InPost dynamicznie kontynuuje ekspansję w całej Europie

Grupa InPost systematycznie rozbudowuje swoją infrastrukturę w Europie – na koniec sierpnia 2024 roku dysponowała ponad 78 000 punktów out-of-home, w tym blisko 43 000 urządzeń Paczkomat i prawie 35 000 punktów PUDO na 9 europejskich rynkach. W Wielkiej Brytanii sieć InPost przekroczyła już 8 000 maszyn Paczkomat – jest to najszybciej rozwijający się rynek, kluczowy w strategii wzrostu i ekspansji firmy. InPost jest wystawcą odbywających się w dniach 25-26 września targów SCF2024Fall.

We Francji Grupa również jest liderem pod względem liczby maszyn – ich liczba w ciągu jednego roku wzrosła o 50%, a kolejne etapy rozwoju sieci będą realizowane dzięki współpracy z Carrefour. Na Półwyspie Iberyjskim InPost jest operatorem posiadającym największą sieć dostaw z własnymi punktami.

W Polsce sieć InPost obejmuje blisko 24 000 maszyn Paczkomat, a w Wielkiej Brytanii jest ich już 8 000. Mondial Relay posiada we Francji 6 000 urządzeń Paczkomat, a w krajach Beneluksu ponad 200 maszyn. Na Półwyspie Iberyjskim działa 1 700 urządzeń Paczkomat, a we Włoszech to już 2 700 urządzeń. InPost oferuje dostawy międzynarodowe w ramach rynku między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu oraz Hiszpanią i Włochami.

Z ponad 43 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat

InPost (AEX: INPST), założony przez Rafała Brzoskę, InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec II kwartału 2024 roku dysponowała ponad 73 000 punktów out-of-home, w tym ponad 43 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat i 35 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz