LPP: Sinsay wchodzi na kolejny europejski rynek

Grupa LPP rozpoczęła realizację nowej strategii biznesowej i otworzyła pierwszy salon Sinsay w Albanii. Debiut w kolejnym już w tym roku, po Kosowie, kraju na Bałkanach daje impuls do przyspieszenia rozwoju najmłodszej marki, która będzie motorem napędowym całej Grupy.
W pierwszej połowie kwietnia polski brand otworzył dwa salony w Durres i Tiranie. Do końca roku spółka planuje łącznie ponad dziesięć lokalizacji w Albanii, w tym cztery w stolicy kraju. W bieżącym roku ma zostać uruchomiona również sprzedaż internetowa na tym rynku.
LPP intensywnie rozbudowuje swoją sieć na Bałkanach, a albański debiut wpisuje się w założenia największego jak dotąd planu rozwojowego Grupy. W ogłoszonej na początku kwietnia br. strategii LPP stawia bowiem na wzmocnienie marki Sinsay, która w 2027 roku będzie odpowiadała za 75 proc. przychodów Grupy. W ciągu najbliższych 3 lat LPP planuje czterokrotnie zwiększyć stacjonarną sieć sprzedaży , co oznacza, że liczba sklepów tej marki sięgnie ok. 6000 na 27 rynkach docelowych, a cała sieć Grupy wzrośnie do ok. 7500 salonów.
Sinsay wchodzi na rynek albański z pełną ofertą produktową, obejmującą kolekcje damskie, męskie, dziecięce, a także akcesoria oraz produkty wyposażenia wnętrz. Elementem wyróżniającym markę na rynku jest unikalny koncept sprzedażowy, który odpowiada na często pomijane potrzeby klientów oczekujących dostępu do szerokiej gamy przystępnych cenowo, markowych produktów oraz nowoczesnych form zakupów. W ramach realizacji strategii omnichannelowej LPP zamierza wykorzystać potencjał sprzedażowy poprzez równoległy rozwój sprzedaży stacjonarnej i internetowej. Start sklepu online w Albanii zaplanowano na bieżący rok.
„Po sukcesie marki w Kosowie, gdzie Sinsay w krótkim czasie zyskał dużą popularność, rozszerzenie działalności na Albanię jest kolejnym naturalnym krokiem rozwoju w regionie. Mając na względzie zarówno stały wzrost gospodarczy kraju, silnie rozwijającą się turystykę, jak i rosnącą siłę nabywcza konsumentów, widzimy duży potencjał naszej unikalnej marki na tym rynku.
Albańczycy, szczególnie młodsze pokolenie, są otwarci na zagraniczne marki oferujące atrakcyjny stosunek jakości do ceny. A to, w połączeniu z dostępnością nowoczesnych powierzchni handlowych, stwarza dla nas doskonałe warunki do rozwoju sieci w całym kraju – komentuje Tomasz Koczara, International Business Director w LPP.
Pierwszy albański salon Sinsay został ulokowany w centrum handlowym Blue Star w mieście Durres – najstarszym i najchętniej odwiedzanym obiekcie handlowym w mieście, położonym zaledwie 5 minut od portu i 10 minut od popularnej i ruchliwej promenady.
Sklep stacjonarny marki obejmuje powierzchnię około 850 mkw. Z kolei drugi salon, zajmujący 1000 mkw., został otwarty w nowym centrum handlowym Fashion Gallery Tirana w stolicy kraju, znajdującym się tuż obok największej galerii w Albanii – Tirana East Gate.
„Albania to rynek o znaczącym potencjale dla marki Sinsay. Na dziś mamy zaplanowanych ponad dziesięć lokalizacji w całym kraju. Już pierwszy tydzień działalności salonu w Durres pokazał, że nasza oferta doskonale trafia w gusta albańskich konsumentów, a wyniki sprzedaży przekroczyły oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że kolejne otwarcia spotkają się z równie pozytywnym przyjęciem. Sinsay jest pierwszą marką LPP, która wchodzi na albański rynek, torując drogę dla ewentualnego wprowadzenia innych brandów Grupy w przyszłości” – dodaje Tomasz Koczara.
Albania jest 42. rynkiem, na którym obecne są marki Grupy LPP. Plany na 2025 rok zakładają dalszy rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży, na który spółka zamierza przeznaczyć rekordowe 2,3 mld zł. Sinsay, dzięki unikalnej koncepcji biznesowej, skalowalności, a także niskiemu nasyceniu rynku, ma potencjał dotarcia do 300 mln klientów na 27 rynkach docelowych, zaledwie w ciągu trzech lat.
LPP ma 5 marek w portfolio
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 42 rynkach na świecie.
Spółka posiada sieć ponad 2800 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,4 mln m2 i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 54 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter