Właściciel marek Quiosque i Laurella złożył wniosek o upadłość

Zarząd PBH S.A. oficjalnie złożył wniosek o upadłość. Spółka jest właścicielem m.in. polskich marek modowych Laurella i Quiosque. Zadłużenie PBH wynosi ponad 51,5 mln zł.

Spółka PBH niedawno dynamicznie się rozwijała, łącząc w swoim portfolio trzy rozpoznawalne marki modowe: Quiosque, Laurella oraz Akardo.

Co więcej, jeszcze na początku 2025 roku spółka PBH została sprzedana przez Grupę Kapitałową IMMOBILE S.A. firmie SCRK sp. z o.o. (z branży hotelarskiej) za symboliczne 100 tys. zł, mimo że wartość księgowa jej aktywów sięgała niemal 100 mln zł. Część wierzytelności o wartości ponad 40 mln zł trafiła natomiast do spółek powiązanych z grupą Monnari Trade S.A.

9 października 2025 roku zarząd PBH S.A. oficjalnie złożył wniosek o upadłość.

PBH S.A. pozostaje najemcą około 20 salonów sprzedaży, które wciąż funkcjonują pod szyldem Quiosque i Laurella. Część pozostałych salonów przejęły operacyjnie spółki z grupy Monnari Trade S.A., które kontynuują sprzedaż. Wartościowymi aktywami PBH pozostają znaki towarowe marek Quiosque, Laurella i Akardo, które w przyszłości mogą zostać sprzedane lub wykorzystane w procesie restrukturyzacji.

Polskie marki modowe

Quiosque jest znaną marką odzieżową dla kobiet, obecną na rynku od blisko 30 lat. Jest jedną z największych firm odzieżowych w Polsce, pod względem liczby sklepów. Jeszcze w 2022 roku sieć liczyła ponad 120 salonów w całym kraju, zlokalizowanych zarówno w mniejszych, jak i największych miastach Polski. Salony Quiosque obecne są w galeriach handlowych i przy głównych ulicach miast. Marka posiada też prężnie działający kanał e-commerce. Miesięcznie sklepy stacjonarne Quiosque odwiedza milion klientek, a sklep on-line prawie 0,5 mln osób. Marka kieruje ofertę do kobiet w wieku 35+.

Grupa Kapitałowa IMMOBILE przejęła markę Laurella w 2023 roku. Innowacyjna marka, dedykowana wyjątkowym kobietom, wyróżniająca się nie tylko autorskimi printami, bogatą gamą kolorystyczną i różnorodnością użytych materiałów, lecz także tworzeniem wyjątkowej społeczności klientek z różnych zakątków świata.

Laurella powstała w 2018 roku z inicjatywy Laury Reiss-Vogel, która zaczynała od sprzedaży sukienek online, promując je autentycznym wizerunkiem i bezpośrednim kontaktem z klientkami. W krótkim czasie marka stała się jednym z największych sukcesów polskiego e-commerce w modzie kobiecej.

Laurella wyróżniała się: kobiecymi fasonami – sukienki, spódnice i zestawy „na co dzień i na okazję”, lekkim, pozytywnym wizerunkiem w social mediach, bliskim kontaktem z klientkami, które identyfikowały się z założycielką i jej zespołem.

W szczytowym okresie działalności Laurella miała własne sklepy stacjonarne w Poznaniu i Warszawie, a każda nowa kolekcja sprzedawała się w ciągu godzin od premiery.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz