Netto świętuje jubileusz obecności na polskim rynku

W 2025 roku Netto świętuje wyjątkowy jubileusz – 30 lat obecności w Polsce. Od otwarcia pierwszego sklepu w Szczecinie w 1995 roku marka przeszła długą drogę — z lokalnej placówki do ogólnopolskiego detalisty. Obecnie Netto posiada ponad 680 sklepów oraz blisko 8 000 pracowników, którzy każdego dnia dbają o jakość i dostępność produktów.

W ofercie sieci pojawiło się już ponad 1 300 produktów marek własnych oraz ponad 80 zewnętrznych brandów.

Plany na przyszłość

Netto deklaruje ambitny cel: osiągnięcie 1 000 sklepów w Polsce do końca 2028 roku.

Marka podkreśla, że sukces tej drogi budują relacje z klientami — „Wasze zaufanie to nasza największa wartość”.

” W 1981 roku Netto otworzyło pierwszy sklep w Nastved (Dania). Po 14 latach powstał tu w Polsce pierwszy sklep Netto. W tym roku możemy świętować 30-lecie istnienia. Kamień milowy, który napawa mnie dumą i wdzięcznością. Nasza historia rozpoczęła się w 1995 roku w Szczecinie.
Dziś posiadamy ponad 680 sklepów w całym kraju, pięć centrów dystrybucyjnych, naszą siedzibę w Warszawie, biuro w Szczecinie oraz zespół ponad 8 000 pełnych pasji i zaangażowania pracowników” – skomentował Brian Nyeng Olesen, CEO Netto Polska.

W 2025 roku sieć planuje przyspieszyć tempo otwarć. Ekspansja jest częścią długofalowej strategii ASPIRE ’28, która zakłada dynamiczny wzrost sieci oraz umacnianie jej pozycji na polskim rynku detalicznym. Ambicją jest osiągnięcie 1000 sklepów na terenie Polski do końca 2028 roku.

Równolegle do programu otwarć, Netto Polska realizuje kompleksowy program modernizacji swoich placówek dbając zarówno o wygodę klientów, jak i efektywność operacyjną. Wypracowana i wdrożona w ubiegłym roku nowa koncepcja sklepu Netto 4.0 została opracowana z myślą o prostszych i jeszcze bardziej komfortowych zakupach, tak by zreorganizować przestrzeń sklepową, usprawniając nawigację oraz zapewniając klientom wygodniejszy dostęp do kluczowych kategorii, takich jak warzywa i owoce czy świeże mięso.

Wprowadzone zmiany obejmują m.in. nowy układ alejek, który sprawia, że zakupy stają się bardziej intuicyjne, a także umieszczenie produktów ze stałej i czasowej oferty w jednym miejscu, co ułatwia wybór. Powiększona strefa mroźni pozwala na zaoferowanie szerszego asortymentu produktów mrożonych, a pionowe regały chłodnicze poprawiają ekspozycję świeżych mięs. Dzięki tym usprawnieniom klienci mogą szybciej znaleźć potrzebne produkty i sprawniej poruszać się po sklepie. Ważnym elementem modernizacji są również kasy samoobsługowe, które działają już w ponad 30% sklepów sieci. Ich wdrażanie będzie sukcesywnie kontynuowane w kolejnych lokalizacjach.

Ekologia i modernizacja

Sieć inwestuje w rozwiązania, które nie tylko podnoszą komfort zakupów, ale także redukują zużycie energii. To element długofalowej strategii, w ramach której do 2050 roku sieć chce stać się zero-emisyjna.

Netto inwestuje w modernizację sklepów, poprawę efektywności energetycznej, rozwój fotowoltaiki oraz redukcję emisji, wspierając strategię klimatyczną. W sklepach wprowadzono także system kaucyjny, a marka podejmuje działania edukacyjne w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym.

Netto Polska to sieć dyskontów obecna na polskim rynku od 30 lat. W tym czasie wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w kraju, posiadając blisko 680 sklepów i zatrudniając ponad 8 tys. pracowników. Netto jest częścią Salling Group – największej duńskiej grupy detalicznej, która działa również na rynkach w Danii i Niemczech. Misją Netto jest sprawiać, aby codzienne zakupy były łatwe i inspirujące. W sklepach sieci klienci znajdą szeroki wybór produktów spożywczych, w tym marek własnych, świeże warzywa i owoce z Zieleniaka oraz pieczywo odpiekane na miejscu. Dodatkowo, Netto oferuje wydzieloną strefę produktów zdrowych i dla osób z wykluczeniami diety – Półka Zdrowia. Dzięki temu każdy klient może znaleźć produkty dostosowane do swoich potrzeb i preferencji.

Netto stawia na komfort zakupów, oferując nowoczesny design sklepów, przestronne parkingi, szerokie alejki ułatwiające poruszanie się oraz kasy samoobsługowe, które pojawiają się w kolejnych lokalizacjach. Dbałość o potrzeby klientów oraz innowacyjne podejście sprawiają, że liczba klientów Netto stale rośnie. Sieć aktywnie angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Netto redukuje emisję CO2, m.in. poprzez wykorzystanie fotowoltaiki, pomp ciepła oraz pooling opakowań zwrotnych. W trosce o dobrostan zwierząt sieć wycofała jaja klatkowe ze sprzedaży. Netto podejmuje również aktywne działania na rzecz ograniczania strat żywności, m.in. poprzez akcję „Nie marnuję i zyskuję”, włączając klientów w proces niemarnowania.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz