To już 2 dekady historii outletowego handlu na Pomorzu! W czerwcu Designer Outlet Gdańsk obchodził okrągły jubileusz istnienia, a do świętowania zaprosił wszystkich mieszkańców regionu. Goście przybyli tłumnie, w kulminacyjny weekend odwiedzalność wzrosła o ponad 60 proc w ujęciu rok do roku.
Designer Outlet Gdańsk z okazji obchodów swojego 20-lecia przygotował mnóstwo atrakcji dla klientów. Przez cały czerwiec w salonach obowiązywały urodzinowe rabaty, które przyciągały miłośników zakupów. Do odwiedzin zachęcał też specjalny designerski team, który we wszystkie weekendy czerwca był dobrze widoczny w Trójmieście i miastach sąsiednich. Wielki różowy pick-up Designer Outlet Gdańsk z latarnią morską na pace budził niemałe zaskoczenie na trasie. Hostessy, magiczne sztuczki, upominki i animacje skutecznie przyciągały mieszkańców regionu oraz turystów do outletu.
Przez cały miesiąc centrum notowało wzrosty odwiedzających. Kumulacja przypadła jednak na handlowy weekend 28-29 czerwca. W tych dniach odbywał się wielki urodzinowy finał, podczas którego całe rodziny brały udział w przygotowanych aktywnościach. Kreatywne warsztaty dla małych i dużych, stacje foto i video, w których można było zrobić niebanalne filmiki i fotki – łącznie z takimi, gdzie reżyserem była sztuczna inteligencja, upominki-niespodzianki i wspólny freestyle z popularnym, pochodzącym z Gdańska raperem EDZIO – legendą w polskim środowisku freestyle’owym. W ten weekend w centrum bardzo dużo się działo, co przełożyło się na znaczący wzrost odwiedzalności – rok do roku na poziomie ponad 60 proc. To wielki urodzinowy sukces.
– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mogliśmy świętować razem z naszymi klientami. Wielu z nich pamięta nasze pierwsze kroki po handlowej mapie Trójmiasta – usłyszeliśmy wiele miłych i wzruszających wspomnień z tego czasu. To ogromny zaszczyt móc rozwijać się wraz z naszym miastem i mieszkańcami regionu. Dziś jesteśmy mocną i rozpoznawalną marką, mamy szeroką ofertę znanych i lubianych marek, piękną strefę gastronomiczną, to wszystko napawa nas dumą i pozwala na snucie dalszych planów – mówi Ireneusz Homa, Centre Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.
– Dziękujemy też naszym partnerom biznesowym za wspólne lata i za wspólny sukces, na który codziennie pracujemy – dodaje.
Jedyny outlet na Pomorzu
Pierwszy i nadal jedyny na Pomorzu gdański outlet na stałe wpisał się w krajobraz regionu i jest lubianym i często wybieranym miejscem zakupowym nie tylko przez mieszkańców, ale także odwiedzających Trójmiasto turystów. To właśnie w Designer Outlet Gdańsk już od 20 lat klienci robią zakupy modowe i nie tylko.
Wszystko zaczęło się w 2005 roku, kiedy w szczerym polu, na gdańskich Szadółkach powstało nowe centrum handlowe. Ten obiekt jako jeden z pierwszych z Polsce miał, nie wszystkim znany w tamtym czasie, format centrum wyprzedażowego. Zaprojektowany na wzór tych z powodzeniem działających w Europie Zachodniej czy w Stanach Zjednoczonych, skupiał znane i często jeszcze w tamtych czasach trudno dostępne u nas marki, w cenach na stałe obniżonych nawet o 70 proc..
Na początku istnienia gdański outlet posiadał 26 sklepów, w dużej mierze znanych międzynarodowych marek sportowych i casualowych. Do najemców, którzy są obecni w tym centrum od otwarcia należą m.in.: adidas, Nike, Levi’s, Solar, Big Star, Puma, Venezia, Diverse, Wittchen czy Lancerto.
– Klienci byli bardzo zaskoczeni faktem, że u nas można kupić oryginalne dresy lub buty Nike, Puma czy adidas czasem i o połowę taniej niż w zwykłej galerii handlowej – wspomina Ireneusz Homa.
– Ale pamiętajmy, jeszcze 20 lat temu pojęcie outletu było czymś prawie nieznanym wśród klientów, którzy dopiero uczyli się tego formatu – mówi dyrektor Designer Outlet Gdańsk.
Pojawienie się centrum outletowego pokazało polskim klientom, że istnieje alternatywa – miejsce, w którym przez cały rok oferta sklepów jest o 30% do 70% tańsza od tej regularnej. Z biegiem czasu zaczęli się do tego przyzwyczajać.
Kolejne lata to był czas rozwoju Designer Outlet Gdańsk. Pierwsza rozbudowa miała miejsce w 2009 roku, wtedy centrum powiększyło się dwukrotnie. Do obiektu pukały nowe, chętne do współpracy marki nastąpiły zmiany w jakości oferty, a salony oferowały coraz szerszy asortyment.
Zainteresowanie ze strony kolejnych najemców rosło to wymagało nowej powierzchni. Jak wspomina dyrektor Ireneusz Homa, który w tym centrum pracuje od początku istnienia
– Pozyskiwaliśmy coraz więcej ciekawych marek, które chętnie otwierały salony outletowe, gdzie mogły wyprzedawać towar po obniżonej cenie przez cały rok. Z takich okazji coraz chętniej korzystali zaciekawieni klienci. Co więcej, przekonali się, że oferta, mimo że przeceniona, jest oryginalna i dobrej jakości – dodaje Homa.
Kolejny ważny etap w rozwoju centrum to 2021 r., kiedy zostało przebudowane wejście główne przy stojącej na parkingu 24-metrowej latarni morskiej – symbolu centrum – oraz podwojona została przestrzeń sklepu Nike. Ostatnim kamieniem milowym jest zakończona w ubiegłym roku kolejna rozbudowa i otwarcie zupełnie nowej pięknej części gastronomiczno-handlowej.
Nie można pominąć też roku 2017, kiedy obiekt trafił w ręce nowego właściciela i nowej firmy zarządzającej.
Jak wyjaśnia Ireneusz Homa – Od tego czasu w centrum już pod nazwą Designer Outlet Gdańsk udoskonala swój tenant mix, pojawiają się ciekawe marki premium i mass marketowe, np., Karl Lagerfeld, Pinko, czy Crocs – dziś jest ich ponad 100, stawiamy na zapewnienie klientom nie tylko szerokiej oferty zakupowej, ale też przyjemnych doświadczeń i wrażeń z pobytu w Designer Outlet. To wszystko powoduje, że chętnie do nas wracają.
Obecnie, po 20 latach Designer Outlet Gdańsk jest największym centrum outletowym w północno-wschodniej Polsce i jedynym na Pomorzu. Apetyt na rozwój wciąż rośnie, a zarządzający chcą nadal wyznaczać trendy w branży.
– 20 lat zobowiązuje nas do nieustannych wysiłków w rozwój oferty i infrastruktury. Centra Designer Outlet wyróżnia niesamowita architektura, która jest niepowtarzalna w skali kraju. Nasz obiekt od początku zwraca uwagę klientów i wciąga ich w inny świat. Pasaże handlowe przypominają rybacką wioskę z niskimi domkami i białymi okiennicami, morskie dekoracje zdobią korytarze i strefę restauracyjną, na zewnątrz świeci latarnia morska – to wszystko świetnie wpisuje się w obraz naszego nadmorskiego regionu – zaznacza dyrektor centrum.
Centrum inwestuje także w zaawansowane rozwiązania ekologiczne i jest wysoko oceniane w certyfikacji BREEAM. Działania z zakresu ESG są wpisane w dalszą strategię rozwoju Designer Outlet Gdańsk i są prowadzone regularnie w każdym obszarze, bo 20 lat istnienia na rynku nie wyklucza bycia innowacyjnym i nowoczesnym obiektem z dużymi aspiracjami.
Pod zarządem ROS Retail Outlet Shopping
Designer Outlet Gdańsk to funkcjonujące od 2005 roku (od lipca 2017 pod obecną nazwą), jedyne na Pomorzu centrum typu outlet oferujące ponad 100 marek, takich jak między innymi BOSS, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Nike, czy Benetton, w cenach 30-70% niższych niż w regularnych centrach handlowych. Chętnie odwiedzane jest przez mieszkańców Pomorza nie tylko ze względu na codzienne przeceny. Przyjemność pobytu w centrum zapewniają również część restauracyjna, plac zabaw, bezpłatny parking na ponad 1000 aut i architektura stylizowana na tradycyjną skandynawską wioskę rybacką, z własną 24 metrową latarnią morską. Designer Outlet Gdańsk jest zarządzany przez ROS Retail Outlet Shopping.