Rozwijając ofertę produktów specjalistycznych i funkcjonalnych, Carrefour Polska wprowadza na rynek nowy koncept skierowany do osób aktywnych fizycznie i dbających o zdrowy styl życia. “Active Food” to nowa kategoria produktów w sklepach Carrefour, która skupia nawet 700 specjalistycznych artykułów żywnościowych i suplementów diety wspierających codzienną aktywność, regenerację i zdrowe odżywianie. Nowy asortyment dostępny jest we wszystkich sklepach sieci w całej Polsce.
Carrefour jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się we wrześniu tego roku, na terenie EXPO XXI w Warszawie.
Z najnowszego raportu Ministerstwa Sportu i Turystyki z 2024 roku wynika, że tylko około 34 % Polaków w wieku 15–69 lat spełnia normy aktywności fizycznej rekomendowane przez WHO (czyli minimum 150 minut umiarkowanego lub 75 minut intensywnego wysiłku tygodniowo). Uwzględniając także regularne przemieszczanie się rowerem, odsetek ten wzrasta do zaledwie 38 %. W praktyce oznacza to, że większość społeczeństwa podejmuje jakiś wysiłek fizyczny – ale bez odpowiedniego wsparcia dietetycznego, regeneracyjnego czy funkcjonalnego. Dlatego stworzenie kategorii Active Food, odpowiadającej na te potrzeby, to reakcja na realne wyzwanie zdrowotne i rosnącą świadomość konsumencką.
Od nawodnienia po regenerację – oferta ACTIVE FOOD odpowiada na konkretne potrzeby osób aktywnych
Active Food to kompleksowy wybór ponad 700 produktów i suplementów diety, które odpowiadają na różnorodne potrzeby osób prowadzących aktywny styl życia. W ofercie znajdują się między innymi napoje izotoniczne i funkcjonalne znanych marek jak Oshee czy Dr Witt. Pomagają one zachować optymalny poziom nawodnienia i elektrolitów zarówno podczas treningu, jak i w codziennym funkcjonowaniu szczególnie w upalne letnie dni. Sięgnąć można też po profesjonalne odżywki białkowe, przekąski wysokobiałkowe oraz aminokwasy od Olimpu, Allnutrition czy Dzik produkty przeznaczone do wspierania regeneracji mięśni, ich wzrostu i odbudowy po wysiłku. Kategorie produktów suchych obejmują zdrowe makarony, batony energetyczne Nick’s czy fit-słodycze, a także sosy bez dodatku cukru SFD – idealne jako szybka przekąska lub posiłek przedtreningowy.
Ponadto sieć oferuje suplementy diety wspierające odporność (np. kolagen, omega‑3, witamina C) oraz produkty pomagające w utrzymaniu prawidłowego metabolizmu i wagi, wszystkie dostępne w jednym miejscu na sklepie.
„Active Food to kolejny etap rozwoju naszej oferty żywności specjalistycznej i funkcjonalnej zgodnie z globalnym programem Act For Food. Niezależnie od tego, czy ktoś dba o zdrowie, trenuje rekreacyjnie, ćwiczy regularnie, a nawet wyczynowo znajdzie w naszej sieci wszystko, czego potrzebuje do zadbania o swoje ciało i zdrowie” – podkreśla Sylwester Mroczek, Manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.
„Zależy nam na tym, by Carrefour był nie tylko miejscem codziennych zakupów, ale także odpowiedzią na konkretne, coraz bardziej zróżnicowane potrzeby współczesnych konsumentów. Active Food to nie pojedynczy produkt, lecz spójna koncepcja handlowa, która grupuje kilkaset artykułów funkcjonalnych w jednej przestrzeni sklepowej. Tworzymy kategorię zorientowaną na wzrost i gotową do skalowania, odpowiadającą na dynamiczne zmiany stylu życia i rosnącą świadomość klientów w zakresie zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej” – dodaje Mroczek.
W przeciwieństwie do sklepów specjalistycznych skupionych na jednej marce Active Food to ponad 700 starannie dobranych produktów różnych brandów – od żywności przed i po treningu, przez funkcjonalne przekąski, po suplementację.
Klienci znajdą wszystko w jednym miejscu, bez konieczności robienia zakupów w wielu źródłach. Kategoria jest już dostępna we wszystkich hipermarketach oraz wybranych supermarketach Carrefour w całej Polsce, a jej oferta będzie systematycznie rozwijana w odpowiedzi na sezonowe potrzeby i oczekiwania klientów prowadzących aktywny tryb życia.
Carrefour ma w portfolio 6 formatów
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 850 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 25 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 350 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Dzięki multiformatowej sieci ponad 14 000 sklepów w 40 krajach, Grupa Carrefour jest jednym z wiodących sprzedawców żywności na świecie. W 2023 r. sieć odnotowała sprzedaż na poziomie 94,1 miliarda euro. Grupa Carrefour zatrudnia obecnie ponad 300 000 pracowników w sklepach zintegrowanych, którzy pomagają uczynić markę światowym liderem w transformacji żywności dla wszystkich, oferując codziennie żywność wysokiej jakości, dostępną i w rozsądnej cenie. Pod szyldami Carrefour na całym świecie pracuje ponad 500 000 osób.