Xtreme Fitness Gyms otwiera nowy rozdział w strategii ekspansji

Jeszcze do niedawna rozwój klubów Xtreme Fitness Gyms opierał się na jednym, sprawdzonym modelu: wynajmie powierzchni w istniejących lub powstających obiektach komercyjnych. Obecnie, gdy popyt na usługi fitness rośnie szybciej niż dostępność odpowiednich przestrzeni, firma zdecydowała się na nowy etap strategii ekspansji.

Otwiera się na inwestycje w działki i obiekty typu stand alone. Łukasz Dojka, założyciel Xtreme Fitness Gyms, będzie prelegentem podczas konferencji w ramach targów #scf2025spring, które odbędą się w dniach 8-9 kwietnia tego roku, na stadionie Legii Warszawa.

„To naturalna ewolucja naszej strategii. Przez lata koncentrowaliśmy się na lokalach w istniejącej infrastrukturze, dziś jesteśmy gotowi pójść krok dalej. Mamy opracowany, wystandaryzowany projekt nowoczesnego, wolnostojącego klubu, który możemy postawić praktycznie wszędzie – jeśli tylko teren ma potencjał,” – mówi Filip Puchalski, Commercial Director w Xtreme Fitness Gyms.

Działki i nowe inwestycje – odpowiedź na potrzeby rynku

To nie jest ruch przypadkowy ani chwilowa moda. To odpowiedź na realne zapotrzebowanie. Polacy coraz chętniej inwestują w aktywność fizyczną i zdrowy styl życia – a to oznacza konieczność rozwoju infrastruktury. Tyle że w wielu miastach – i to nie tylko tych najmniejszych – brakuje lokali o odpowiednich parametrach.

„Potrzebujemy nowych lokalizacji. Dlatego wychodzimy naprzeciw właścicielom gruntów i deweloperom. Jeśli ktoś dysponuje działką o odpowiedniej powierzchni i chce razem z nami zbudować klub fitness – jesteśmy gotowi. Dajemy gotowy projekt, doświadczenie i stabilność najmu” – podkreśla Puchalski.

Minimalna powierzchnia zabudowy to 600–650 mkw., a do tego przynajmniej 30 miejsc parkingowych. Xtreme Fitness Gyms oferuje trzy modele współpracy:

  • Sprzedaż działki – dla tych, którzy chcą sprzedać grunt pod inwestycję.
  • Budowa i wynajem – inwestor buduje obiekt według wytycznych, a sieć podpisuje długoterminową umowę najmu (15 lat).
  • Budowa i sprzedaż gotowego obiektu – inwestor realizuje projekt i sprzedaje gotowy budynek marce.

Ponad 100 klubów i apetyt na więcej

Obecnie Xtreme Fitness Gyms ma już ponad 100 klubów we wszystkich województwach i wynajmuje ponad 100 000 mkw. powierzchni. Marka nie ukrywa, że jej ambicje są znacznie większe. Celem jest przekroczenie 227 lokalizacji do końca 2027 roku. Ale nie chodzi tylko o liczby.

„Dla nas każdy klub to więcej niż biznes. To realna wartość dodana dla lokalnej społeczności – miejsce, które przyciąga ludzi, aktywizuje przestrzeń, inspiruje do zmiany stylu życia. Dlatego inwestujemy długoterminowo i dbamy o jakość – mówi Filip Puchalski.

Zaufanie, które buduje relacje

W świecie nieruchomości komercyjnych stabilny najemca to skarb. Xtreme Fitness Gyms, z przejrzystym modelem działania i konsekwencją w rozwoju, jest dziś jednym z najbardziej pożądanych partnerów. Współpraca z marką to więcej niż wynajem – to wspólne budowanie wartości.

„Wyróżnia nas transparentność i przewidywalność. Partnerzy wiedzą, że mogą na nas liczyć – nie na rok czy dwa, ale na lata. To kapitał, którego nie da się przecenić,” – dodaje Puchalski.

Ponad 100 klubow w portfelu

Xtreme Fitness Gyms to dynamicznie rozwijająca się sieć klubów fitness, należąca do grupy Xtreme Brands. Bazuje na autorskim modelu franczyzowym, który z powodzeniem działa na polskim rynku od 2012 roku. Założycielem i Chairman of the Board jest Łukasz Dojka, który swój pierwszy klub otworzył w Tarnowie. Obecnie funkcję CEO pełni James Cotton. Sieć zrzesza ponad 100 klubów na terenie całej Polski i współpracuje z ponad 150 franczyzobiorcami. Jej celem jest osiągnięcie 227 rentownych lokalizacji do końca 2027 roku.

Xtreme Fitness Gyms konsekwentnie realizuje misję aktywizacji i integracji lokalnych społeczności, promując zdrowy styl życia i budując świadomość na temat wpływu aktywności fizycznej na dobrostan psychiczny. Kluby oferują swoim użytkownikom nielimitowany dostęp do nowoczesnych stref treningowych, opiekę profesjonalnych instruktorów, bogaty grafik zajęć fitness w cenie karnetu, aplikację mobilną i platformę treningową VOD, autorskie koncepty treningowe oraz sprzęt renomowanych światowych producentów.

Marka wielokrotnie była wyróżniana za jakość świadczonych usług, m.in. tytułem Dobra Marka 2023, przyznawanym na podstawie badań konsumenckich realizowanych przez Dział Badań i Analiz Rynku Grupy Media Press. Xtreme Fitness Gyms posiada również certyfikat członkowski Polskiej Organizacji Franczyzodawców, potwierdzający najwyższe standardy w zakresie etycznego i transparentnego prowadzenia działalności franczyzowej.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz