Grupa Eurocash realizuje strategię transformacji sieci Moje Sklepy

Grupa Eurocash wdraża nową strategię dla sieci partnerskiej Moje Sklepy. Ponad 3000 sklepów ABC, Groszek i Euro Sklep zyskało nowy wygląd, a 8,5 tysiąca punktów już dołączyło do wspólnej aplikacji mobilnej. Nowe narzędzia cyfrowe i dopasowane promocje przekładają się na wymierne efekty: wzrost średniej wartości koszyka, efektywność promocji i pozytywne opinie zarówno wśród detalistów, jak i klientów.

Od początku 2025 r. Grupa Eurocash realizuje modernizację sieci ABC, Groszek i Euro Sklep działających pod marką parasolową Moje Sklepy. Jak podaje spółka, nowa identyfikacja wizualna pojawiła się już w ponad 3000 placówkach, a w witrynach i wnętrzach sklepów zamontowane zostały ekrany LCD.

Nowa strategia obejmuje nie tylko zmianę warstwy wizualnej witryn i elementów wnętrz placówek, ale również digitalizację komunikacji marketingowej. Na nowo zamontowanych ekranach LCD wyświetlane są cyfrowe gazetki dostosowane do formatu sklepu. W dużych lokalnych marketach stawia się na rozbudowaną ofertę promocyjną, obejmującą m.in. produkty świeże i nabiał, natomiast w mniejszych sklepach – na mocną selekcję promocji w kategoriach piw, napojów i przekąsek.

Zróżnicowanie oferty promocyjnej przekłada się na trafniejsze kontrakty z producentami oraz większe zadowolenie zarówno detalistów, jak i klientów.

– Skala i zakres zmian w sieci Moje Sklepy jest bezprecedensowa – w zaledwie parę miesięcy zmodernizowaliśmy kilka tysięcy placówek, co nie miało wcześniej miejsca w żadnej sieci franczyzowej w Polsce. To efekt ogromnego wysiłku setek osób w terenie. Digitalizacja komunikacji to nie tylko odpowiedź na rynkowe trendy – to także sposób, by skuteczniej docierać do konsumentów z atrakcyjną ofertą i zmieniać postrzeganie cenowe lokalnych sklepów. Poprzez ekrany LCD i aplikację Moje Sklepy pokazujemy, że nasze promocje realnie konkurują z ofertą dyskontów. Już teraz widzimy wymierne efekty – przejrzyste witryny, lepsze dopasowanie oferty i wzrost skuteczności promocji, szczególnie w gazetkach. Egzekucja ofert promocyjnych wzrosła w mniejszych sklepach o 20%, a w większych przekracza już 95% – mówi Dominik Kasperek, prezes zarządu Eurocash Sieci Partnerskie.

Już 8,5 tys. sklepów w aplikacji mobilnej

Równolegle do prowadzonych modernizacji, Grupa rozwija aplikację mobilną Moje Sklepy przeznaczoną zarówno dla wszystkich sieci działających pod marką parasolową, jak i dla niezależnych sklepów partnerskich. Aplikacja staje się kluczowym narzędziem budowania relacji z konsumentami.

Poza placówkami działającymi pod marką parasolową, do programu lojalnościowego dołączyło już ponad 3200 sklepów niezależnych. Łącznie z ofert dostępnych w aplikacji można korzystać w ponad 8 500 placówkach, co czyni ten program jednym z najszerzej dostępnych w polskim handlu detalicznym. Obecnie aplikacja gromadzi 350 tys. użytkowników i ta liczba systematycznie rośnie.
Jak podkreśla spółka, funkcje dostępne w aplikacji – takie jak kupony, loterie, zdrapki czy akcje specjalne w ramach „Mega Weekendu” – cieszą się bardzo wysoką aktywnością użytkowników.

Przykładowo, kupony na kolejne zakupy z akcji „Mega Wyzwania” wykorzystywane są w 80% przypadków, a wybrane promocje przekładają się na wzrosty sprzedaży sięgające 200–400%. Dane pokazują też wyraźny efekt w wynikach sprzedażowych: sklepy aktywnie korzystające z aplikacji notują wskaźnik LFL wyższy o 3,2 p.p., a średnia wartość koszyka jest w nich aż o 115% większa niż w niezależnych placówkach spoza ekosystemu sieci.

Strategia realizowana z partnerami

Za sukcesem modernizacji stoją zarówno szeroki zakres działań, jak i zaangażowana współpraca z franczyzobiorcami – od planowania po realizację. – Współpraca z właścicielami sklepów jest kluczowa dla powodzenia całego projektu. Spotykamy się regularnie w ramach Rady Partnerów, ale pracujemy też operacyjnie – w mniejszych zespołach roboczych zajmujących się ofertą, promocjami czy komunikacją. To dzięki tym rozmowom jesteśmy w stanie szybko reagować na potrzeby sklepów i dostosowywać działania do rzeczywistości w terenie. Zawsze możemy liczyć na wsparcie naszych franczyzobiorców – podkreśla Dominik Kasperek.

Wizerunkowej zmianie marki Moje Sklepy towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa, której celem jest dotarcie do nowych klientów i budowanie zaangażowania. Ambasadorami kampanii zostali Cezary Żak oraz popularny youtuber ReZigiusz, którzy promują lokalny charakter sklepów oraz korzyści płynące z korzystania z aplikacji. Kampania będzie realizowana do końca 2025 r. i obejmuje kanały digitalowe, w tym media społecznościowe, stacje radiowe oraz POS.
Nowa strategia dla sieci Moje Sklepy to największy w historii Grupy Eurocash projekt modernizacji i cyfryzacji sieci franczyzowych i partnerskich. Jej celem jest umocnienie pozycji sklepów mało i średnio formatowych na konkurencyjnym rynku poprzez lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, nowoczesną komunikację marketingową i rozwój narzędzi cyfrowych. Grupa Eurocash przeznaczyła na realizację strategii ponad 40 milionów złotych.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep. Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców.

Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz