Zarejestruj się na SCF 2025 Fall!

Zmiana na kluczowym stanowisku w Grupie Muszkieterów

Sebastian Matusiak, przedsiębiorca Grupy Muszkieterów, 1 września 2025 r. objął funkcję prezesa IMMO Muszkieterowie w Polsce – spółki odpowiedzialnej za rozwój sieci sklepów Intermarché oraz Bricomarché, inwestycje i zarządzanie nieruchomościami Grupy w Polsce. Nowy prezes będzie ściśle współpracował z zespołem IMMO i z dyrektorem zarządzającym Xavierem Mouillardem oraz z zarządem ITM Polska, spółki wyznaczającej strategiczne kierunki rozwoju Grupy w Polsce.

Struktura zyskała także nowy zarząd złożony z przedsiębiorców Bricomarché i Intermarché.

Od przedsiębiorcy do lidera

Sebastian Matusiak jest właścicielem dwóch sklepów Bricomarché w Grójcu i Kozienicach. Z Grupą Muszkieterów związany jest od ponad 20 lat. W tym czasie brał udział w kluczowych projektach strategicznych, m.in. w obszarze komunikacji, zakupów, merchandisingu, rozwoju konceptów handlowych, projektów międzynarodowych, konstrukcji i marek własnych. Przez pięć lat był członkiem zarządu Dyrekcji Handlowej Bricomarché, a w ostatnich latach stał na czele Promex, struktury odpowiedzialnej za koordynowanie finansowania inwestycji w sklepach prowadzonych przez przedsiębiorców obu szyldów Grupy Muszkieterów.

„Czuję ogromną motywację do działania, a przed nami czas intensywnego, ale też mądrego rozwoju. Naszym celem jest wspieranie przedsiębiorców w codziennej pracy i zapewnienie stabilnych warunków wzrostu dla obu szyldów – Intermarché i Bricomarché – zgodnie z ich strategiami i ambicjami” – mówi Sebastian Matusiak.

„W swoich działaniach będziemy chcieli w pełni wykorzystać potencjał i wieloformatowość obu sieci, aby jak najlepiej dopasować się do potencjału polskiego rynku. Już dzisiaj zachęcam właścicieli gruntów, budynków, jak i inwestorów i deweloperów do kontaktu z naszymi strukturami”dodaje.

Nowy prezes IMMO podkreśla, że kluczowe będzie dostosowanie działań do różnych formatów i modeli ekonomicznych, z uwzględnieniem presji kosztowej na rynku nieruchomości. Priorytetem będzie znaczące wzmocnienie pozycji konkurencyjnej obu szyldów, a także współpraca z partnerami z sektora budowlanego i nieruchomościowego. Grupa poszukuje gruntów i powierzchni do wynajmu w całej Polsce, zarówno od firm lokalnych i regionalnych, jak i ogólnokrajowych czy międzynarodowych.

Na stanowisku prezesa IMMO Muszkieterowie Sebastian Matusiak zastąpił Romana Gebka – przedsiębiorcę związanego z szyldem Intermarché, prowadzącego sklep we Francji. Roman Gebka zakończył swoją misję w Polsce, a Grupa Muszkieterów dziękuje mu za dotychczasowy wkład i zaangażowanie w prace spółki.

Nowy zarząd i strategiczne priorytety

Wraz z nominacją Sebastiana Matusiaka został powołany nowy zarząd IMMO Muszkieterowie Polska, wzmocniony zarówno doświadczeniem dotychczasowych członków, jak i kompetencjami nowych osób. Zachowano parytet między przedstawicielami Intermarché i Bricomarché, aby zapewnić zrównoważony rozwój obu szyldów.

W skład nowego zarządu weszli:

  • Krzysztof Waligórski, właściciel sklepów Intermarché w Poznaniu i Swarzędzu,
  • Mirosław Szawerdo, właściciel sklepów Intermarché w Myśliborzu i Dębnie,
  • Dominika Tumielewicz-Majchrzak, właścicielka sklepów Intermarché w Gorzowie Wielkopolskim,
  • Artur Soćko, właściciel sklepów Bricomarché w Szczecinku, Kołobrzegu i Starogardzie,
  • Damien Dambrine, właściciel sklepu Bricomarché w Sokółce,
  • Elżbieta Swaryczewska, właścicielka Bricomarché w Mogilnie.

Nowy zarząd IMMO będzie ściśle współpracował z zarządami Grupy Muszkieterów w Polsce, Intermarché oraz Bricomarché, a także Międzynarodowym Zarządem IMMO. Jego zadaniem jest realizacja strategii rozwoju i dalsze wzmacnianie masy krytycznej Grupy na polskim rynku.

„Każda nowa inwestycja to realna wartość dla przedsiębiorców i lokalnych społeczności. Wierzę, że z Sebastianem na czele IMMO będziemy rozwijać sieć w sposób, który umocni naszą obecność w całym kraju. Ta nominacja to istotny kamień milowy nie tylko dla Sebastiana, ale także dla całej Grupy Muszkieterów w Polsce. Jest to zarazem dowód zaufania, jakim Polska cieszy się w strukturach międzynarodowych. Po naszej stronie leży teraz odpowiedzialność, by konsekwentnie budować skalę działalności Grupy na rynku krajowym” – podkreśla Sławomir Czarnecki, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce.

Zmiany w strukturze mają wspierać ambitny plan ekspansji Bricomarché, który w ciągu dwóch lat zakłada osiągnięcie tempa otwarć na poziomie 40 nowych sklepów rocznie. Równocześnie celem jest przywrócenie Intermarché na ścieżkę rozwoju poprzez wdrożenie nowego modelu ekonomicznego, umożliwiającego realizację kolejnych projektów nieruchomościowych i zwiększenie konkurencyjności szyldu.

Strategiczne ramię Grupy Muszkieterów

IMMO Muszkieterowie Polska to spółka odpowiedzialna za zarządzanie nieruchomościami Grupy Muszkieterów. Zajmuje się wyszukiwaniem i pozyskiwaniem nowych lokalizacji dla sklepów Intermarché i Bricomarché, prowadzeniem inwestycji budowlanych, rozbudową i modernizacją istniejących obiektów, a także zarządzaniem portfelem nieruchomości. Dzięki działaniom IMMO Grupa Muszkieterów może skutecznie realizować strategię ekspansji, zapewniając przedsiębiorcom optymalne warunki rozwoju.

SCF 2025 Fall
Dołącz do 1600+ uczestników!