JYSK: w ciągu roku 17. nowych sklepów na polskim rynku

JYSK Polska zakończył rok finansowy 2025 (wrzesień 2024 – sierpień 2025) z rekordowym wynikiem 3,1 mld złotych całkowitej sprzedaży, uwzględniając eksport. Oznacza to blisko 9-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem finansowym. Sieć otworzyła w tym okresie 17 nowych sklepów, a dodatkowo 10 lokalizacji zostało zmodernizowanych poprzez powiększenia lub przeniesienia.

JYSK Polska zakończył rok finansowy 2025 (wrzesień 2024 – sierpień 2025) z rekordowym wynikiem 3,1 mld złotych całkowitej sprzedaży, uwzględniając eksport. Oznacza to blisko 9-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem finansowym. Na wzrost sprzedaży wpłynęła przede wszystkim konsekwentnie rozwijana strategia wielokanałowości – zarówno sklepy stacjonarne, jak i kanał online zanotowały dwucyfrowe wzrosty.

Sprzedaż internetowa wzrosła o blisko 20%, natomiast sklepy stacjonarne odnotowały wzrost o blisko 9%, co jest efektem nie tylko większego ruchu, ale również rosnącej liczby klientów. W minionym roku finansowym JYSK Polska obsłużył ponad 14,5 miliona klientów.

Wśród kategorii produktowych największą popularnością cieszyły się meble, które w ujęciu rok do roku osiągnęły blisko 30-procentowy wzrost sprzedaży. Firma konsekwentnie rozwija również ofertę w ramach kategorii Zawsze Niska Cena, zwiększając jej zakres produktowy.

Dynamiczny rozwój sieci

W roku finansowym 2025 JYSK otworzył w Polsce 17 nowych sklepów, a dodatkowo 10 lokalizacji zostało zmodernizowanych poprzez powiększenia lub przeniesienia. Firma konsekwentnie rozszerza swoją obecność zarówno w dużych miastach – takich jak Szczecin – jak i w średnich oraz mniejszych miejscowościach. Nowe sklepy powstały m.in. w Siedlcach, Kraśniku czy Tychach.

Łącznie JYSK posiada obecnie 331 sklepów i zatrudnia w Polsce ponad 3000 pracowników obejmujących sieć sprzedaży, administrację i centrum dystrybucji.

25 lat JYSK w Polsce

Rok 2025 był dla firmy szczególny – marka świętowała 25-lecie obecności na polskim rynku. Z tej okazji przygotowano liczne inicjatywy i wydarzenia, w tym galę jubileuszową dla wszystkich pracowników oraz dedykowane kampanie sprzedażowe i promocje dla klientów.

Inwestycje w rozwój i wellbeing pracowników

W minionym roku firma kontynuowała rozwój programów szkoleniowych – od szkoleń sprzedażowych, przez mentoring, po działania związane z mediami społecznościowymi. W ramach awansów wewnętrznych blisko 80% awansów na stanowiska kierownika sklepu i zastępcy kierownika sklepu wynikało z promocji wewnętrznych.

JYSK rozszerzył również ofertę benefitów, uruchamiając m.in. platformę wsparcia psychologicznego oraz finansowo-prawnego dla wszystkich pracowników, a także przyznając samochody służbowe dla kierowników 10%, najlepszych sklepów.

Wsparcie społeczne i odpowiedzialny biznes

JYSK angażował się w liczne działania społeczne, przekazując darowizny oraz współpracując z organizacjami takimi jak UNICEF, Wioski Dziecięce SOS czy Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

W roku finansowym 2024/25 (FY25) obroty JYSK wzrosły o 11,8% do poziomu 46,3 mld DKK (6,2 mld EUR), natomiast EBIT osiągnął 5,6 mld DKK (753 mln EUR), co stanowi wzrost o 26,9% r/r. Jednocześnie firma powitała 13,7 mln nowych klientów w sklepach stacjonarnych i kanałach online na całym świecie.

FY25 był dla JYSK rokiem absolutnie wyjątkowym, mimo globalnej niepewności i napięć politycznych, które nadal wywierają presję na rynek sprzedaży detalicznej i zachowania zakupowe konsumentów. Jak nigdy dotąd klienci poszukują korzystnego stosunku jakości do ceny i atrakcyjnych ofert. Jestem niezwykle dumny, że ponad 34 000 naszych pracowników na świecie dostarczyło klientom doskonałą obsługę, co przełożyło się na rekordowe wyniki w obrotach, EBIT oraz pozyskaniu nowych klientów – mówi Rami Jensen, Prezes & CEO JYSK.

W ramach podsumowania rocznego JYSK ujawnił również globalny wkład podatkowy, który wyniósł 10,7 mld DKK (1,4 mld EUR). Kwota ta obejmuje zarówno podatki ponoszone bezpośrednio przez JYSK, jak i podatki odprowadzane przez firmę w imieniu pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych.

Ekspansja i kluczowe kamienie milowe

Ekspansja jest integralną częścią DNA JYSK, a w FY25 firma otworzyła pierwsze sklepy na dwóch nowych kontynentach. W Maroku (Afryka) JYSK uruchomił własne sklepy, natomiast w Urugwaju (Ameryka Południowa) nowe lokalizacje otwarto w modelu franczyzowym.

Oba rynki zanotowały bardzo obiecujący start i z niecierpliwością obserwuję dalszy rozwój naszej obecności w Maroku i Urugwaju. Jednocześnie w krajach, w których już działamy, widzimy nadal ogromny potencjał do otwierania kolejnych sklepów i docierania z atrakcyjnymi ofertami do jeszcze większej liczby klientów – dodaje Rami Jensen.

W FY25 JYSK otworzył 148 nowych sklepów z atrakcyjnymi ofertami w kategorii sypialni i wyposażenia wnętrz. Na koniec roku finansowego firma operowała łącznie 3 575 sklepami w 50 krajach. 225 sklepów w 21 krajach działa w modelu franczyzowym, natomiast 3 350 sklepów w 29 krajach jest zarządzanych bezpośrednio przez JYSK.

W FY25 firma odnotowała również istotny kamień milowy na rynku ukraińskim – JYSK świętował 20-lecie działalności w Ukrainie oraz otworzył sklep numer 100. Na koniec FY25 JYSK prowadził tam 110 sklepów.

Redukcja emisji w sklepach

W ramach celów klimatycznych zatwierdzonych przez Science Based Targets initiative (SBTi), JYSK zobowiązał się do redukcji emisji w zakresie 1 i 2 o 50,4% do końca FY32. Wyniki FY25 potwierdzają, że pomimo otwierania nowych sklepów firmie udało się zmniejszyć łączne emisje w scope 1 i 2 o 1,2% względem FY22.

Największy udział w emisjach scope 1 i 2 generują sklepy, a w FY25 JYSK obniżył emisję na sklep o 9% względem FY22. W zakresie scope 3 firma kontynuuje działania na rzecz rozdzielenia wzrostu emisji od wzrostu biznesu, osiągając redukcję emisji na tonę sprzedanych produktów na poziomie 16,5% (porównanie do FY22).

Perspektywy na przyszłość

We wrześniu 2025, na początku nowego roku finansowego 2025/26 (FY26), JYSK ogłosił nową globalną strategię „Customers’ first choice”, która obejmie lata FY26–FY28.

„Nowa strategia wyznacza kierunek na najbliższe trzy lata. Skupimy się na dalszej ekspansji w krajach, w których jesteśmy obecni, zwiększaniu dostępności w głównych europejskich metropoliach oraz inwestycjach w infrastrukturę IT i platformy obsługujące klientów” – podkreśla Rami Jensen.

Chociaż FY26 rozpoczyna nowy etap strategiczny, część elementów pozostanie niezmienna.

„Nadal będziemy dostarczać atrakcyjne oferty i wysoką jakość obsługi klienta, opierając się na naszych wartościach: Kupiec, Kolega oraz Duch Fimy” – dodaje Rami Jensen.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz