InPost: Mondial Relay w gronie najpopularniejszych francuskich marek

Grupa InPost została wyróżniona w nowej edycji rankingu BrandZ TOP50 Francja. Mondial Relay zajął 45. miejsce pośród największych francuskich marek, a w szczególności został doceniony za jakość świadczonych usług oraz bliskość z lokalnymi społecznościami.

InPost jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 24-25 września tego roku.

„Obecność Mondial Relay w prestiżowym rankingu BrandZ TOP50 jest ogromnym wyróżnieniem oraz dowodem na to, że jakość świadczonych przez nas usług jest na wysokim poziomie. Jesteśmy dumni, że jako lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie możemy przyczynić się do rozwoju francuskiego rynku. To wyróżnienie jest dla nas motywacją do dalszego doskonalenia usług i umacniania pozycji Mondial Relay – jako marki, która odpowiada na potrzeby klientów z najwyższą starannością” – powiedziała Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer, InPost.

Kantar BrandZ klasyfikuje najcenniejsze marki na świecie i pokazuje, jak stać się jedną z nich. Raport dostarcza wiodących w branży wycen marek wraz z analizami pochodzącymi z największego na świecie badania wartości marki, obejmującego ponad 4 miliony wywiadów konsumenckich dotyczących 21 000 marek w 532 kategoriach na 54 rynkach. Tegoroczna edycja klasyfikacji BrandZ TOP50 Francja oszacowała łączną wartość 50 najbardziej wpływowych francuskich marek na 506 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 20% w porównaniu do poprzedniego raportu z 2023 roku. Wynik ten świadczy o odporności francuskich marek na sytuację gospodarczą charakteryzującą się umiarkowanym wzrostem PKB i nadal wysoką inflacją.

Kantar BrandZ dostrzegł, że Mondial Relay wzmocnił swoją pozycję na rynku dzięki rozbudowie sieci, wprowadzeniu nowych usług oraz skoncentrowaniu się na poprawie jakości, co przełożyło się na wzrost zaufania klientów. Ponadto, doceniono podejmowane inicjatywy na rzecz zaangażowania społeczności lokalnej i zrównoważonego rozwoju. Z danych Kantar BrandZ wynika też, że Mondial Relay uzyskał ponadprzeciętne wyniki w obszarze zaufania i realizacji misji – czynnikach kluczowych przy wyborze usług logistycznych. Według rankingu, Mondial Relay został wyceniony na 1 050 mln USD.

Tylko w ciągu 2024 roku, Grupa InPost dostarczyła ponad 1,1 mld przesyłek, odnotowując silny wzrost o 22% w porównaniu do 2023 roku. Mondial Relay, który działa we Francji, Hiszpanii, Portugalii i krajach Beneluxu osiągnął rekordową liczbę 266,7 mln paczek (+11% r/r), znacznie przewyższając wzrost rynku e-commerce. W segmencie B2C wolumen wzrósł o 26% r/r. Paczki dostarczone do APM stanowiły 26% całkowitego wolumenu w 2024 r., w porównaniu do 14% w roku poprzednim. Przychody osiągnęły ponad 3 mld zł, co stanowi wzrost o 5,3% r/r w walucie sprawozdawczej oraz wzrost o 10,8% w walucie lokalnej. Skorygowana EBITDA wzrosła do 457,2 mln zł, czyli o 39% r/r, a marża zwiększyła się do 15,1%. Wzrost skorygowanej marży EBITDA był spowodowany wyższym wolumenem, zwłaszcza w segmencie B2C, większym udziałem wolumenu z maszyn Paczkomat w przychodach oraz zwiększoną dźwignią operacyjną. Sieć punktów out-of-home powiększyła się o 19%, osiągając ponad 31 000 lokalizacji.

InPost posiada prawie 47 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec 2024 roku dysponowała ponad 82 000 punktami out-of-home, w tym prawie 47 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz