Grupa Kappahl ze wzrostem sprzedaży i mniejszym śladem klimatycznym

Grupa Kappahl kontynuuje dynamiczny rozwój w kierunku zrównoważonego modelu biznesowego i bardziej odpowiedzialnej przyszłości mody. Już ponad 95 proc. ubrań oferowanych przez firmę produkowanych jest z mniejszym negatywnym wpływem na ludzi i środowisko.

Wyniki za 2024 rok pokazują, że ambitne cele zrównoważonego rozwoju mogą iść w parze z rozwojem biznesu.

Spadek bezwzględnych emisji CO₂ o 5 procent

Rok 2024 był dla Grupy Kappahl udany pod względem sprzedaży i satysfakcji klientów – firma odnotowała rekordowe przychody przekraczające 5 miliardów koron szwedzkich oraz 4-procentowy wzrost wolumenu produkcji. Jednocześnie zredukowano bezwzględne emisje dwutlenku węgla o 5 proc., do poziomu 150 tysięcy ton CO₂.

„Nasza zdolność do rozwoju przy jednoczesnym ograniczaniu emisji dwutlenku węgla pokazuje, że cele biznesowe i ambitne założenia klimatyczne mogą iść ze sobą w parze. Tegoroczny raport zrównoważonego rozwoju potwierdza, że konsekwentnie realizujemy nasz nadrzędny cel – stworzenie odpowiedzialnego świata mody. To nie odległa wizja – to przyszłość, która jest w naszym zasięgu” – podkreśla Elisabeth Peregi, prezeska Grupy Kappahl.

Więcej produktów z drugiego obiegu, wyższa jakość i identyfikowalność na poziomie włókna

W 2024 roku Grupa Kappahl poczyniła wiele istotnych kroków w obszarze zrównoważonego rozwoju. Firma zbliżyła się do realizacji celu, jakim jest stosowanie w 100 proc. materiałów certyfikowanych lub licencjonowanych, które zapewniają mniejszy negatywny wpływ na ludzi i środowisko – obecnie stanowią one już 95 proc. Ścisła współpraca z dostawcami umożliwiła także uzyskanie pełnej identyfikowalności łańcucha dostaw aż do poziomu włókna.

„Coraz więcej naszych działań koncentruje się na umożliwieniu klientom podejmowania świadomych i zrównoważonych wyborów – zarówno w sklepie, jak i online. Przejrzystość i identyfikowalność materiałów to konkretne kroki, które realnie wpływają na to, jak wygląda przyszłość mody. Wierzymy, że odpowiedzialność nie jest trendem, lecz trwałą zmianą w sposobie myślenia” – mówi Wirginia Gruszczyńska-Buchta, Marketing & E-Com Manager w Kappahl.

Wzrosła również jakość produktów – niezależne testy (np. Testfakta) przyniosły Grupie Kappahl najwyższe noty, a klienci docenili lepsze wskazówki dotyczące pielęgnacji ubrań, które pozwalają na wydłużenie ich cyklu życia.

Wiceprezeska ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Kappahl, Sandra Roos, zwraca także uwagę na dynamiczny rozwój segmentu secondhand – sprzedaż ubrań z drugiego obiegu niemal się potroiła w porównaniu z rokiem poprzednim:

„Noszenie ubrań więcej razy to jeden z kluczowych elementów budowania cyrkularnego i zrównoważonego przemysłu modowego. W minionym roku rozszerzyliśmy naszą ofertę cyrkularną – już ponad 50 sklepów w Norwegii, Finlandii, Szwecji i Wielkiej Brytanii przyjmuje i sprzedaje produkty używane. Uruchomiliśmy również platformę online typu consumer-to-consumer we współpracy z serwisem reCRCL”.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz