Sieć Auchan kontynuuje ekspansję w modelu franczyzowym. Do grona lokalnych sklepów sieci Auchan dołączyły właśnie trzy nowe placówki – w Lubartowie oraz dwie w warszawskim Ursusie. Pierwszy z nich zajmuje powierzchnię 800 mkw., a dwie placówki 250 mkw. i 300 kw.
Od 28 października mieszkańcy Lubartowa mogą robić zakupy w nowym sklepie franczyzowym Auchan przy ul. Lubelskiej 200. To już 26. sklep franczyzowy sieci.
Na powierzchni 800 mkw. dostępnych jest ponad 7 000 produktów – od artykułów spożywczych i świeżych po produkty BIO, wegańskie oraz żywność dla zwierząt.
To nie koniec ekspansji! W warszawskim Ursusie otworzyliśmy dwa nowe sklepy franczyzowe: przy ul. Sosnkowskiego (250 mkw.) oraz przy ul. Warszawskiej (300 mkw.)
Każdy z nich oferuje szeroki wybór świeżej żywności, produktów BIO, wegańskich i dla zwierząt, a także marki własne Auchan.
Start nowego formatu
Sieć Auchan uruchomiła pierwszy, pilotażowy sklep swojego najnowszego, mobilnego formatu Auchan Summer. Nowy, kompaktowy punkt handlowy o powierzchni 22 mkw., zlokalizowany na parkingu Centrum Handlowego Port Rumia, oferuje klientom blisko 500 produktów, w tym najchętniej kupowanych latem przekąsek, gotowych dań, napojów i lodów.
To pierwsza taka realizacja, której celem jest zwiększenie dostępności oferty sieci dla jej klientów także w okresie ich wakacyjnego wypoczynku – w popularnych lokalizacjach turystycznych czy podczas wydarzeń plenerowych.
Wraz z otwarciem nowego sklepu portfolio konceptów sprzedażowych Auchan w Polsce poszerza się aż do 7. różnorodnych formatów sklepów stacjonarnych. W połączeniu z dostępnością zintegrowanej, innowacyjnej platformy e-commerce sieci, daje to klientom Auchan szczególnie szeroki wybór – nie tylko pod względem oferowanych produktów, ale też sposobu, w jaki mogą robić zakupy, zależnie od ich zmieniających się potrzeb i upodobań.
Wyniki finansowe na fali wzrostu
Przychody ze sprzedaży odnotowane przez Auchan Polska w 2024 roku przekroczyły 10 992 mln PLN. Sieć zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 167 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej firmy wyniósł 280 mln zł. Firma zarządza siecią 110 sklepów własnych w Polsce: 70 hipermarketów, w tym 3 hipermarkety Atac hiper discount i 39 supermarketów oraz sklepem autonomicznym Auchan GO.
„W Auchan konsekwentnie realizujemy strategię, której celem jest zapewnienie klientom jak najszerszego wyboru produktów w najlepszej cenie. Stawiamy na wysoką jakość i lokalność – aż 96% asortymentu w naszych sklepach pochodzi z Polski, co nie tylko wspiera rodzimą gospodarkę, ale też odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie zdrowego i odpowiedzialnego odżywiania. Skupiamy się na rozwoju naszych marek własnych Auchan, a w szczególności rozwijamy gamę produktów unikatowej marki własnej Pewni Dobrego – charakteryzującej się produktami doskonałej jakości pochodzącymi od lokalnych producentów” – mówił Alexandre Saussard, prezes Auchan Polska.
Z francuskimi korzeniami
Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepem autonomicznym pod marką Auchan GO, hipermarketami Atac hiper discount, a także kanałem handlu e-commerce.
Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.