W Ostrołęce powstanie park handlowy o powierzchni ponad 11 tys. mkw.

W Ostrołęce powstaje nowoczesna przestrzeń handlowa. W ramach parku handlowego przewidziano dwukondygnacyjną zabudowę, która zaoferuje łącznie około 11.000 mkw. powierzchni handlowo-usługowej. Jednym z kluczowych najemców będzie Auchan.

Nowy park handlowy to inwestycja, która wpisuje się w rozwój tej części miasta, a jego architektura i funkcjonalność będzie potwierdzeniem tej zmiany. W bezpośrednim sąsiedztwie planowane są m.in. nowe osiedla mieszkaniowe, które wpłyną na zwiększenie atrakcyjności tej lokalizacji. W ramach projektu przewidziano dwukondygnacyjną zabudowę, która zaoferuje łącznie około 11.000 mkw. powierzchni handlowo-usługowej oraz około 300 miejsc parkingowych. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest jeszcze w tym półroczu, a otwarcie pod koniec 2026 roku.

Nowy park handlowy wpisuje się w rozwój nowoczesnego handlu w regionie i stanie się kolejnym, kluczowym punktem zakupowym dla mieszkańców miasta i okolic. Inwestycja ta stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby konsumentów, oferując szeroką gamę sklepów i usług w nowoczesnej, wygodnej przestrzeni handlowej. Dzięki strategicznej lokalizacji w pobliżu miejskiego targowiska oraz bliskości głównych tras komunikacyjnych, nowy park handlowy przyciągnie zarówno mieszkańców Ostrołęki, jak i przyjeżdżających z pobliskich miejscowości.

Park handlowy w Ostrołęce wzbogaci się o jednego z wiodących operatorów spożywczych. Jednym z kluczowych najemców w inwestycji będzie supermarket Auchan.

Parki handlowe dominującym formatem

Rynek handlowy w Polsce w I kwartale 2025 roku wykazał stabilny rozwój, szczególnie w segmencie parków handlowych, które stanowią 99% nowo oddanej powierzchni. Całkowite zasoby handlowe w Polsce osiągnęły 15,04 mln mkw. GLA – tak wynika z najnowszego raportu CBRE.

W I kwartale 2025 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o 67,3 tys. mkw. GLA, z czego aż 99% tej powierzchni stanowiły parki handlowe. Wśród największych projektów oddanych do użytku znalazły się: M Park Mrągowo (15,3 tys. mkw. GLA), N-Park Tarnobrzeg II etap (8,4 tys. mkw. GLA) oraz OTO Park Żagań (6,5 tys. mkw. GLA). Deweloperzy kierują inwestycje głównie do mniejszych miast, gdzie rośnie zapotrzebowanie na wygodne, lokalne miejsca do robienia zakupów.

Zwiększone zainteresowanie tematyką ESG (Environmental, Social, Governance) staje się jednym z kluczowych trendów w sektorze handlowym. Właściciele starszych obiektów stają przed wyzwaniem dostosowania swoich budynków do oczekiwań inwestorów i banków, zwłaszcza w zakresie zgodności z taksonomią UE. Deweloperzy i właściciele muszą opracować strategie dekarbonizacji, które będą miały wpływ na dostępność finansowania oraz atrakcyjność nieruchomości.

W I kwartale 2025 roku na polski rynek detaliczny weszły nowe międzynarodowe marki, takie jak Armagan Toys (zabawki z Turcji), Guess Jeans (moda z USA) oraz Join UP! (biuro podróży z Ukrainy). Wzrost liczby nowych graczy podkreśla utrzymującą się atrakcyjność polskiego rynku detalicznego, który pomimo globalnych wyzwań wciąż przyciąga międzynarodowe marki.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz