Od kilku tygodni w Galerii Westfield Mokotów w Warszawie działa pierwszy w Polsce butik marki Longines. Lokal o powierzchni 50 mkw. stanowi ważny etap w rozwoju obecności marki na polskim rynku.
„Otworzyliśmy pierwszy butik Longines w Polsce! Wspólnie z zespołem zrealizowaliśmy projekt, którego zwieńczeniem było otwarcie butiku 1 października w Galerii Mokotów. Pierwszy butik marki w Polsce to ważny krok w rozwoju obecności Longines na rynku polskim” – skomentowała Olga Szczygieł Marketing Specialist Longines.
Manufaktura zegarmistrzowska Longines, działająca nieprzerwanie od 1832 roku w szwajcarskim Saint-Imier, słynie z tradycji, elegancji i wydajności. Wieloletnia obecność marki w roli oficjalnego chronometrażysty wydarzeń sportowych o randze mistrzostw świata oraz współpraca z międzynarodowymi federacjami sportowymi zaowocowały trwałymi relacjami ze światem sportu. Longines, wykorzystujący charakterystyczny emblemat uskrzydlonej klepsydry, jest członkiem Swatch Group Ltd. i pozostaje obecny w ponad 150 krajach.
Pierwszy butik w Polsce
Pierwszy butik Longines w Polsce, zlokalizowany w prestiżowej Galerii Westfield Mokotów, wpisuje się w strategię wzmacniania wizerunku marki na polskim rynku. Oferuje elegancką przestrzeń zakupową oraz unikatową ofertę modeli dostępnych wyłącznie w tej lokalizacji. Wnętrze zaprojektowano tak, aby odzwierciedlało szwajcarską precyzję charakterystyczną dla czasomierzy marki. Kolorystyka w odcieniach granatu i bieli, uzupełniona o elementy z ciemnego drewna, tworzy elegancką i komfortową atmosferę sprzyjającą wyborowi zegarka.
Oferta obejmuje zarówno regularne kolekcje Longines, jak i modele unikatowe, w tym nowości na rok 2025. Klienci mają dostęp do blisko 400 modeli dostępnych od ręki, a najnowsze premiery marki pojawiają się w tym miejscu wcześniej niż w innych autoryzowanych punktach sprzedaży. Butik został podzielony na strefy odpowiadające aktualnym kolekcjom, co ułatwia zapoznanie się z pełną gamą propozycji dla kobiet i mężczyzn.
Dobra luksusowe na fali wzrostu
Rynek dóbr luksusowych w Polsce na koniec 2024 roku osiągnie rekordową wartość 55,6 mld zł, co oznacza wzrost o 24,6% r/r – wynika z jubileuszowej, 15. edycji raportu KPMG pt. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”. Największy udział w tym segmencie, wynoszący 65%, mają samochody premium i luksusowe, których wartość szacowana jest na 36 mld zł (+34,8% r/r).
Mimo że segment samochodów premium i luksusowych nadal dominuje (stanowiąc znaczną część wartości rynku), segmenty takie jak zegarki, biżuteria, moda i akcesoria utrzymują się i korzystają ze wzrostu zainteresowania luksusowymi dobrami osobistymi. W 2024 roku łączna wartość segmentu biżuterii i zegarków w Polsce oszacowano na około 686 mln zł. Średnioroczny wzrost wartości sprzedaży biżuterii i zegarków w ostatnich latach wyniósł około 4,6%, a prognozy na lata 2024–2029 przewidują przyspieszenie tego wzrostu do ok. 7,5% rocznie.