H&M zamyka sklep w kultowej lokalizacji w stolicy

Po 21 latach działalności słynny sklep H&M przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie zostanie zamknięty 3 października 2025 roku. Lokal mieści się w kompleksie Wars Sawa Junior (Domy Towarowe Centrum) i był jednym z flagowych punktów sieci w Polsce.

Decyzja podyktowana jest nową strategią właściciela centrum handlowego, który planuje zmienić charakter obiektu i ściągnąć nowe typy najemców, m.in. z sektora gastronomicznego. W ostatnich miesiącach z budynku wycofały się także inne marki, jak Zara, C&A czy Carrefour Express.

Na pożegnanie H&M przygotował dla klientów z programu lojalnościowego specjalną ofertę — 3 października przy zakupach powyżej 120 zł będzie możliwość skorzystania z 30% rabatu. W następnym dniu, 4 października, zaplanowano imprezę Bye Bye Party w godzinach 18:00–22:00, z muzyką, niespodziankami i cateringiem.

H&M zapowiada, że nie znika całkowicie ze stolicy — w planach jest otwarcie nowego flagowego salonu w galerii Złote Tarasy, a także dalszą obecność online.

Dobre wyniki finansowe

Wyniki finansowe Grupy H&M za trzeci kwartał 2025 roku wykazały wyraźną poprawę w zyskowności mimo spadku liczby sklepów. Sprzedaż w walutach lokalnych wzrosła o 2%, choć liczba placówek zmniejszyła się o 4% w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. Przychody w koronach szwedzkich wyniosły 57,0 mld SEK, a ich spadek wynikał głównie z efektów kursowych.

Zysk operacyjny wzrósł aż o 40% i wyniósł 4,9 mld SEK, co daje marżę operacyjną na poziomie 8,6%. Na poprawę rentowności wpłynęły m.in. lepsza oferta dla klientów, wyższa marża brutto (52,9%) oraz skuteczna kontrola kosztów. Zysk netto sięgnął 3,2 mld SEK, czyli 2,01 SEK na akcję.

Jednocześnie H&M ograniczyło wartość zapasów o 9%, co pozytywnie wpłynęło na płynność – przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wzrosły do 10 mld SEK. Firma zaznaczyła, że struktura zapasów jest dobrze dostosowana do bieżących potrzeb rynku.

” (…) Nadal koncentrujemy się na modernizacji dużej części naszych sklepów na całym świecie, wprowadzając ulepszenia w układzie, prezentacji i technologii, aby jeszcze bardziej poprawić doświadczenie klienta – przy jednoczesnym wzajemnym wzmacnianiu się kanałów fizycznych i cyfrowych” – komentował Daniel Ervér, CEO, H&M .

„W obliczu utrzymującej się niepewności i ostrożnych postaw konsumenckich, wszyscy w Grupie H&M konsekwentnie skupiamy się na naszej ofercie – zawsze zapewniając najlepszy stosunek jakości do ceny. Nasza silna kultura organizacyjna, w połączeniu z dobrą kontrolą kosztów i elastycznością, pozwala nam nadal budować stabilne fundamenty dla długoterminowego, rentownego i zrównoważonego wzrostu w coraz bardziej złożonym otoczeniu, jednocześnie podejmując kolejne ważne kroki w kierunku realizacji naszych ambitnych celów zrównoważonego rozwoju” – dodał Daniel Ervér.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz