Globalworth: Hala Koszyki aktywizuje swoich klientów

Jak Warszawa smakowała kiedyś i jak smakuje dzisiaj? Jakie emocje i wspomnienia ze sobą niosą? Na te pytania będą mogli odpowiedzieć wszyscy, którym bliskie jest kulinarne dziedzictwo miasta. W ramach organizowanego przez Halę Koszyki konkursu pasjonaci gotowania i wielbiciele kulinarnych eksperymentów zaprezentują autorskie dania inspirowane tradycyjnymi przepisami. Zwycięskie propozycje znajdą się w jesiennym menu Nowa Karta Warszawy obok reinterpretacji warszawskich smaków przygotowanych przez chefów Koszykowych restauracji.

Gospodarzem projektu został Mateusz Gessler, który prowadzi w Koszykach restauracje Warszawski Sen i Ćma.

Hala Koszyki, obecna na mapie stolicy od ponad stu lat, sięga do korzeni dawnej Warszawy. Szefowie kuchni pierwszego polskiego food hallu podjęli się stworzenia nowego menu inspirowanego klasycznymi przepisami kuchni warszawskiej. Do współtworzenia go, w konkursie ogłoszonym na stronie i na profilach społecznościowych Koszyków, zaproszeni zostali również mieszkańcy stolicy, kochający gotowanie, którzy chcą pokazać światu, jak według nich smakuje dzisiaj ich miasto. Rozpoczęte właśnie kulinarne wyzwanie zachęca do twórczej reinterpretacji przepisów, które gościły kiedyś na rodzinnych stołach i w zeszytach z przepisami przekazywanymi z pokolenia na pokolenie.

Konkurs na warszawskie danie we współczesnej odsłonie to pierwszy etap projektu pod nazwą Nowa Karta Warszawy, znacznie wykraczający poza nową kartę menu. To swoisty manifest tożsamości Hali Koszyki, który ma przypomnieć o wieloletniej i bogatej historii warszawskiej kuchni, przybliżyć ją młodszym pokoleniom, rozmiłowanym w nowych trendach kulinarnych, a jednocześnie wpisać ją w dzisiejszą różnorodność, otwartość na kuchnie świata i wielokulturowość Koszykowych konceptów gastronomicznych.

„O smakach dawnej Warszawy w nowoczesnym wydaniu opowiemy talentem chefów kuchni z Koszykowych restauracji, którzy wezmą na warsztat dawne przepisy, nadając im zaskakujący, nieoczywisty twist. Włączamy do tej opowieści również warszawianki i warszawiaków, to z ich konkursowych propozycji wybierzemy najciekawsze wariacje na temat warszawskich przepisów. Jak klasyczne smaki zinterpretują Zetki, millenialsi, a jak inne pokolenia?

Czy kultową wuzetkę podkręcą wszechobecną dzisiaj pistacją, a w warszawskich flaczkach mięso zastąpią boczniakami? A jak podejdą do tego tematu szefowie kuchni? Czy śledź po warszawsku może być inspiracją dla sushi mastera? Przed nami fantastyczna kulinarna przygoda, dzięki której nasi Goście będą mieć okazję, aby współtworzyć nie tylko unikalną atmosferę Hali Koszyki, ale również jej ofertę. Mamy nadzieję, że nasza Nowa Karta Warszawy, która powstanie jako efekt kreatywnej pracy nad przepisami, da mieszkańcom oraz turystom wiele pretekstów do odwiedzania Koszyków” – mówi Piotr Krowicki, Senior Marketing Manager, Globalworth Poland.

Ugotuj, pokaż i wygraj!

W przygotowaniu własnej, nowoczesnej wersji warszawskiego klasyka mogą wziąć udział duety lub zespoły trzyosobowe. Do konkursu można przystąpić do 24 sierpnia br., publikując na swoim profilu w mediach społecznościowych (TikTok, Instagram lub Facebook) bądź wysyłając mailem rolkę lub zdjęcia, pokazujące proces przygotowywania dania oraz jego ostateczny kształt. Wszystkie propozycje muszą być oznaczone hasztagami: #Koszyki oraz #NowaKartaWarszawy.W drugim etapie konkursu znajdą się autorzy dwunastu najciekawszych reinterpretacji warszawskich przepisów. Zmierzą się oni w ramach wielkiego finału z gotowaniem na żywo, zorganizowanym we wrześniu w działającym w Koszykach studiu „Pracownia Kulinarna”.

Trzy najlepsze propozycje kulinarne wskaże eksperckie jury pod przewodnictwem Mateusza Gesslera. Wytypowane przez Jury zwycięskie interpretacje klasycznych potraw trafią do Nowej Karty Warszawy – wyjątkowego sezonowego menu, w którym znajdą się też dania przygotowane przez chefów Hali Koszyki – inspirowane tradycją, ale jednocześnie oddające indywidualny charakter ich restauracji.Laureaci konkursu – autorzy zwycięskich dań otrzymają także atrakcyjne nagrody: vouchery do sklepu RTV EURO AGD o wartości 1000, 800 i 500 zł, a pozostali finaliści vouchery do wybranej przez organizatora konkursu restauracji w Hali Koszyki o wartości 300 zł. Zwieńczeniem całego projektu będzie kulinarna celebracja, której szczegóły Hala Koszyki zdradzi w kolejnych etapach realizowanego przedsięwzięcia.

Uczta także dla ducha Koszyki zapowiadają sezon pełen inspiracji – nie tylko kulinarnych. To miejsce, które od zawsze pozwala rozsmakowywać się także w kulturze i sztuce. Pod szyldem Nowa Karta Warszawy zostanie zrealizowanych szereg wydarzeń rozrywkowych.

Przez całe lato Hala będzie zachęcać do odwiedzin dźwiękami rozmaitych projektów muzycznych. Nie zabraknie także debiutów nowych konceptów kulinarnych, które sprawią, że w food hallu będzie jeszcze smaczniej i ciekawiej. Informacje dotyczące konkursu (w tym regulamin) oraz wydarzeń w ramach projektu Nowa Karta Warszawy można znaleźć na stronie Hali Koszyki w zakładce „Dzieje się”, a także na profilach w mediach społecznościowych: TikTok, Instagram oraz Facebook.

W portfelu Globalworth

Hala Koszyki została wzniesiona ponad 100 lat temu przy ulicy Koszykowej w Warszawie na terenie ówczesnego folwarku Koszyki. Zaprojektowana w secesyjnym stylu przez architekta Juliusza Dzierżanowskiego, dopiero jesienią 2016 roku wróciła na mapę miasta jako wyjątkowy punkt towarzyski i kulinarny, gdzie można zjeść w kilkunastu restauracjach i barach lub kupić produkty spożywcze do domu. Kompleks obejmuje 16 000 mkw. powierzchni biurowej i 6 500 mkw. powierzchni handlowej. Właścicielem i zarządcą Hali Koszyki jest Globalworth.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz