komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Rozrywka napędza centra handlowe – Gemini Park z bardzo dobrymi wynikami w wakacje
Latem centra handlowe Gemini Park Bielsko-Biała oraz Gemini Park Tychy stały się lokalnymi hubami rozrywki i aktywności społecznych – miejscami, w których zakupy łączyły się z rekreacją, edukacją i nagrodami. W efekcie oba centra zakończyły wakacje z wyraźnymi wzrostami footfallu, znacząco przewyższającymi średnie wskaźniki rynkowe, a także wzrostem obrotów w segmencie rozrywkowym.
W wakacyjnym czasie – od czerwca do sierpnia – Gemini Park Bielsko-Biała zanotował średni wzrost footfallu o ponad 4% w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem, natomiast Gemini Park Tychy osiągnął wynik sięgający 5,5%. To szczególnie imponujące rezultaty na tle rynku, gdzie w tym samym czasie, w skali ogólnopolskiej notowano spadkowe tendencje.
Ten sukces jest efektem spójnej współpracy działań leasingowych i marketingowych, dzięki którym centra oferują klientom nie tylko silny mix najemców, ale także bogaty program retailtainment. Kino, sale zabaw, wydarzenia plenerowe, warsztaty czy akcje pro-sale tworzyły unikalne doświadczenia zakupowe, które skutecznie przyciągają odwiedzających.
Stała oferta rozrywki – filar wakacyjnych atrakcji
Jednym z największych atutów centrów Gemini Park pozostaje szeroka i zróżnicowana oferta stałych punktów rozrywkowych, która odpowiada na potrzeby różnych grup klientów. W Bielsku-Białej na odwiedzających czeka kino Cinema City, unikalny w skali regionu rekreacyjno-edukacyjny Park w DECHE!, a także sala zabaw Rajska Wyspa, Fun Park czy gokarty elektryczne Crazy Carts.
Z kolei w Tychach dużą popularnością cieszą się kino Multikino oraz sala zabaw Hip-Hop, tworząc atrakcyjną przestrzeń spędzania czasu dla całych rodzin. Bogaty program doceniają klienci. Obroty branży rozrywkowej w Gemini są znacząco powyżej wskaźników ogólnopolskich, a dodatkowo najemcy notują wzrosty rok do roku. Tylko w lipcu obroty na mkw. branży rozrywkowej wzrosły w Gemini Park Bielsko Biała o 25% rdr., a w Gemini Park Tychy o 19% rdr.
„Stała oferta rozrywkowa to fundament naszej strategii. Dzięki niej możemy zapewnić klientom różne formy spędzania czasu w centrum niezależnie od pogody, a tegoroczne lato dobitnie pokazało nam jak bardzo jest to istotne. Zróżnicowane atrakcje pod dachem jak i w plenerze stanowią kompleksową ofertę, która ma dla nas wymiar strategiczny.
Gemini Park Bielsko-Biała od lat buduje swoją pozycję najbardziej rodzinnego centrum handlowego w regionie, a jednocześnie jest ważnym punktem na turystycznej mapie Beskidu Śląskiego. To naturalne miejsce spotkań mieszkańców, ale i odwiedzających region turystów. Dlatego tak istotną rolę odgrywa tutaj rozrywka, a my bardzo dbamy o jej jakość i różnorodność” – mówi Marcin Ochmański, Dyrektor Marketingu Gemini Park Bielsko-Biała.
Eventy i akcje promocyjne – motor zaangażowania klientów
Oprócz stałej oferty rozrywkowej, w wakacje centra Gemini Park przygotowały także szereg wydarzeń i akcji specjalnych, które skutecznie aktywizowały klientów i wzmacniały relacje z lokalnymi społecznościami. Już przed oficjalnym startem lata Gemini Park Bielsko-Biała rozpoczął sezon plenerowym pokazem familijnego filmu „Madagaskar”. Z kolei akcja w formule pro-sale „Wakacje czas start” przyciągnęła tłumy klientów dobrą zabawą i możliwością zdobycia nagród. Zadaniem uczestników akcji było oszacowanie wagi wakacyjnej walizki, a na zwycięzców czekało aż 70 voucherów na atrakcje, które dodatkowo urozmaicały wakacyjny czas, w tym m.in. wycieczki z ITAKĄ, bilety do Energylandii, Parku w DECHE! czy na baseny plenerowe.
