Carrefour rozwija sieć sklepów w nowym koncepcie

Carrefour Polska kontynuuje inwestycje w remodelling swoich hiper- i supermarketów. Sieć zakończyła właśnie modernizację trzech sklepów w Warszawie, Szczecinie i Ostrowcu Świętokrzyskim zgodnie z konceptem 2.0. Nowe placówki wyróżniają się nowoczesną, pomniejszoną o 1/3 salą sprzedaży, poprawioną widocznością promocji i działań cenowych, a także zwiększonym komfortem zakupów.

Za realizację nowej strategii Carrefour Polska w obszarze hiper- i supermarketów odpowiada Tomasz Mikołajec, który objął w firmie funkcję Dyrektora Operacyjnego (COO) w randze Członka Zarządu.

Carrefour Polska od początku bieżącego roku wdraża nową strategię na polskim rynku. Jej celem jest, m.in. zwiększenie atrakcyjności hiper- i supermarketów poprzez wprowadzenie nowego modelu sklepów w koncepcie 2.0. Zakłada ona kompaktyzację, czyli zmniejszenie powierzchni wybranych placówek, a także kompleksową przebudowę ich sali sprzedaży, aby zapewnić klientom szybsze i wygodniejsze zakupy.

„Kompaktyzacja dużych formatów to jeden z wiodących trendów na światowych rynkach handlowych oraz kluczowy element naszej nowej strategii w Polsce. Dzięki nowemu konceptowi 2.0 udało nam się stworzyć model sklepów, które pozwalają klientom na szybkie, atrakcyjne cenowo i wygodne zakupy przy zachowaniu wszystkich dodatkowych przewag hiper- i supermarketów nad dyskontami” – mówi Tomasz Mikołajec, nowy Dyrektor Operacyjny i Członek Zarządu Carrefour Polska.

„Nasze zmodernizowane placówki w Warszawie, Szczecinie i Ostrowcu Świętokrzyskim nadal wyróżnia największy na lokalnym rynku wybór produktów, nawet 10-krotnie większy niż w dyskontach, ale także szeroki asortyment produktów sezonowych, przemysłowych, diet specjalnych czy produktów BIO. Widzimy po testach nowego modelu, że klienci są zadowoleni ze zmian, które wprowadziliśmy, dlatego planujemy kolejne modernizacje naszych sklepów w Polsce. Do końca tego roku zrealizujemy je w 7 lokalizacjach” – dodaje Tomasz Mikołajec.

Nowy, kompaktowy format

W nowym modelu sklepów Carrefour stawia na lepszą ekspozycję asortymentu oraz działań cenowych i promocyjnych. Od marca tego roku, sieć zaczęła regularnie porównywać ponad 500 produktów brandowych i marek własnych do konkurencji oraz wyrównywać ich ceny do tych najniższych na rynku. Carrefour zmienił też podejście do działań promocyjnych – firma publikuje obecnie dwa katalogi handlowe tygodniowo – pierwszy obejmujący głównie produkty świeże, który startuje w poniedziałek oraz drugi – koncentrujący się na ofertach z kategorii FMCG oraz non-food obowiązujący od wtorku do końca tygodnia.

Kompaktyzacja sklepów pozwoliła sieci także na zwiększenie atrakcyjności obiektów, w których działają. Uwolniona powierzchnia została wynajęta takim markom jak Rossmann, Sinsay czy Half Price, dzięki którym cały obiekt przyciąga na zakupy większą liczbę lokalnych klientów. Pomimo zmniejszenia powierzchni sprzedaży, w nowych sklepach pozostawiono szerokie alejki zakupowe w tradycyjnym układzie, dzięki czemu klienci nie będą musieli “uczyć” się swoich placówek na nowo.

Nowy COO

Za realizację nowej strategii Carrefour Polska w obszarze operacji sklepowych, w tym zmian realizowanych w hiper- i supermarketach sieci, odpowiada Tomasz Mikołajec, który z dniem 1 kwietnia 2025 roku objął w firmie funkcję Dyrektora Operacyjnego (COO) w randze Członka Zarządu. Zastąpił on na tym stanowisku Tomasza Waligórskiego, który od listopada 2024 roku pełnił tę funkcję równolegle ze stanowiskiem Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego sieci w Polsce.

Tomasz Mikołajec posiada 25-letnie doświadczenie w handlu detalicznym i hurtowym, które zdobywał zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym, w tym w Stanach Zjednoczonych. Swoją karierę rozpoczął w 2000 r. w Auchan Retail w Polsce jako Retail Sales Manager. Następnie w 2002 r. dołączył do Lidl Polska jako District Manager gdzie w 2007 r. został mianowany na stanowisko Director of Operations.

W 2014 r. przeszedł do Lidl Niemcy jako Sales Development and Operations Director, a już rok później został mianowany Regional Vice President najpierw Irlandii, a następnie w USA – gdzie od 2016 r. otwierał pierwsze sklepy sieci Lidl na kontynencie amerykańskim. W 2022 r. dołączył do City Wide Facility Solutions w Północnej Karolinie jako Vice President of Operations. Od 2024 r. Tomasz Mikołajec pełnił z kolei funkcję Regional Director w Dollar Tree w USA. Nowy dyrektor hierarchicznie raportuje do Prezesa Carrefour Polska Tomasza Waligórskiego.

Carrefour ma w portfolio 6 formatów

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 850 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Dzięki multiformatowej sieci ponad 14 000 sklepów w 40 krajach, Grupa Carrefour jest jednym z wiodących sprzedawców żywności na świecie. W 2023 r. sieć odnotowała sprzedaż na poziomie 94,1 miliarda euro.

Grupa Carrefour zatrudnia obecnie ponad 300 000 pracowników w sklepach zintegrowanych, którzy pomagają uczynić markę światowym liderem w transformacji żywności dla wszystkich, oferując codziennie żywność wysokiej jakości, dostępną i w rozsądnej cenie. Pod szyldami Carrefour na całym świecie pracuje ponad 500 000 osób.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz