W minionym okresie Answear.com znacznie poprawił swoją rentowność oraz kontynuowała powrót na trajektorię wzrostu przychodów, podtrzymując miano jednego z najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie. Przychody wzrosły do 353 mln zł, co oznacza wzrost o 22 proc. rdr. Marża brutto wzrosła o 24 proc. rdr. do 140 mln zł. Z kolei EBITDA zwiększyła się o 230 proc. rdr. i osiągnęła poziom 10 mln zł.
„Jesteśmy zadowoleni z wyników za pierwszy kwartał 2025 roku. Wzrost EBITDA pokazuje, że konsekwentna praca nad poprawą rentowności oraz optymalizacją kosztów przynosi wymierne efekty. Co równie istotne, nie zapominamy o wzroście przychodów – wróciliśmy na trwałą trajektorię rozwoju.
Nasze wyniki pokazują, że strategia premiumizacji działa, a my skutecznie uciekamy do przodu konkurencji. W kolejnych kwartałach zamierzamy kontynuować ten kierunek, wierząc, że efekty naszych działań będą jeszcze bardziej widoczne w naszych wynikach – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
W I kw. 2025 r. dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 22,2 proc. rdr., przewyższając wynik za cały 2024 rok i zbliżając się do bardzo mocnego sprzedażowo IV kw. 2024 r. Dzięki dynamicznym wzrostom Answear.com umacnia swoją pozycję jako najszybciej rosnąca spółka fashion e-commerce w Europie.
W I kw. 2025 r. rentowność spółki również istotnie się poprawiła. W wyniku racjonalizacji wydatków marketingowych, które – po okresie istotnych inwestycji w zeszłym roku, niezbędnych dla skutecznej transformacji biznesu w kierunku segmentu premium – dostosowano do obecnej fazy rozwoju. W kolejnych okresach Answear.com planuje utrzymać dyscyplinę kosztową w obszarze marketingu.
W zakresie kosztów spadł również wskaźnik kosztów logistycznych – z 14,0 proc. do 13,3 proc. – mimo wzrostu minimalnego wynagrodzenia od 1 stycznia. Jest to efekt strategii premiumizacji oferty, zwiększenia średniej wartości zamówienia przy jednoczesnym ograniczeniu liczby sztuk w koszyku, co korzystnie wpływa na koszty operacyjne. W wyniku tych działań EBITDA Answear.com wzrosła ponad 3-krotnie do 10 mln zł. Marża brutto wyniosła 39,6 proc., notując wzrost o 0,8 p.p. rdr.
„Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na właściwej drodze do realizacji założonych celów. Pierwszy kwartał był dla nas udany, choć warto pamiętać, że to tradycyjnie spokojny okres w naszej branży, zdominowany przez wyprzedaże. Z optymizmem obserwujemy drugi kwartał, który sezonowo należy do najmocniejszych – sprzyja mu dobra sprzedaż sneakersów oraz nowej kolekcji wiosna–lato” – mówi Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Answear.com.
W minionym kwartale bardzo dobre wyniki odnotował również PRM – przychody wzrosły o 57 proc. rdr., a EBITDA osiągnęła dodatni poziom 0,9 mln zł. To rezultat konsekwentnej pracy nad udoskonaleniem oferty oraz skutecznej optymalizacji działań marketingowych. Ruch w concept store PRM znacząco się zwiększył, a wyniki sprzedażowe przekroczyły założone plany.
W minionym kwartale do oferty Answear.com oraz PRM dołączyły m.in. poniższe marki: BALLY. ERMANNO SCERVINO, FARM RIO, MISSONI, ISABELLE BLANCHE, RAG & BONE, Off-White, Max Mara, Autry.
Answear.com działa na 12. rynkach
Answear.com, jeden z liderów mody premium & high-end w Europie Środkowej, oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 800 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 12 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody.
Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear.com stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.
Z wyselekcjonowaną ofertą
Marka PRM to odpowiedź na potrzeby wielkomiejskiej społeczności poprzez oferowanie wyselekcjonowanych marek z segmentu high-end fashion & sneakers , a także unikalnych kolaboracji oraz aktywności promujących szeroko rozumianą kulturę i design. Dysponuje unikalną ofertą produktową m.in. marki adidas Originals czy New Balance, a także znanych i cenionych na zachodzie Europy marek takich jak Kenzo, Off-White, MM6 Maison Margiela, Rick Owens, J.W. Anderson, Ganni, Paul Smith, Fred Perry, Barbour, Coperni, Axel Arigato, Sportmax czy Carhartt WIP.
Od kwietnia 2024 na terenie warszawskiej Fabryki Norblina znajduje się pierwszy butik marki, w którym można znaleźć selekcję najciekawszych produktów dostępnych w PRM.