W weekend trwania akcji centrum odnotowało wzrost footfallu o 11% rdr. Program wakacyjny uzupełniły dodatkowo aktywności w social mediach oraz konkursy z nagrodami. Zwieńczeniem letnich atrakcji był finałowy event „Back to School w DECHE!”, który odbył się 1 września. Najmłodsi klienci świętowali początek roku szkolnego, korzystając z bezpłatnego wstępu do Parku w DECHE! oraz tysiąca kuponów na darmowe lody. Tego dnia odwiedzalność centrum wzrosła o 30% w porównaniu z analogicznym dniem ubiegłego roku.
W Gemini Park Tychy z sukcesem zrealizowano dwa autorskie projekty – „Wakacjadę” oraz „Wakacje w Gemini”. Pierwszy z nich obejmował cykl dziewięciu konkursów online i offline, prowadzonych co tydzień przez całe wakacje. Tematyka poszczególnych wyzwań nawiązywała do branż i asortymentu najemców, którzy jednocześnie byli fundatorami nagród. Łącznie rozdano 65 upominków o wartości 13 tys. zł, a w zabawie wzięło udział kilkaset osób. Drugi projekt – codzienne warsztaty plastyczne, kreatywne i edukacyjne – przyciągnął blisko 2 tys. najmłodszych mieszkańców Tychów, oferując im wartościową i angażującą alternatywę spędzania lata w mieście.
„Akcje specjalne i eventy to dziś jedno z kluczowych narzędzi wspierających footfall, ale przede wszystkim budujących emocje i zaangażowanie klientów. Dzięki nim centra handlowe stają się miejscami, które łączą zakupy z doświadczeniami, a to bezpośrednio wspiera wszystkich najemców centrum i wzmacnia konkurencyjność obiektu” – podkreśla Aleksandra Zawodzińska, Dyrektor Marketingu Gemini Park Tychy.
„Dobrze zaplanowane programy z nagrodami czy wydarzenia tematyczne budują długofalową lojalność i sprawiają, że klienci chętnie do nas wracają. W efekcie Gemini Park Tychy jest zarówno cenioną destynacją zakupową, z kompleksową ofertą handlową, jak i miejscem spędzania czasu dla całych rodzin” – dodaje.
Wyniki z ostatnich trzech miesięcy potwierdzają, że rozrywka i wydarzenia specjalne są nie tylko atrakcyjnym dodatkiem do oferty Gemini Park, ale także istotnym filarem rozwoju obu obiektów. Różnorodne formy aktywności – od stałych punktów rozrywkowych po akcje promocyjne i eventy – przyciągają klientów, budują ich lojalność i pozytywne emocje, a jednocześnie wspierają obroty wszystkich najemców.
Dzięki temu Gemini Park w Bielsku-Białej i Tychach umacniają swoją pozycję jako nowoczesne centra handlowe, które łączą funkcje zakupowe z rolą lokalnych hubów rozrywki i aktywności społecznych.
W portfolio z Gemini Parkami
Gemini Holding to zorientowana na nowoczesne inwestycje polska firma deweloperska, która od ponad 30 lat z sukcesem rozwija swoje portfolio, a także wspiera największych graczy rynkowych w realizacji inwestycji. Spółka jest jednym z pionierów rodzimego rynku handlowego, stojąc za projektami deweloperskimi takich marek jak m.in. Géant, Carrefour, Tesco, Lidl czy McDonald’s. Od ponad dekady Gemini Holding rozwija także własne portfolio, tworząc sieć centrów handlowych Gemini Park.
Do aktywów będących własnością firmy należą dziś trzy obiekty – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy. Gemini Holding jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. European Property Awards, Eurobuild Awards, PRCH Retail Awards i CEE Retail Awards.