Imad Chikhaoui, Celio: w ciągu trzech lat planujemy otworzyć w Polsce 15-20 sklepów
Francuska marka odzieżowa Celio, specjalizująca się w modzie męskiej, po dekadzie nieobecności wraca na polski rynek z ambitnym planem ekspansji. Sklepy mają być otwierane we współpracy z Monnari Trade.
Imad Chikhaoui, Director International Development, Celio zapowiedział podczas targów #scf2025spring, że w ciągu najbliższych trzech lat firma planuje otwarcie 15–20 sklepów w Polsce. Nowe sklepy pojawią się nie tylko w Warszawie, ale także w innych dużych miastach, takich jak Wrocław, Gdańsk, Poznań czy Łódź. Marka celuje w największe i najbardziej atrakcyjne centra handlowe, z wysokim footfallem.
600 sklepów na całym świecie
Założona w 1985 roku firma Celio to znaczący gracz francuskiego rynku męskiej odzieży pret-a-porter. Celio oferuje nowoczesną, wygodną i przystępną cenowo modę dla mężczyzn w różnym wieku – od codziennych ubrań, przez styl casual, aż po bardziej eleganckie elementy garderoby. Motto marki to „Be Normal” – styl życia oparty na autentyczności, komforcie i jakości w dobrej cenie. To podejście, które podkreśla wygodę zakupów i dobry stosunek jakości do ceny, ma trafić w potrzeby współczesnych klientów.
Obecnie Celio posiada ponad 600 sklepów w ponad 40 krajach, a roczny obrót firmy w 2024 roku wyniósł 700 milionów euro. Marka dynamicznie się rozwija i wprowadza nowy koncept sklepów, aby odpowiadać na potrzeby współczesnych klientów. Nowoczesne wnętrza, większe powierzchnie oraz czytelny układ kolekcji sprawiają, że zakupy w Celio są szybkie, proste i przyjemne.
W 2022 r. Celio zakupiło prawa do znaku towarowego Camaieu za 1,8 miliona euro na aukcji upadłościowej. Celio kupiło nazwy marek i nazwy domen zarówno Camaïeu, jak i Camaieu na aukcji w Lille. Zamknięto wówczas ponad 500 sklepów, zwolniono 2,6 tys. pracowników.
Obecnie Celio inwestuje również w rozwój nowego konceptu Be Camaïeu – sklepów dla kobiet i mężczyzn, które oferują modę w większej, bardziej nowoczesnej przestrzeni. W 2024 roku otwarto 16 takich sklepów we Francji, a na 2026 rok planowane są pierwsze międzynarodowe otwarcia tego konceptu.
Powrót do Polski po 10 latach
Jak zapowiedział Imad Chikhaoui, Director International Development, Celio podczas #scf2025spring, Celio powróci do Polski po nieudanej próbie wejścia na rynek ponad 10 lat temu (firma zamknęła 6 sklepów po zaledwie trzech latach obecności). Marka ma teraz inną strategię ekspansji, a dzięki współpracy z lokalnym partnerem – Monnari Trade – chce teraz lepiej zrozumieć polski rynek i skutecznie rozwijać swoją sieć.
“W perspektywie trzech lat chcemy mieć na rynku 15-20 sklepów. Otwarcia będą nie tylko w Warszawie, ale też w innych dużych miastach, jak Poznań, Wrocław, Gdańsk, Łódź itd. Znaleźliśmy tam interesujące nas centra handlowe, w których chcemy otwierać nasze sklepy. Na początku chcemy otworzyć trzy, cztery sklepy w głównych centrach handlowych, aby zaznaczyć naszą obecność i stamtąd umacniać naszą regionalną pozycję” – powiedział Imad Chikhaoui, Director International Development w Celio, podczas wiosennej edycji targów SCF 2025 na stadionie Legii w Warszawie.
“Sklepy w Polsce będą oferować modę męską. Poszukujemy lokalizacji o metrażu 250-350 mkw.” – dodał Chikhaoui.
Celio stawia na stopniową ekspansję, najpierw w dużych centrach handlowych z wysokim footfallem, aby zaznaczyć swoja obecność, następnie będzie wchodzić do mniejszych obiektów handlowych, aby stworzyć trwałą i rozpoznawalną sieć sklepów w Polsce.
Imad Chikhaoui podkreślił, że jednym z głównych błędów popełnionych dekadę temu było niezrozumienie lokalnej specyfiki rynku. Dlatego tym razem firma nawiązała współpracę z Monnari Trade, uznanym graczem na polskim rynku mody, który ma pomóc Celio skutecznie odnaleźć się w polskich realiach handlowych. Dzięki współpracy z lokalnym partnerem i nowoczesnemu podejściu, firma liczy na sukces, którego zabrakło przy pierwszej próbie wejścia na rynek. Ten typ współpracy z lokalnym graczem Celio przetestowało z sukcesem przy wejściu na rynek czeski.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter