komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
JYSK wprowadza nową strategię, aby stać się pierwszym wyborem klientów

W ramach nowej globalnej strategii JYSK planuje zainwestować 2 miliardy DKK w rozwiązania IT oraz skupić się na otwieraniu nowych sklepów na istniejących rynkach i w dużych metropoliach, oferując szeroką gamę skandynawskich produktów do sypialni i wnętrz.
Nowa strategia, zatytułowana „Pierwszy wybór klientów”, opiera się na solidnych fundamentach handlowych JYSK, które od lat zapewniają stabilny wzrost finansowy i udaną globalną ekspansję. Od otwarcia pierwszego sklepu przez założyciela firmy, Larsa Larsena, w Aarhus w Danii w 1979 roku, sieć urosła do ponad 3 500 sklepów w 50 krajach.
W nowym okresie strategicznym JYSK będzie koncentrował się na otwieraniu kolejnych sklepów w krajach, w których jest już obecny, aby poszerzać bazę klientów. Dodatkowym priorytetem będzie ekspansja w dużych europejskich miastach, by ułatwić zakupy klientom z metropolii.
„Ekspansja leży w naszym DNA i już teraz mamy silną pozycję na rynku. W nadchodzących latach widzimy możliwość dalszego wzrostu w krajach, gdzie posiadamy sklepy i sprawnie działającą logistykę. Chcemy również być bliżej klientów w dużych miastach, takich jak Madryt, gdzie planujemy otworzyć kolejne sklepy w nowym roku finansowym, oferując szeroką gamę skandynawskich produktów do sypialni i wnętrz” – mówi Rami Jensen, prezes i dyrektor generalny JYSK.
Atrakcyjna oferta lokalna
JYSK obsługuje klientów o bardzo różnych potrzebach – sieć obejmuje ponad 3 500 sklepów w 50 krajach, a styl życia kupujących zależy od kultury i lokalnych zwyczajów. Najnowszym przykładem tej różnorodności są sklepy otwierane w Maroku wiosną 2025 roku.
W nowym okresie strategicznym firma zamierza przyjąć bardziej zróżnicowane podejście tam, gdzie będzie to miało sens – nie rezygnując przy tym z silnego konceptu JYSK.
„Nasz koncept JYSK sprawdza się w wielu kulturach, ale osiągnęliśmy już taką skalę globalną, że klienci mają różne potrzeby dotyczące snu, a także różny popyt na meble ogrodowe czy oświetlenie. Chcemy oferować lokalnie dopasowane, konkurencyjne i odpowiednie produkty – niezależnie od tego, czy nasi klienci mieszkają w Finlandii, czy w Maroku, czy są młodzi, starsi, rodziny, pary czy single. Nasze elastyczne podejście zapewni im możliwość znalezienia tego, czego potrzebują w naszych sklepach” – podkreśla Rami Jensen.
Inwestycje w IT
W poprzednim okresie strategicznym JYSK zainwestował 4,7 miliarda DKK w popularny koncept sklepów 3.0, dzięki czemu ponad 3 000 placówek zostało pomyślnie zmodernizowanych.
W obecnej strategii firma planuje przeznaczyć co najmniej 2 miliardy DKK na rozwój infrastruktury IT, e-commerce i innych platform kontaktu z klientami, aby umożliwić zakupy z JYSK w dowolnym miejscu i czasie.
„Musimy stale rozwijać nasze rozwiązania cyfrowe, aby pozostać konkurencyjni. Zainwestowaliśmy w świetną sieć sklepów, a teraz musimy zadbać również o cyfrowe punkty kontaktu, by zapewnić naszym klientom wygodne doświadczenie zakupowe – niezależnie od tego, gdzie robią zakupy w JYSK” – mówi Rami Jensen.
Silne wartości i podejście Customer First
Choć rozpoczyna się nowy okres strategiczny, pewne rzeczy w JYSK pozostają niezmienne.
Firma będzie kontynuować działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, kierując się strategią „Świetna oferta dla pokoleń” oraz celami redukcji CO2 zatwierdzonymi przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets (SBTi).
Podstawowe wartości – Handel, Duch Firmy i Współpracownik, a także podejście customer-first – nadal będą wyznaczać kierunek działań JYSK, tak jak dotychczas.
„JYSK jest globalnym sukcesem dzięki naszym silnym wartościom i zasadom przywództwa, które są fundamentem wszystkiego, co robimy. Dlatego naturalne jest, że nasza podstawa pozostaje niezmienna także w nowym okresie strategicznym – obok świetnych ofert skandynawskiego stylu życia i snu” – podsumowuje Rami Jensen.
Nowa strategia „Pierwszy wybór klientów” będzie realizowana do końca roku finansowego 2028.
Jysk na targach #scf2025fall
Na wrześniowych targach #scf2025fall nie zabraknie przedstawicieli sieci JYSK. Obecni będą: Barbara Oleksa, Development Manager, Marcin Skowroński, Head of Development oraz Dominik Łoński, Development Manager.