Jedna z najpopularniejszych sieci sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz pojawi się w Oświęcimiu w całkowicie nowej odsłonie. Już 25 czerwca otwiera się pierwszy sklep Agata w mniejszym formacie, zlokalizowany w Galerii Niwa.
W miejscu tym znajdzie się bogata oferta dodatków i dekoracji dla domu. Ale to nie wszystko – Klienci sklepu, podczas rozmowy online, zaprojektują tam również meble kuchenne i szafy pod wymiar pomieszczenia.
Agata to polska firma z wieloletnią tradycją, najbardziej znana marka sklepów wyposażenia wnętrz w kraju – tak wynika z badania zrealizowanego w marcu 2025 r.* (znajomość spontaniczna: marki Agata 61 proc.; marki Ikea 45 proc.). Do tej pory Agata znana była z wielkopowierzchniowych sklepów z różnorodną ofertą mebli i dodatków dla domu. Marka ciesząca się uznaniem Klientów zdecydowała o uruchomieniu zupełnie nowego formatu. Pierwszy tego typu sklep zlokalizowany jest na terenie Galerii Niwaw Oświęcimiu i jego otwarcie odbędzie się 25 czerwca br.
„Wychodząc naprzeciw potrzebom, chcemy być jeszcze bardziej dostępni dla Klientów w różnych miejscowościach. Oświęcim to pierwsze miasto, w którym realizujemy taki format, ale firma planuje w najbliższych latach bardzo dynamiczną ekspansję w galeriach i parkach handlowych w całej Polsce – przekonują przedstawiciele sieci.
Asortyment Agaty w mniejszym formacie obejmie przede wszystkim kompleksową ofertę dodatków do salonu, sypialni, jadalni, kuchni czy pokoju dziecięcego – a wśród nich szeroki wybór lamp, dywanów, czy dekoracji w różnych stylach i korzystnych cenowo. Powierzchnia pierwszego sklepu to blisko 350 m2. Każdy znajdzie tam niezbędne artykuły do domu, w tym ciągłe nowości, a także szeroką ofertę „Zobacz jak Tanio”, czyli produktów w stale niskich, bardzo konkurencyjnych cenach.
Agata S.A. to ogólnopolska sieć sklepów z meblami oraz artykułami wyposażenia wnętrz; obejmująca 35 wielkopowierzchniowych salonów zlokalizowanych zarówno w dużych, jak i średnich miastach w całym kraju. Agata S.A. poprzez punkty sprzedaży detalicznej i e-commerce oferuje kolekcje mebli do pokoju dziennego, dziecięcego, sypialni, jadalnii kuchni, a także szeroką gamę dekoracji i akcesoriów do aranżacji wnętrz. Marka zapewnia dostęp do artykułów ponad 250 krajowych i zagranicznych producentów, kilkudziesięciu marek własnych oraz szerokiego grona doradców, projektantów i ekspertów.
Ponad 70 lat budowania historii
Bytomskie Fabryki Mebli — to od nich w 1952 roku zaczęła się historia salonów meblowych, które podbiły serca Polaków. Pierwsze sklepy funkcjonowały w Katowicach i Bielsku-Białej. Katowicki obiekt do tej pory stanowi lokalną „wizytówkę” marki, która dziś jest prywatną spółką akcyjną, wciąż wyłącznie z polskim kapitałem. Prywatyzacja przyczyniła się do dynamicznego rozwoju firmy, która trwa do dziś.
Początkowo w salonach można było kupić meble niemal do każdego wnętrza. Od 2008 roku firma zaczęła rozwijać koncept przestrzeni z dekoracjami i dodatkami, które rozszerzyły asortyment marki. Jednym z przełomowych wydarzeń ostatnich lat był proces rebrandingu marki w 2015 r. Zmiany obejmowały zarówno modyfikacje wizerunkowe, jak i wewnątrz organizacji. Wdrożona została nowa identyfikacja wizualna, która wpłynęła m.in. na zmianę logotypu, a także nazwy marki – z „Agata Meble” na „Salony Agata”. W tym samym roku oferta firmy została poszerzona o modułowe meble kuchenne Qubik, które za sprawą swojej funkcjonalności, dają możliwość zaprojektowania prawie każdej konfiguracji pomieszczenia kuchennego. W 2016 r. firma otworzyła magazyn centralny w Majkowie pod Piotrkowem Trybunalskim. Jest to największe centrum logistyczne sieci.
W ostatnich latach oferta Salonów Agata stale ewoluowała, dostosowując się do zmieniających się potrzeb i preferencji konsumentów. Efektem tego jest m.in. uzupełnienie asortymentu o system szaf modułowych Adbox, które umożliwiają zaprojektowanie szafy czy garderoby pod wymiar pomieszczenia, uzupełnionej o spersonalizowaną konfigurację wyposażenia.