich działań w celu zapewnienia ciągłości operacyjnej i niezakłóconych dostaw do sklepów i magazynów e-commerce. Kluczowe było nie tylko tempo samego procesu, ale również odpowiednia lokalizacja. Podpisana właśnie długoterminowa umowa najmu nowego obiektu o powierzchni blisko 60 tys. mkw, w bezpośrednim sąsiedztwie uruchomionego w październiku br. fulfillment center, ma istotne znaczenie dla efektywnego funkcjonowania całej sieci logistycznej.

Sprawną realizację operacji logistycznych w nowym obiekcie zapewnią nowoczesne technologie, w tym systemy automatycznego przyjęcia towaru, sorter o wydajności ponad 8 tys. sztuk na godzinę czy zintegrowany system automatycznych przenośników o łącznej długości 1,3 km. Dzięki tym rozwiązaniom możliwa będzie efektywna wysyłka do 6,5 mln sztuk odzieży tygodniowo. Spółka zakłada możliwość rozbudowy obiektu w kolejnych latach, w odpowiedzi na dalszy wzrost wolumenów i rozwój sprzedaży marek Grupy LPP w regionie.

Pierwsza część centrum zostanie oddana do użytku pod koniec pierwszego kwartału 2026 r., a wysyłka zamówień do sklepów stacjonarnych ruszy już w czerwcu. Nowe centrum dystrybucyjne w CTPark Bucharest West będzie dziesiątym obiektem w całym portfolio LPP Logistics. W przyszłym roku całkowite nakłady LPP na logistykę mogą sięgnąć 1 mld zł, co podkreśla znaczenie inwestycji w rozwoju łańcucha dostaw i zwiększaniu efektywności operacyjnych Grupy.

Operator logistyczny Grupy LPP

LPP Logistics jest operatorem logistycznym zarządzającym siecią zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP obejmującą centra dystrybucyjne i magazyny typu Fulfillment Center o łącznej powierzchni ponad 600 tys. m2. Działa na 3 kontynentach zapewniając pełen zakres usług logistycznych – od frachtu morskiego, kolejowego i drogowego, poprzez działalność własnej agencji celnej, aż po zaawansowaną logistykę magazynową wykorzystującą nowoczesne systemy, jak WMS, automatykę magazynową czy rozwiązania typu Warehouse Intelligence oparte na algorytmach sztucznej inteligencji.

LPP ma w portfolio 5 marek

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 44 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć ponad 3200 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,6 mln m2 i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty.

LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla 43 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz