Gemini Holding zna przepis na najefektywniejsze kampanie prosprzedażowe. Ich siłą jest wykorzystanie lokalnych historii, emocji i tożsamości miejsca, dzięki czemu projekty marketingowe stają się częścią codzienności mieszkańców, a nie jedynie narzędziem promocyjnym. Takie podejście zostało docenione przez jury PRCH Retail Awards, które przyznało centrom Gemini Park wszystkie nagrody w kategorii „Kampania prosprzedażowa roku”.
Zmieniający się rynek retail coraz wyraźniej pokazuje, że przewagę zdobywają ci, którzy potrafią budować komunikację trafiającą w potrzeby lokalnych odbiorców. W centrach Gemini Park ta strategia stała się jednym z filarów marketingu. Zamiast tworzyć kampanie „uniwersalne”, projektują działania odwołujące się do stylu życia mieszkańców, ich emocji i kontekstów kulturowo-historycznych.
W tegorocznym konkursie PRCH Retail Awards Gemini Park Bielsko-Biała oraz Gemini Park Tychy zdobyły wszystkie nagrody w kategorii „Kampania prosprzedażowa roku”. W obu przypadkach punktem wyjścia była potrzeba biznesowa, ale to lokalna narracja nadała kampaniom wyjątkową wiarygodność i finalnie doskonałe efekty.
Sprzedaż napędzana sportem
Kampania „Ze sportem Ci do twarzy” została uruchomiona w strategicznym momencie dla segmentu sportowego w Gemini Park Bielsko-Biała, jakim było otwarcie pierwszego w regionie sklepu Sports Direct. Nowy najemca oznaczał dla klientów szerszą ofertę, a dla dotychczasowych marek sportowych – wzrost konkurencji. Celem było wsparcie całego segmentu – zapewnienie stabilnych obrotów i footfallu wszystkim sklepom sportowym oraz wzmocnienie świadomości mieszkańców regionu na temat sportowej oferty centrum, tak aby każda marka mogła rozwijać się w synergii.
„Postawiliśmy na działania, które zamiast faworyzować jeden brand, w naturalny sposób wzmacniają całą kategorię, wykorzystując przy tym popularność sportu i aktywnego trybu życia w regionie. Jednocześnie kluczowe było angażowanie naszych klientów w sposób realnie wartościowy i atrakcyjny” – mówi Marcin Ochmański, dyrektor marketingu Gemini Park Bielsko-Biała.
Kampania łączyła storytelling wokół aktywnego stylu życia z konkretnymi korzyściami jakie oferowały akcje pro-sale. Za zrobione zakupy w sklepach sportowych klienci mogli odbierać bezpłatne bilety na baseny oraz na atrakcje zapewniające wyjątkowe wrażenia – od lotu paralotnią, przez jazdę quadem i skuterem śnieżnym, po kurs wspinaczki.
Rezultaty były imponujące – już w pierwszym miesiącu kampanii średnie obroty najemców sportowych wzrosły o 28% w stosunku do miesiąca poprzedniego, a footfall całego centrum zwiększył się o niemal 6% rok do roku. Pozytywny wpływ kampanii odczuł zarówno nowy najemca jak i pozostałe sklepy z branży sportowej. Dodatkowo badanie GfK potwierdziło, że Gemini Park Bielsko-Biała umocnił pozycję lidera w regionie w kategorii zakupów sportowych i turystycznych.
„Ten projekt pokazuje, że kiedy kampania naprawdę wyrasta z DNA lokalnej społeczności, staje się naturalna, wiarygodna i skuteczna. Aktywność fizyczna jest wpisana w życie mieszkańców regionu, dlatego nasza komunikacja była odzwierciedleniem ich stylu życia, a nie sztucznym dodatkiem. W efekcie wspierając nową markę, zadbaliśmy o rozwój całej kategorii, budując przewagę konkurencyjną zarówno emocjonalnie, jak i biznesowo” — podkreśla Marcin Ochmański, dyrektor marketingu Gemini Park Bielsko-Biała.
Sentyment, który buduje społeczność i… wyniki sprzedażowe
Gemini Park Tychy umiejętnie wykorzystało lokalne emocje i sentymenty, a dokładnie historię Fiata 126p, który ukształtował tożsamość miasta na dziesięciolecia.
„W 2024 roku całe Tychy obchodziły 125-lecie zakładów Fiata. Dla mieszkańców była to nie zwykła rocznica, ale fragment wspólnego doświadczenia, historia pokoleń, które pracowały przy produkcji Fiata 126p i były dumne z kultowego „Malucha”. Był to dla nas doskonały background, by stworzyć dla mieszkańców miasta coś specjalnego” — mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor marketingu Gemini Park Tychy.
Kampania łączyła elementy edukacyjne, kulturalne i prosprzedażowe, wzmacniając wizerunek Gemini Park Tychy jako miejsca wyjątkowych wydarzeń. W centrum pojawiła się wystawa „Fiat 126p – Legenda Szos” z oryginalnymi modelami, fotografiami i anegdotami, przygotowana we współpracy z Muzeum Miejskim w Tychach i Wzorro Design. Następnie uruchomiono akcję pro-sale, w ramach której za dokonane zakupy klienci mogli zdobyć limitowane modele Fiata 126p w skali 1:43.
Zainteresowanie akcją było na tyle duże, że centrum już po pierwszym dniu zniosło dzienny limit nagród i poszerzyło ich pulę. Kampania przełożyła się również na wyniki centrum, które w okresie spadków footfallu na rynku krajowym utrzymało wysoką odwiedzalność.
„Siłą tej kampanii była lokalność emocji. Fiat 126p to część historii Tychów, a mieszkańcy mają z nim osobisty związek. Dla wielu uczestników akcji modele aut, były nie tylko nagrodą, ale fragmentem ich własnej historii. Nasza akcja łączyła pokolenia, angażowała rodziny i realnie wspierała sprzedaż. Tak rozumiemy marketing zakorzeniony w społeczności” — podsumowuje dyrektor marketingu Gemini Park Tychy.
Przyszłość centrów handlowych? Marketing czujący puls miasta
Centra Gemini Park konsekwentnie pokazują, że lokalny kontekst jest dziś jedną z najmocniejszych walut marketingowych w sektorze retail. Tam, gdzie storytelling spleciony jest z autentyczną narracją miejsca, rośnie zarówno zaangażowanie klientów, jak i zaufanie najemców. W świecie omnichannelu to emocje i wiarygodność pozostają kluczowymi narzędziami budowania lojalności oraz realnych wyników sprzedażowych. Strategiczne łączenie potrzeb biznesowych z lokalną tożsamością zdaje się być kierunkiem rozwoju całej branży.
Gemini Holding ma w portfolio trzy Gemini Parki
Gemini Holding to zorientowana na nowoczesne inwestycje polska firma deweloperska, która od ponad 30 lat z sukcesem rozwija swoje portfolio, a także wspiera największych graczy rynkowych w realizacji inwestycji. Spółka jest jednym z pionierów rodzimego rynku handlowego, stojąc za projektami deweloperskimi takich marek jak m.in. Géant, Carrefour, Tesco, Lidl czy McDonald’s. Od ponad dekady Gemini Holding rozwija także własne portfolio, tworząc sieć centrów handlowych Gemini Park. Do aktywów będących własnością firmy należą dziś trzy obiekty – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy.
Gemini Holding jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. European Property Awards, Eurobuild Awards, PRCH Retail Awards i CEE Retail Awards.