W 2025 r. przychody Grupy LPP mają wzrosnąć do 26 mld zł

Grupa LPP zapowiada ambitne plany na 2025 r. – zamierza podwoić liczbę sklepów marki Sinsay i otworzyć ok. 100 salonów pozostałych brandów oraz zadebiutować na dwóch nowych rynkach zagranicznych.

Wsparciem w realizacji tych planów jest dalsze wzmacnianie mocy operacyjnych logistyki i zwiększenie powierzchni magazynowej do ponad 700 tys. m2 do końca 2025 r.

Do końca 2025 r. gdański producent chce podwoić liczbę sklepów Sinsay i zwiększyć sieć sprzedaży Grupy do 4400 sklepów. Realizacja planu rozbudowy sieci stacjonarnej przy jednoczesnym wsparciu sprzedaży przez silny kanał online ma pozwolić spółce na podwojenie sprzedaży w stosunku do 2023 r. w ciągu najbliższych 2 lat. Droga do realizacji tego celu wymaga jednak znaczących wydatków inwestycyjnych, które w trzecim kwartale 2024 roku wzrosły o 79 proc. r/r do 519 mln zł, w tym większość na nowe otwarcia sklepów, ale też na logistykę i IT.

W 2025 r. LPP zamierza zadebiutować na dwóch nowych rynkach.

– Ostatnie lata nie zachęcały przedsiębiorców do stawiania odważnych kroków, ale wierzymy, że teraz nadszedł idealny moment na narzucenie jeszcze większego tempa rozwoju. Chcemy mocniej zawalczyć o uwagę klienta w Europie Południowej i wierzymy że, planowane przez nas na 2025 rok debiuty w Albanii i Kosowie będą dopełnieniem naszej obecności w tym regionie i wzmocnią potencjał naszych marek – zapowiada Marcin Bójko, wiceprezes zarządu LPP.

Równolegle do rozbudowy sieci stacjonarnej spółka zamierza wzmacniać e-commerce, głównie poprzez aplikacje. Od października 2023 roku klienci z Polski mogą już korzystać z aplikacji mobilnych marek Cropp i House. To oznacza, że na naszym rodzimym rynku już wszystkie brandy LPP są dostępne w tym kanale. Spółka zamierza również zwiększyć zasięg aplikacji o kolejne kraje: Reserved pojawi się w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i na Litwie, Mohito na rynku słowackim i węgierskim, natomiast Cropp i House w Czechach i Rumunii. Z kolei aplikacja Sinsay, która niedawno zadebiutowała w Niemczech i Grecji, wkrótce będzie dostępna we Włoszech i na Litwie. Na rynkach, gdzie już jest dostępna, generuje prawie 70 proc. sprzedaży online.

W ślad za inwestycjami w rozwój sprzedaży wielokanałowej spółka wzmacnia moce operacyjne logistyki. Zagraniczne Centrum Dystrybucyjne spółki pod Bukaresztem zyskało dodatkowe 42 tys. m2. Trwa również rozbudowa Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim o kolejne 85 tys. m2. Do końca 2025 r. powierzchnia magazynowa Grupy LPP ma wzrosnąć do ponad 700 tys. m2, a wydatki na ten cel w przyszłym roku sięgną ok. 1 mld zł.

Spółka zamierza już w 2025 r. zwiększyć przychody Grupy do 26 mld zł przy zachowaniu marży brutto na poziomie 52-53 proc., dwucyfrowej dynamiki sprzedaży internetowej i pozytywnych wyników w sklepach porównywalnych.

– Przed nami jeszcze bardziej intensywny plan rozwoju sieci stacjonarnej, której powierzchnię handlową chcemy rozbudować w przyszłym roku o 35-40 proc. To wiązać się będzie z większymi wydatkami inwestycyjnymi na poziomie ok. 3,5 mld zł. Z tego 2,3 mld zł przeznaczymy na otwarcia nowych salonów. Realizacja planów w roku 2024 wyraźnie pokazuje, że przyjęta przez nas strategia przynosi oczekiwane efekty, a nasz progres organiczny przekłada się na konkretne wyniki sprzedaży. Podobnych rezultatów spodziewamy się w przyszłym roku – podsumowuje wiceprezes zarządu LPP.

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 40 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć ponad 2500 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2 mln m2 i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla 43 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz