Daniel Ervér, H&M: Skupiamy się na modernizacji większości naszych sklepów

Grupa H&M opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2025 roku, pokazując wyraźną poprawę w zyskowności mimo spadku liczby sklepów. Sprzedaż w walutach lokalnych wzrosła o 2%, choć liczba placówek zmniejszyła się o 4% w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. Przychody w koronach szwedzkich wyniosły 57,0 mld SEK, a ich spadek wynikał głównie z efektów kursowych.

Zysk operacyjny wzrósł aż o 40% i wyniósł 4,9 mld SEK, co daje marżę operacyjną na poziomie 8,6%. Na poprawę rentowności wpłynęły m.in. lepsza oferta dla klientów, wyższa marża brutto (52,9%) oraz skuteczna kontrola kosztów. Zysk netto sięgnął 3,2 mld SEK, czyli 2,01 SEK na akcję.

Jednocześnie H&M ograniczyło wartość zapasów o 9%, co pozytywnie wpłynęło na płynność – przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wzrosły do 10 mld SEK. Firma zaznaczyła, że struktura zapasów jest dobrze dostosowana do bieżących potrzeb rynku.

Wśród ważnych wydarzeń kwartału znalazło się otwarcie pierwszego sklepu i uruchomienie sprzedaży online w Brazylii, które spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów. Firma dostrzega potencjał do dalszej ekspansji w Ameryce Łacińskiej.

Pozytywny trend sprzedażowy utrzymał się w trzecim kwartale. Sprzedaż w walutach lokalnych wzrosła o 2% w tym okresie, mimo że liczba sklepów na koniec kwartału była o 4% niższa w porównaniu do tego samego momentu w ubiegłym roku.

Dzięki silniejszej ofercie dla klientów, lepszej marży brutto oraz dobrej kontroli kosztów, zysk operacyjny wzrósł w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Wzrost zysków pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze – to efekt realizacji naszego planu.

Potwierdzeniem tego jest również pozytywne przyjęcie marki H&M w Brazylii w sierpniu. Dzięki globalnej sile marki H&M oraz ofercie dostosowanej do lokalnych potrzeb, wykonaliśmy ważny krok w dużym rynku modowym. Dostrzegamy duży potencjał wzrostu zarówno w Brazylii, jak i w innych częściach Ameryki Łacińskiej.

„We wrześniu otworzyliśmy nowy flagowy sklep w dzielnicy Le Marais w Paryżu, z odpowiednio dobranym asortymentem, nową prezentacją oraz koncepcją wystroju wnętrz. To doskonały przykład tego, jak rozwijamy doświadczenie klienta i wzmacniamy naszą markę. Innym przykładem jest modernizacja naszego sklepu internetowego, która została wdrożona na początku tego roku. Otrzymujemy pozytywne opinie od klientów i widzimy, że nowy sklep cyfrowy przyczynił się do rentownego wzrostu w kwartale. Nadal koncentrujemy się na modernizacji dużej części naszych sklepów na całym świecie, wprowadzając ulepszenia w układzie, prezentacji i technologii, aby jeszcze bardziej poprawić doświadczenie klienta – przy jednoczesnym wzajemnym wzmacnianiu się kanałów fizycznych i cyfrowych” – komentuje Daniel Ervér, CEO.

„W obliczu utrzymującej się niepewności i ostrożnych postaw konsumenckich, wszyscy w Grupie H&M konsekwentnie skupiamy się na naszej ofercie – zawsze zapewniając najlepszy stosunek jakości do ceny. Nasza silna kultura organizacyjna, w połączeniu z dobrą kontrolą kosztów i elastycznością, pozwala nam nadal budować stabilne fundamenty dla długoterminowego, rentownego i zrównoważonego wzrostu w coraz bardziej złożonym otoczeniu, jednocześnie podejmując kolejne ważne kroki w kierunku realizacji naszych ambitnych celów zrównoważonego rozwoju” – dodaje Daniel Ervér.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz