Arket otworzył drugi sklep na rynku polskim

Marka ARKET, należąca do grupy H&M, kontynuuje ekspansję na polskim rynku. Po debiucie w Warszawie w 2024 roku, przyszedł czas na Wrocław, gdzie otworzyła swój drugi sklep.

Nowy sklep mieści się on w centrum handlowym Wroclavia.

Przypomnijmy warszawski salon zlokalizowany w centrum handlowym Westfield Arkadia o powierzchni 540 mkw. spotkał się z pozytywnym odbiorem klientów, którzy docenili połączenie minimalistycznego designu, wysokiej jakości materiałów i funkcjonalności.

Nowy wrocławski sklep utrzymany jest w tej samej estetyce, charakterystycznej dla ARKET – jasne, przestronne wnętrze, naturalne materiały i nordycki minimalizm tworzą atmosferę spokoju i równowagi. W ofercie znaleźć można odzież damską, męską i dziecięcą, akcesoria oraz produkty do domu. W wybranych lokalizacjach marka prowadzi również kawiarnie, które stanowią integralną część koncepcji – miejsca, gdzie design i codzienność przenikają się w sposób naturalny.

ARKET powstał w 2017 roku jako nowoczesny koncept „modern-day market” – łączący modę, design i kulturę codzienności. Marka podkreśla zrównoważone podejście do projektowania i produkcji, tworząc produkty zaprojektowane z myślą o długim cyklu życia, a nie jednorazowym sezonowym trendzie.

Ekspansja w Polsce jest elementem szerszej strategii rozwoju ARKET w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Otwarcie drugiego sklepu we Wrocławiu to kolejny krok w umacnianiu obecności ARKET na polskim rynku.

Pernilla Wohlfahrt, dyrektor zarządzająca Arke podkreśla, że firma jest “bardzo podekscytowana kontynuacją ekspansji w Polsce, na rynku, na którym koncepcja i kolekcje silnie zarezonowały z lokalną społecznością”.

Pierwszy sklep Arket pojawił się w Londynie w roku 2017. W tym samym czasie wystartował sklep internetowy, który początkowo wysyłał paczki do 18 europejskich krajów.

Kolejne salony Arket pojawiły się najważniejszych europejskich metropoliach: Brukseli, Kopenhadze, a także w Monachium. W niektórych z nich są także kafejki z kuchnią nordycką. Dzisiaj Arket jest obecna na 14 rynkach i ma 30 lokalizacji. Oprócz Europy stacjonarne sklepy ma także w Chinach. Zakupy internetowe można robić w 31 krajach.

Arket po szwedzku oznacza kartkę papieru. Prostota jest główną ideą marki. Od początku działania Arket podkreślał, że będzie oferował „nowoczesne ubrania i niezbędne produkty dla kobiet, mężczyzn, dzieci oraz do domu”. W sklepach pojawiają się nie tylko produkty z metką „Arket”, ale również wyroby innych, starannie wyselekcjonować marek, nienależących do szwedzkiej firmy.

Dobre wyniki finansowe

Wyniki finansowe Grupy H&M za trzeci kwartał 2025 roku wykazały wyraźną poprawę w zyskowności mimo spadku liczby sklepów. Sprzedaż w walutach lokalnych wzrosła o 2%, choć liczba placówek zmniejszyła się o 4% w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. Przychody w koronach szwedzkich wyniosły 57,0 mld SEK, a ich spadek wynikał głównie z efektów kursowych.

Zysk operacyjny wzrósł aż o 40% i wyniósł 4,9 mld SEK, co daje marżę operacyjną na poziomie 8,6%. Na poprawę rentowności wpłynęły m.in. lepsza oferta dla klientów, wyższa marża brutto (52,9%) oraz skuteczna kontrola kosztów. Zysk netto sięgnął 3,2 mld SEK, czyli 2,01 SEK na akcję.

Jednocześnie H&M ograniczyło wartość zapasów o 9%, co pozytywnie wpłynęło na płynność – przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wzrosły do 10 mld SEK. Firma zaznaczyła, że struktura zapasów jest dobrze dostosowana do bieżących potrzeb rynku.

” (…) Nadal koncentrujemy się na modernizacji dużej części naszych sklepów na całym świecie, wprowadzając ulepszenia w układzie, prezentacji i technologii, aby jeszcze bardziej poprawić doświadczenie klienta – przy jednoczesnym wzajemnym wzmacnianiu się kanałów fizycznych i cyfrowych” – komentował Daniel Ervér, CEO, H&M.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz