Grupa Mr Price Group z RPA, przejmuje sieć dyskontów odzieżowych NKD Group GmbH od firmy private equity TDR Capital LLP. Obie strony podpisały umowę kupna; finalizacja transakcji będzie uzależniona od standardowych zgód regulacyjnych. Dzięki nowemu właścicielowi NKD planuje rozszerzyć sieć sklepów z obecnych około 2 200 do 3 000 lokalizacji w Europie. Posiada ona sklepy również w Polsce.
Całkowita wartość transakcji gotówkowej za działalność detaliczną oraz należności z tytułu pożyczek udziałowców wynosi maksymalnie 487 mln euro.
Akwizycja ta jest zgodna ze strategiczną wizją Grupy Mr Price, zmierzającą do zostania najbardziej wartościowym detalistą w Afryce, po przeprowadzeniu wewnętrznych badań, które potwierdziły atrakcyjność rynku value retail w segmencie odzieży i artykułów domowych jako obszaru inwestycyjnego.
W ciągu ostatnich siedmiu lat NKD osiągnęło imponujące wyniki pod zarządem TDR, znacznie wzmacniając swoją pozycję jako wiodący europejski detalista odzieży typu value.
NKD podniosło jakość produktów i procesów w całym łańcuchu dostaw, aby zapewnić silne doświadczenia zakupowe klientów. Poprzez rozbudowę i optymalizację portfolio sklepów, firma zbudowała solidną podstawę dla zrównoważonego, długoterminowego wzrostu.
Kierunek: 4 000 sklepów
Dysponując solidnymi fundamentami, NKD jest gotowe na kolejny duży krok. Nowy właściciel, Mr Price Group, otwiera przed firmą dodatkowe możliwości. Grupa Mr Price zna rynek detaliczny, rozumie jego dynamikę i podziela podejście NKD – koncentrując się na wartości dla klienta oraz elastycznej, skalowalnej platformie wzrostu. Przejęcie rozpoczyna nową fazę ekspansji NKD.
W średnim terminie NKD planuje rozszerzyć sieć sklepów z obecnych około 2 200 do 3 000 lokalizacji, dając wyraźny sygnał organicznego wzrostu w całej Europie. W dłuższym okresie celem jest osiągnięcie 4 000 sklepów w Europie. Połączenie klarownego pozycjonowania rynkowego z silną i elastyczną siecią sklepów sprawia, że NKD stanowi idealną platformę dla Mr Price Group do strategicznej ekspansji w Europie.
Obie firmy się uzupełniają – połączenie to stworzy silny impet na nadchodzące lata, które będą charakteryzować się wzrostem, siłą i nowymi możliwościami.
„NKD idealnie pasuje do naszej strategii wzrostu. Dysponując silną siecią sklepów, klarownym pozycjonowaniem value-for-money i doskonałymi możliwościami cyfrowymi, NKD jest idealnie przygotowane do dalszego rozwoju działalności omnichannel. Cieszymy się na współpracę z utalentowanym zespołem i wspólne prowadzenie NKD Group w kolejną fazę wzrostu” – komentuje Mark Blair, CEO Mr Price Group Limited.
„Cieszymy się, że stajemy się częścią Mr Price Group Limited. Dzięki jasnej wizji i silnemu zaangażowaniu możemy trwałe wzmocnić pozycję rynkową w Europie. Wspólnie z naszym nowym właścicielem, posiadającym doświadczenie w sektorze detalicznym, który rozumie naszą branżę, konsekwentnie wdrożymy nasze plany wzrostu. Ekspertyza po obu stronach pomoże nam kontynuować dotychczasową udaną trajektorię. Dziękujemy TDR Capital za doskonałą współpracę, która była kluczowa w rozwoju NKD jako detalisty odzieży typu value, opartego na danych” – mówi Alexander Schmökel, CEO NKD Group.
W portfolio 15 sieci detalicznych
Z 40-letnią historią, Grupa Mr Price stała się wiodącym południowoafrykańskim detalistą value. Poprzez 15 sieci detalicznych grupa działa w modelu gotówkowym i omnichannel, prowadząc 3 100 sklepów w obszarach odzieży, artykułów domowych, odzieży sportowej, usług finansowych i telekomunikacyjnych. W 2021 roku grupa ogłosiła nową wizję – zostać najbardziej wartościowym detalistą w Afryce pod względem kapitalizacji rynkowej. Realizując strategiczny plan wzrostu, zwiększyła nakłady inwestycyjne i zainwestowała w dwa nowe koncepty organiczne oraz trzy przejęcia w RPA, poszerzając dostęp do klientów i wzmacniając pozycję na rynku.
NKD Group ma około 2200 sklepów
Z około 2 200 sklepami w Niemczech, Austrii, Włoszech, Słowenii, Czechach, Chorwacji i Polsce, własnym sklepem internetowym oraz ponad 10 000 pracownikami, NKD jest jednym z największych detalistów odzieżowych w Europie. Oferta obejmuje modę dla całej rodziny, odzież sportową, tekstylia domowe, dekoracje sezonowe i wybrane marki. Jako firma innowacyjna, NKD systematycznie wykorzystuje data science w całym łańcuchu wartości, w planowaniu, alokacji zapasów, ustalaniu cen i zarządzaniu przecenami, co umożliwia ciągłą optymalizację procesów biznesowych i rentowności.