NEINVER inwestuje w przyśpieszenie modernizacji centrów outletowych

Podczas targów MAPIC 2025 NEINVER zaprezentował znaczącą ewolucję centrum Alpes The Style Outlets – swojego drugiego obiektu outletowego we Francji – przeprojektowanego tak, by było bardziej zrównoważone i zapewniało jeszcze lepsze doświadczenie odwiedzającym oraz markom. Hiszpańska spółka realizuje również programu modernizacji i rozbudowy, który przyspiesza w całym portfolio.

Zlokalizowany przy granicy ze Szwajcarią, 25 minut od Genewy, z bezpośrednim dostępem do autostrady A40 i stacją TGV oddaloną o zaledwie pięć minut, Alpes The Style Outlets zostało zaprojektowane jako centrum outletowe w układzie miasteczka z otwartą przestrzenią, o powierzchni 20 400 mkw. GLA, które pomieści około 95 sklepów i lokali gastronomicznych, zaplanowanych z myślą o rodzinach, klientach przygranicznych oraz turystach.

Nowa koncepcja architektoniczna stawia na integrację z otaczającym krajobrazem – bogatą zieleń oraz ciepłe, naturalne materiały – a zrównoważony rozwój stanowi integralny element projektu. Częściowo podziemny parking ogranicza powierzchnię zabudowy i uwalnia ponad 35 000 mkw. przestrzeni zielonej. Zielone i fotowoltaiczne dachy, a także zadaszenia solarne obejmujące około połowę miejsc parkingowych, zapewnią możliwość wytwarzania energii odnawialnej na miejscu i poprawią komfort odwiedzających. Otwarcie obiektu planowane jest na koniec 2027 roku.

Modernizacja portfolio

Program modernizacji i rozbudowy postępuje równolegle w portfolio NEINVER.

W Hiszpanii centrum outletowe San Sebastián de los Reyes The Style Outlets (Madryt) przejdzie renowację, której rozpoczęcie zaplanowano na 2026 rok, natomiast centrum Viladecans The Style Outlets (Barcelona) znajduje się w fazie planowania rozbudowy mającej na celu wzmocnienie oferty handlowej i gastronomicznej. We Włoszech Vicolungo The Style Outlets rozbuduje niedawno utworzoną Food Plaza, aby jeszcze bardziej poprawić doświadczenie odwiedzających.

Niedawne modernizacje w portfolio stanowią fundament dla kolejnego etapu rozwoju.

W Hiszpanii centrum Las Rozas The Style Outlets (Madryt) zakończyło szeroko zakrojoną modernizację, obejmującą zarówno wnętrza, jak i przestrzenie zewnętrzne. Jednym z najbardziej wyróżniających się elementów jest przekształcenie centralnego placu, który zmienił się w przestrzeń z miejską oranżerią i bujną roślinnością. Jaśniejsze wnętrza, lepsza widoczność marek, nowe wejście oraz strefa coworkingowa zwiększają wygodę odwiedzających, podczas gdy szersze chodniki, zachęcające tarasy na świeżym powietrzu i komfortowe miejsca odpoczynku sprawiają, że przestrzenie zewnętrzne są równie atrakcyjne.

We Włoszech centrum Castel Guelfo The Style Outlets otworzyło nową Food Plaza, przekształcając dawną powierzchnię handlową w tętniącą życiem strefę gastronomiczną z tarasem i rozszerzoną ofertą, otoczoną nową zielenią i przyjaznymi przestrzeniami wspólnymi.

„Dostosowujemy nasze centra, aby poprawiać doświadczenia klientów, jednocześnie wspierając wysokie wyniki naszych partnerów handlowych. Konsekwentnie realizujemy plan modernizacji i rozwoju portfolio” – powiedział Daniel Losantos, CEO NEINVER.

„Wraz z postępami projektu Alpes i przyspieszeniem prac w innych obiektach kontynuujemy podnoszenie jakości doświadczeń w naszych centrach w całej Europie”.

Silny popyt ze strony marek

NEINVER przyjeżdża na targi MAPIC z silną dynamiką w obszarze wynajmu powierzchni w całej Europie, łącząc otwarcia nowych marek z ekspansjami i modernizacjami istniejących sklepów. W Hiszpanii, do Getafe The Style Outlets (Madryt) dołączyły marki Rituals i Under Armour; Villeroy & Boch otworzył salon w San Sebastián de los Reyes The Style Outlets (Madryt), gdzie hiszpańska sieć kosmetyczna i perfumeryjna Primor uruchomiła swój drugi sklep; otwarcie sklepu BIMBA Y LOLA wzmocniło ofertę Viladecans The Style Outlets (Barcelona), a marka Munich potroiła powierzchnię swojego sklepu w Las Rozas The Style Outlets (Madryt).

Trend ten utrzymuje się w całej Europie: w Polsce w FACTORY Kraków zadebiutowały marki Gap, Desigual i Wellensteyn, Outly w FACTORY Gliwice i Skechers w FACTORY Annopol. Większą powierzchnię sklepów zyskały m.in. Levi’s i Calzedonia w FACTORY Poznań, New Balance w FACTORY Annopol oraz Ochnik i Skechers w FACTORY Ursus. We Włoszech marka Calvin Klein powiększyła swój sklep w Castel Guelfo The Style Outlets, a Hugo Boss zmodernizował swój salon w Vicolungo The Style Outlets.

W Holandii w Amsterdam The Style Outlets zadebiutowały marki ASICS, Puma i Columbia. W Niemczech centrum Halle Leipzig The Style Outlets powiększyło sklep marki ONLY z grupy Bestseller, a we Francji ofertę modową wzbogaciły Pandora i HECHTER PARIS.

Segment Food & Beverage pozostaje jednym z kluczowych motorów wzrostu – do portfolio dołączyły takie marki jak PAUL, bar czekoladowy Lindt, Costa Coffee, Alice Pizza, Roadhouse, Billy Tacos, Poke House, Pariani, Jeff de Bruges, Kusmi Tea, Chök, Chalito, polska marka lodów Grycan oraz Gorąco Polecam, co dodatkowo poszerza i urozmaica ofertę.

„Fala nowych marek, strategicznych ekspansji i modernizacji formatu sklepów poszerzyła naszą ofertę i stworzyła nowe powody, by odwiedzać nasze centra” – powiedział Joan Rouras, Leasing & Retail Director w NEINVER.

„Nasi partnerzy wykazują duże zaufanie do europejskiego portfolio outletów NEINVER. Z mocnym portfelem planowanych otwarć i negocjacji na czwarty kwartał oraz kolejne okresy, z niecierpliwością czekamy na pogłębienie współpracy podczas MAPIC.”

NEINVER ma w portfelu 17 centrów outletowych i 4 parki handlowe

NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outletowych w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outletowymi i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczności i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników.

NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz