Przy utrzymującym się silnym fokusie na atrakcyjnych ofertach i konkurencyjnych cenach JYSK osiągnął rekordowe wyniki w zakresie przychodów, EBIT oraz liczby nowych klientów w roku finansowym 2024/25. W roku finansowym 2024/25 (FY25) przychody JYSK wzrosły o 11,8% do 46,3 mld DKK (6,2 mld euro), a EBIT osiągnął 5,6 mld DKK (753 mln euro), co oznacza wzrost o 26,9% w porównaniu z poprzednim rokiem. Jednocześnie JYSK pozyskał 13,7 mln nowych klientów w sklepach i sklepach internetowych na całym świecie.
„FY25 był naprawdę wyjątkowym rokiem dla JYSK, pomimo globalnych niepewności i napięć politycznych, które nadal wywierają presję na rynek detaliczny i wydatki konsumenckie. Bardziej niż kiedykolwiek konsumenci poszukują wartości i atrakcyjnych ofert, a ja jestem bardzo dumny, że ponad 34 000 naszych współpracowników na całym świecie zapewniło doskonałą obsługę klienta, co przełożyło się na rekordowe wyniki pod względem obrotów, EBIT oraz liczby nowych klientów” – mówi Rami Jensen, prezes i CEO JYSK.
W ramach wyników rocznych FY25 JYSK ujawnił również swoją globalną kontrybucję podatkową, która wyniosła 10,7 mld DKK (1,4 mld euro). Całkowita wartość podatków obejmuje koszty podatkowe ponoszone przez JYSK oraz podatki, które firma pobiera i odprowadza w imieniu pracowników, klientów i innych partnerów biznesowych.
Ekspansja i kluczowe osiągnięcia
Ekspansja jest częścią DNA JYSK, a w FY25 firma otworzyła pierwsze sklepy na dwóch nowych kontynentach. W Maroku (Afryka) JYSK otworzył własne sklepy, natomiast w Urugwaju (Ameryka Południowa) sklepy powstały w ramach modelu franczyzowego.
„W obu krajach zanotowaliśmy świetny start i z niecierpliwością czekam na dalszy rozwój naszej ekspansji w Maroku i Urugwaju. Jednocześnie widzimy duży potencjał do dalszego otwierania sklepów z atrakcyjną ofertą w krajach, w których jesteśmy już obecni, aby powitać jeszcze więcej klientów” – dodaje Rami Jensen.
W FY25 JYSK otworzył 148 nowych sklepów oferujących produkty do sypialni i salonu. Na koniec roku finansowego firma prowadziła 3 575 sklepów w 50 krajach – z czego 225 sklepów w 21 krajach działa w modelu franczyzowym, a pozostałe 3 350 w 29 krajach są zarządzane bezpośrednio przez JYSK.
W FY25 JYSK odnotował także ważny kamień milowy na Ukrainie – firma świętowała 20-lecie działalności w kraju oraz otworzyła 100. sklep. Na koniec FY25 JYSK posiadał w Ukrainie 110 sklepów.
Sklepy zmniejszają emisje
W ramach celów klimatycznych zatwierdzonych przez Science Based Targets initiative (SBTi) JYSK zobowiązał się do zmniejszenia emisji z zakresu 1 i 2 o 50,4% do końca FY32. Pomimo otwierania nowych sklepów wyniki FY25 pokazują, że firma zdołała obniżyć całkowite emisje w zakresie 1 i 2 o 1,2% względem FY22.
Większość emisji w ramach zakresu 1 i 2 pochodzi ze sklepów, a w FY25 JYSK obniżył emisje na sklep o 9% w porównaniu do FY22. W zakresie 3 JYSK pracuje nad oddzieleniem wzrostu emisji od wzrostu biznesu – w tym roku firma zmniejszyła emisje na tonę sprzedanych produktów o 16,5% względem FY22.
Patrząc w przyszłość
We wrześniu 2025 r., na początku nowego roku finansowego 2025/26 (FY26), JYSK wprowadził nową globalną strategię „Customers’ first choice”, która obejmie lata FY26–FY28.
„Nasza nowa strategia wyznacza kierunek na kolejne trzy lata, w których skoncentrujemy się na ekspansji w krajach, w których już działamy, lepszym dotarciu do klientów w europejskich metropoliach oraz inwestowaniu w infrastrukturę IT i platformy obsługi klienta” — wyjaśnia Rami Jensen.
FY25 dla Jysk w liczbach
- Przychody wzrosły o 11,8%, do 46,3 mld DKK (6,2 mld euro)
- EBIT wzrósł o 26,9%, osiągając 5,6 mld DKK (753 mln euro)
- 13,7 mln nowych klientów w sklepach i online
- 148 nowych sklepów w kategorii sypialnia i salon
- Ekspansja do dwóch nowych krajów: Maroko i Urugwaj
- 34 000 pracowników JYSK na świecie dostarczyło świetną obsługę klienta
- 20-lecie działalności na Ukrainie i otwarcie sklepu numer 100
- 9% redukcji emisji GHG na sklep względem FY22 (zakres 1 i 2)
- 16,5% redukcji emisji GHG na tonę sprzedanego produktu względem FY22.